November 23, 2009

BANJIR DAH MELANDA..

Hurmmm seronokla tu dapat main air banjir ye.....tapi jgn main jauh2..hanya dok sebelah kereta je...

Nilah keadaan jalan kat Kg Penambang....nak menghala ke Pantai Chaya Bulan....hanya kat sini jelah aku berani nak masuk..kan buat hal plak kereta tak pasal2......so aku berhenti kat tepi jalan dan tgk je suasana yg cukup meriah kat sini...huhuhuhu

jgn pegi main jauh2....dok kat situ je....bahaya..kot2 ada longkang.....bahaya..

tak tahu la depan rumah siapa anak2 aku dok main air ni..hehhehhe..takpe layan jelah..bukan selalu pun anak2 dapat merasai saat2 mcm ni..apa2 pun yg pasti kita sebagai ibu bapa kena senantiasa mengawasi segala pergerakkan anak2...tambah2 di musim banjir ni....

Ni plak keadaan air di Sungai Kelantan....aku ambik kat depan Hotel Ridel ni.....sikit je lagi naik sampai dan nak melimpah atas jalan......kat sini aku rasa dah cukup tinggi...tak tahulah keadaan esok lusa mcm mana.....sekarang ni memang dah masuk musim tengkujuh..

Hah model masa kini...hehhehe..kawan aku ni memang senantiasa ada lah..hehhehe...kami memang suka keluar sama2 dan wajib bawak anak2...sekarang ni pun anak2 aku dgn anak dia memang dah jadi kawan rapat...

mak dan anak2 bukan main seronok lagi bila aku bawak pusing2 tgk air..hehhehehhhee.

hehhehhee..tak nampak perubahan pun Ayu....hehhehhee..yelah kan baru je seminggu aku diet...sabar2 jelah....huh

Dan ini plak keadaan di Jambatan Sultan Yahya Petra.....sikit je lagi nak sampai atas Jambatan....air punya lah 'deras' hehhehe.....takut betul bila tgk air mcm ni kan.....ok sekian sahaja dari bilik berita banjir..utk kali ini...dan kita akan bersambung utk esok hari plak...kerana pemberita bebas ini nak tidurrrrr.....huhuhuhu..












Lepas je aku bawak anak2 dan mak aku makan dan aku2 skali makan....tapi makan sikit je tau...huhuhu....hujan kejap lebat dan kejap ok...angin plak tak menentu..nampak gayanya banjir akan berlaku lagi skali la kat Kelantan ni...dah kali ni berharap sangat tidak ada nyawa yg terkorban...dan awasilah anak2 anda semasa bermain air banjir....malang tak berbau....so hati2lah buat semua termasuk juga dgn diri aku.....


aku bawak anak2 pusing sekita Kota Bharu..utk tgk sejauhmana banjir kali ni...tadi lepas aku hantar Dik Ya sekolah...air kat atas jalan raya memang takde lagi...ni bila dah ambik Dik Ya...air memang dah penuh...cepat betul la...yang paling bestnya tentulah anak2 aku dapat main air...aku juz sms kawan aku tu dan ajak tgk air sama2...dan mcm biasalah anak2 memang tak pernah tak bawak lah kalau kemana-mana sekarang ni....


lokasi pertama aku adalah ke Kampung Penambang..hurmmm kat situ memang dah diketahui oleh sesiapa saja..setiap kali berlakunya banjir..kat situlah mula2nya akan naik air...air memang dah penuh di atas jalan...dah jadi cam pesta plak..ramai betul org dok main air.....seronok plak aku tgk..hehhee...aku park kereta kat tepi jalan je..dan suruh anak2 turun main tepi kereta je..tak bleh pegi jauh2....org ramai sgt...lepas ni memang masaklah nak cuci lumpur plak...huhuhuhu....tapi memang seronok la bila tgk ramai budak2 yg dok main air...tapi hati2...jgn terlalu happy sangat..kena senantiasa berjaga-jaga...dan aku risau jugak ni..sebelah rumah aku tu ada 'tali air' ...jgnla kawasan rumah aku plak yg naik air...risau jugak......semoga semuanya berada di dalam keadaan yg terkawal hendaknya..


4 Comments:

MY MEMORIES said...

pengalaman yang berharga tika menyusuri setiap batang sungai Kelantan...huhu...keje org xder keje...hehe

DatinDiaries said...

My Memories: huhuhuhuhuhuhu

MY MEMORIES said...

aper2 pu memang best r....huhuhu rugi r sape2 yang meleskan peluang keemasan nie..huhuhu

DatinDiaries said...

MM: huhuhu tu la pasal