November 2, 2009

KE RUMAH SEDARA....

Ni adalah makanan pertama ..masa aku mula2 sampai.....makan plak kat luar rumah....mcm mana aku nak sebut ye....bukan kat tangga..alah ala2 balkoni kat kampung...hehhheee..tapi best..tu yg buat aku mengantok tu..

lebih suka duduk kat luar je...makan2.....skg ni belum hujan lagi..lepas je aku makan..hujan turun ala2 manja...mungkin hujan tu nak suruh aku tidur agaknya ye..

mak saudara dan salah sorang sepupu aku yg tinggal kat Tanah Merah, Kelantan gak la.

hehhehee...sikit je lagi sandle aku tu nak muat dgn kaki Hikmah..heheee..

kat kerusi tu la ( yg ada bantal pink) aku tidur dgn nyenyaknya...anak2 dok main Monopoli agaknya tu...

Dah lama takde gambar ala2 baru bangun tidur nih..bukan apa saje je aku ambik gambar ni..nak tgk sama ada kening aku mantain lagi ke tak lepas bangun tidur..huhuhu

ish lain betul aku tgk muka Dik Ya time ni.......huhuhu

lepas je aku bangun tidur tu...sepupu sepapat aku dok siapkan makanan kat dapur la plak....adeii aku memang pantang kalau ada budu dan petai ni....makan jelah....aku memang suka makan ulam-ulaman....awet muda gitu..








Lepas je Dik Ya buat Konsert..kami anak beranak pi penuhkan perut makan KFC plak..yelah lapar tahap gaban lah katakan....tak breakfast dr umah..ingatkan ada minuman2 ringan ke apa ke..tapi minum air liur ada la..huhuhu..tgh hari tu lepas je turn Dik Ya siap aku terus ke KFC makan2..dulu..


pastu mak aku nak pi tgk kakak dia plak..kira mak sedara aku lah..yg rumah aku pegi ari tu..nak tgk mcm mana keadaannya sekarang..coz hari tu dia jatuh dr tangga..yelah dah tua2 kan..bila dah jatuh ni memang teruk gakla..jalan pun pakai tongkat dan dia pun dah fobia nampaknya nak naik turun tangga dalam umah dia..tu la kan ..betul jugak org cakap...buat tangga dalam umah tinggi2 ni bahaya jugak..bila dah tua memang dah tak larat dah nak naik turun tangga nih...buatnya 'tergelengcos' ke apa ke susah..nasib baik takde yg terlalu serius...cuma patah gakla tulang temulang tu....dan sekarang tgh dok menurut cara kampung..hari yg aku pegi tu dah nampak ada perubahan..jalan pun dah laju la sikit walaupun masih bertongkat..


aku hari tu memang penat sangat2....sampai je kat umah mak sedara aku...dia panaskan 'Ketiaw' yg mak aku masak dr umah ...aku makan plak...pastu tiba2 je mata aku mengantok betul.....dahla suasana kampung ..sejuk plak tu...tiba2 plak hujan ala2 manja plak...apa lagi aku bleh tertidur atas kerusi tu..tak pernah2 aku pegi jalan rumah org aku tertidur..huhuhu....bangun je seluruh badan aku sakit..yelah tidur atas kerusi rotan..tapi sungguh selesa dan tenang je.....2 jam aku tidur......hehhehhehe..tak tahu la mcm mana mak dan anak2 aku agaknya time aku tidur tuh...hehhehe..aku bangun je dari tidur ....sepupu sepapat aku masak nasi la plak.....pastu makan lah plak aku ni...nak jgk tidur lepas makan tu...best kan....besarkan badan nih..cepat je badan naik kalau aku amalkan mcm tu selalu...tapi sebenarnya itu lah amalan aku sekarang ni sejak jadi penganggur terhormat ni...huhuhuhu......


0 Comments: