November 25, 2009

BANJIR - HARI KE DUA

Baru nak menghala ke Rantau Panjang...gambar ni aku rakamkan di Jalan Bunut Payong......air parat dada beb...bukan dada itik tau...tapi dada oreng tau......nasib baik jalan raya ni tinggi..kalau tak..memang confirmlah aku tak dapat ambik gambar ni kan...hehhee

Ni plak kat Rantau Panjang...aku ambik dari atas Jambatan Rantau Panjang...kesian kat dia kan.....tapi aku rasa rumah ni dah kosong dan penghuninya dah di bawa ke tempat pemindahan sementara.....air memang dah masuk dalam umah dia....dah la air 'deras' gila...

ni plak keadaan rumah kat belakang rumah dia la.....lagi la teruk...dan waktu ni bomba serta polis penyelamat telah mengeluarkan semua utk di bawa ke tempat yg lebih selamat.....habislah semuanya.......kesian kat dia org...

Baru saja sampai kat Rantau Panjang....suka la anak2 aku ni dapat main air..

Kali ni Dik Ya pun ada jugak..semalam dia tidur je....

panas giler...dan air nampak cam surut je sikit.....

Dik Ya ala2 takut memula tu....dah la panas..pakai plak baju hitam.....sabor jelah ye anak2..hhee

nampak cam bahaya je lori kat sebelah tu...hehhehhe..tapi sebenarnya lori tu berhenti kat situ....pastu baru dia park kat tempat lain.....coz terkandas tak bleh pegi ke apa ke..aku tak tanya plak dia..huhuhuhu

hehhehehe..tgk Dik Ya tu...punyala kuat pegang benda alah tu.....hehhehe..takut pada mulanya..

Panas eksss...kesian anak mummy....yelah doh nok main air keh....mummy ni memang tak larat dah....tapi layan jelah anak2 ni...

semuanya nampak mata dan lubang idung je...huhuhuhuhu

siap naik sampan lagi......hehhehehe..tapi best la tgk mcm2 org kat sini..dan anak2 aku hanya dok kat situ jelah..tak bleh main jauh2...bahaya..

oklah jom balik...kita pi meronda kat KB plak...

Singgah beli keropok dan ubi goreng panas2.....weh.......mana diet ku.........masih mantain lagi...huhuhuhuhu..











Memang betul lah aku ni takde benda nak buat kan...dari dok kat rumah je bosan jugak...nak la jugak keluar2 kan...lagi pun sekarang ni aku keluar dgn anak2 dan mak sekali..memang dia org aku tak pernah tak bawakla..kemana saja ..ada je mak dan anak2 aku..hehhehe...kalau bawak kereta sorang2 ni bosan jugak..takde karenah anak2..dan dok sembang2 dgn mak aku dalam kereta..kecuali lah kalau aku keluar dgn kawan2..tapi sekarang ni pun..kalau keluar dgn kawan2 pun aku bawak mak dan anak2 jugak..hehhehehe..sekarang aku memang lebih selesa mcm ni..dan inilah kehidupan aku sekarang bersama anak2...


kali ni aku ke Rantau Panjang lagi...hehhehe...cuma kali ni awal sikit la aku ke sana...kalau semalam pukul 5.00 ptg baru nak pegi....ni aku bertolak pukul 1.30 tgh hari....aku nak pegi awal tu coz nak sambung main air kat KB plak...tak bestla sampai malam kat KB..tak nampak apa2...sebelum nak balik tu nak jugak cuci2 mata..telinga dan sebagainya ....hehhehe..dan hari ni air memang dah penuh kat atas jalan raya...kat KB ni dah mcm pesta...ramai betul org dan peniaga2 yg ambik peluang mencari rezeki time ni lah...yelah ramai org yg keluar..bila main air ni..mesti lapar.....dan memang banyaklah gerai2 makan cam cendawan baru tumbuh...memang meriah sangat2....dan aku plak..kali ni baru benarkan anak2 main air..yelah bagi anak2 peluang...dulu masa aku budak2 dulu pun lebih kurang mcm anak2 aku jugak..pantang tgk air...nak main air....so sekarang giliran anak2 aku plak...kasi lah peluang kat dia org ..tak bleh nak terlalu control sangat...kesian kat dia org...zaman kanak2 lah zaman yg paling best..so biarlah dia org enjoy dgn zaman kanak2nya..


kali ni lokasi aku ke Rantau Panjang dan Atas Paloh....dan kat KB ni banyak jalan dah ditutup...jem plak mengalahkan org balik raya.....memang jem giler...mujur aku tak gila je bawak kereta...hehhehhee...tapi kat Rantau Panjang plak..aku tgk cam ada 'kesurutan' di situ...tapi apa2 pun anak2 aku memang enjoy.....



Jom layan gambar weh.......zassssssssssssssss

0 Comments: