October 21, 2009

RUMAH DI MASUKI PENCURI.....

Beberapa hari yang lepas rumah aku nak di masuki pencuri....mcm mana ye aku nak mulakan cerita ni...memang panjang lebar ceritanya...kalau nak di pendekkan memang tak best plak ceritanya....ni kali ke 3 aku taip..tapi tak bleh nak publish....aku save je.....bila bukak balik..takde.....jenuh aku pikir ayat ..alih2 kosong....huh..kali ni kalau tak menjadi jgk.....confirm aku malas nak cerita.....



18hb October 2009...lebih kurang pukul 3.00 pagi...wah detail nih...aku mcm biasala...masih lagi belum tidur...dok layan FB dan buat Blog lah....lagipun nak tidur pun malas lagi...mata pun memang tak mengantok...anak aku dah lena di ulit mimpi kat sebelah aku.kebetulan ptg tu HB aku balik ke KL...so tinggallah aku ..anak2..mak dan maid je kat umah,kebetulan aku pun tak tidur lagi.....tgh2 dok melayan FB..aku terdengar bunyi pintu belakang ( dapur ) terbuka..aku ni jenis telinga lintah sikit.....lagipun pagi2 mcm tu kan sunyi sepi je....tapi aku tak berani la nak bukak pintu bilik aku dan tgk...waktu tu jugak aku tgk dok bergayut dgn HB aku kat HP....aku bagitau la kat dia yg aku ada dgr bunyi org bukak pintu....HB aku suruh aku bukak pintu bilik dan pegi check...banyak la aku punya berani nak pegi check.....takut memang la takut..tapi aku kena la bukak pintu tu..buatnya maid aku lari tgh2 malam buta sape tahu kan...tapi nak bukak takut pun ada jugak.....dalam aku dok pikir2 tu....aku bukak jelah pintu dan pegi ketuk pintu bilik maid aku.....


Aku : kamu bukak pintu dapur ke tadi


Maid: ah a saya bukak pintu tadi..saya ingatkan mam yg panggil, saya dgr mcm ada org suruh saya bukak pintu dan ketuk2 pintu gitu..


Aku : habis tu kenapa kamu bukak...kamu tak takut ke...kalau ada org jahat letak pisau di leher kamu mcm mana


Maid: saya takut ..tapi saya ingatkan mam tadi..


Aku : lain kali jgn di bukanya pintu kalau bukan suara saya atau suara mek...kalau kamu dgr apa2 lagi..kamu terus ketuk pintu bilik saya dgn mek..dan kamu jgn bukak pintu...bahaya..



gile apa.....takut aku...dia cakap bila dia bukak pintu dia nampak sorang lelaki berbaju putih dan berseluar hitam terkejut kat dia dan terus lari naik motor.....nasib baik dia lari kalau dia masuk dlm rumah mcm mana..tak ke lain cerita jadinya........memang menakutkan aku..sampai ke pagi aku tak dapat nak lelapkan mata..takut kot2 pencuri tu datang balik..


esok hari aku terus ke balai polis..bulan ni je dah 3 kali aku keluar masuk balai polis.aku bagitau polis..dan suruh dia org buat rondaan kat kawasan rumah aku...dia cakap ..kita selalu buat rondaan kat situ...aku senang je cakap..tak pernah nampak pun .....dan tak pernah dengar bunyi atau motor masuk pun...kawasan rumah aku ni memag agak gelap sikitlah...pastu aku hanya bagitau kat polis...walau mcm mana pun saya nak sangat kalau pihak polis buat rondaan 2 x setiap hari....kawasan rumah saya ni selalu org pencuri pecah masuk...sekarang ni kalau org mencuri kira package....bukan mencuri mcm dulu.....tu yg buat saya takut....aku sampai je kat rumah..aku masih lagi tak puashati dan takut..so aku msg kat rakan aku , seorang polis jugak..suruh dia dan kawan2 nya buat rondaan kat kawasan rumah aku setiap hari.....yelah siapa yg tak takut kan.....memang amat menakutkan aku...dan 2..3.. hari nak tidur pun takut....esok hari jiran aku cakap semalam polis buat rondaan dgn kereta peronda sebanyak 2 kali....kalau betul dan selalu buat mcm tu kan bagus....rasa la selamat sikit....ni masuk je malam memang dah menakutkan aku...dan mcm2 yg aku pikirkan....


semoga kami semua di lindungi oleh ALLAH swt daripada perkara2 yg tak di ingini berlaku.....Aminnn...

3 Comments:

bOnda said...

erk! sebbaik tarapappa jadik bila ur maid bila dia bukak pintu tu sis..bOnda lak kalO lam situasi yOu tu, kOnfem bOnda duk ingat 'ghOst' dah..hahaha dasar fenakut sungguh la bOnda nih! =p

wan said...

sis...nasib baik dia x sempat masuk...

sis kene tgk sikit maid sis tu..mcm x logik plak dia dgr sis pgl nama dia suh bukak pintu...

semoga Allah melindungi sis sekeluarga ..amin

DatinDiaries said...

Bonda: itu la pasal..kalau HANTU takpe..jgn MANUSIA dahla...takut jgk..malam2 nak tidur pun takut la


Wan : Maid tu dgr mcm org suruh bukak pintu dan ketuk pintu..tu yg dia pi bukak tuh...

semoga kami sekeluarga di lindungi daripada perkara2 yg tak elok ...Amin..