November 23, 2009

DIET KE..

Wah bestnya kalau dapat makan cam biasa kan.......sure aku akan habiskan semuanya ni......waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Yang penting sebelum nak balik rumah..anak2 aku dah kenyang......

ha...jgn tak percaya ...hanya 2 sudu sahaja nasi yg aku makan...........waaaaaaaaaaaaaaaaaa tak sanggup aku..tapi nak buat mcm mana...dah ini caranya buat masa sekarang....sabar jelah ye....

hehhehhhee..mak aku bawak masuk air dlm plastik....pastu di baginya 'cetong' kat mak aku ni...hehehhhehe besar giler.......kih kih kih...











Hehehhehe...betul ke aku diet ni...cam tak percaya je aku nak kurus balik nih..huhuhu..agak2nya berjaya ke tak....hurmmmmm tak kisahlah tak dapat badan aku mcm dulu pun...at least aku akan kurus sikit....buat masa sekarang ni dah 1 minggu aku tak makan Nasi...aku hanya makan tgh hari dan petang je..tu pun aku makan lauk2 je..tapi sekarang ni aku tgk mcm takde perubahan je lagi...cam dulu gak lagi...hahhahahhaa...cuma tang perut ada la sikit
kekempisan' berlaku di situ...hehhehhee..tang body....degil sikit kot....hhehhee


Anak kembar aku dah cuti sekolah tapi Dik Ya masih lagi sekolah...dalam minggu ni je Dik Ya sekolah..pastu cuti.....seronok sakan la tu....dari dok kat rumah baik belajar kat sekolah...aku masih lagi hantar Dik Ya sekolah cam biasa cuma tang lewat tu memang tak dapat di elakkan lah.hantar lewat dan ambik lewat..bleh gitu..hehhehe...


lepas ambik Dik Ya sekolah....aku bersama mak dan anak kembar aku pusing2 jap sebelum nak balik rumah tu...tiba2 je aku teringin sangat2 nak makan Gulai Ayam kampung masakan Othman Larin Jalan Gajah Mati....2 x aku pusing sambil berfikir..nak berhenti atau tak...kalau aku berhenti sure punya aku akan makan....pastu aku pusing skali lagi..kali ni aku nekad nak berhenti dan aku buat2 tanya mak aku nak makan ke tak..padahal aku yg nak makan..hehhehee..bagi mak dan anak2 makan ...aku hanya makan 2 sudu nasi je..jgn tak percaya...Ya ALLAH masa tu kan hanya tuhan je yg tahu perasaan aku..nak nangis pun ada jugak...betapa seksa nya nak jaga badan nih...dan hari ke 8 aku makan nasi...walau hanya makan 2 sudu...tapi dalam kategori makan nasi tau....hhehehhe...makan ambik syarat coz aku nak sgt makan ayam gulai tu....lepas ni kalau aku nak makan plak..aku mungkin hanya makan lauk jelah...nanti minggu depan plak aku ambik 2 sudu nasi.....


memang amat menyeksakan ..tapi itulah hakikatnya....bukan senang nak jaga badan ni..ianya memerlukan pengorbanan dan kekuatan dr diri aku sendiri..huhuhuhuhu....

3 Comments:

b.O.n.d.a said...

sis, gO! go! chaiyuk! chaiyuk! =)
banyakkan minum air masak/putih =)

MY MEMORIES said...

huhuhu..kesian nye kat orang tu tgh diet...xper r,ok r tu...nanti kurus kering macam kiter nie...hehe...nak main air banjir pun susah,bimbang kut2 di hanyutkan air deras..hehehe

DatinDiaries said...

Bonda: hehhehehhe..tak tahu la bila nak kurus ni.....wehhh


My Memories: hehhehhee...takdok beza weh lagi....cerok doh perut ambo..hheheee