October 27, 2009

KISAH NOOR ZAHEERA..

Tiba2 je aku nak kongsi bersama dgn rakan2 dan anak2 ku....bila anak2 aku baca blog aku ni..dia org dah besar panjang agaknya ye.....di sini adalah segala yg bersangkut dgn kisah Dik Ya.aku lahirkan Dik Ya pada 14.05.05...dan di beri nama utk puteri kesayangan aku ni dgn nama NOOR ZAHEERA....

ni aku simpan dari mula2 aku di sahkan mengandung dan sehinggalah seterusnya..

aku akan tetap simpan..dan akan di tunjukkan pada anak2 nanti..mcm mana dia org dok dalam perut aku nih....

sehinggalah saat2 aku nak di masukkan kedalam dewan bedah...aku tetap ambik gambar sebagai kenangan..

Dik Ya berumur 1 hari....kulitnya merah...dan putih sangat2

Aku rilex je....walaupun sakit...tapi nak tak nak memang kena lalui jugak....hhehee

atas katil aku tu penuh dgn segala bantal yg ada...yelah nak sekat perut aku nih..kalau aku nak tidur mengiring.....aku kan bersalin cara pembedahan...so perlukan banyak bantal2 kat tepi nih..

Kak Ngah tengah pegang Dik Ya....

Kakak begitu sayangkan adik yg barunya ni...tapi sekarang..huhuhuhuhuhuhu asyik bertekak je ye...

masa majlis cukur jambul Dik Ya....licin kepala nya di cukur..

huhuhuhu cutenya Dik Ya berkepala botak nih..

aku bersama dgn anak2 yg tersayang

Tidurkan Dik Ya dulu....

huhuhuhu...mak aiiihhh...Dik Ya dulu masa kecik2..mcm nilah badannya..mengalahkan Malik Noor..tapi sekarang dah terbalik..mummy plak yg mengalahkan malik noor ye..huhuhuhuhu

suka peluk nih.......

hah mcm ni lah anak2 aku..baru 3 org..nak berjalan mana2 ..kena pastikan 3 org tukang tolak...

Dik Ya baru mula belajar nak merangkak....

Dik Ya di masukkan ke Hospital Pakar Perdana kerana demam panas...

Ala..kesiannya anak mummy nih.....Dik Ya demam panas...aku memang terkejut dgn kejadian malam itu...cepat2 bawak Dik Ya ke Hospital..terus masuk emergency dan terus kena tahan....demam panas yg teruk sangat.

Ala...kesiannya anak mummy....

Kesian betul kat anak mummy nih..kecik2 dah kena cucuk dgn jarum tu......semoga anak2 mummy di jauhi daripada segala penyakit yg berbahaya...dan lindungilah anak2 ku daripada perkara2 yg tak di ingini....Amin..










Aku betul2 tak menyangka yg aku akan mengandung lagi..dalam masa terdekat jugaklah...aku ingatkan bila aku dah dapat kembar aku nak stop dulu..tapi ALLAH telah berikan aku rezeki.aku kena terima rezeki yg ALLAH berikan kepada aku....aku cukup gembira bila aku mendapat tahu yg aku mengandung lagi..kali ni aku memang berangan-angan nak kan anak lelaki plak..lagipun masa aku dok tgh mengandung tuh, keadaan aku tak sama mcm aku mengandungkan kembar..tapi nak make up tu mantain sama la..cuma aku agak lasak dan lebih tercabar .kali ni aku tak terlalu ghairah sangat nak sediakan barang2 utk meyambut org baru.tapi memang tak sabar nak tahu apa jantinanya...alih2 aku pi scan doktor cakap aku dapat anak pompuan..huhuhu......tapi takpe aku terima jugak...


bila dah cukup bulan memang aku dah sediakan semua skali keperluan utk anak aku ini..nama pun dah di pilih.....iaitu nama yg lebih kurang dgn nama papa nya.ketiga2 anak aku papa mereka yg letak nama...bukan dr aku..kalau ikut pilihan aku memang tak cukup kotak lah nak tulis nama mereka....walaupun agak panjang tapi ada makna tau..kalau yg kembar dulu aku nak letak nama Noor Qistina Balqis dan Noor Qasrina Balqis tapi nama tu terpendam begitu saja.....huhuhuhu...
masa aku mengandungkan Dik Ya ni memang alahan aku agak teruk jugaklah dari 4 bulan ke bawah....mula2 aku boleh lekat ni....tepat jam 11. malam aku mengantok...nak keluar malas dan buat apa2 pun malas.....perkara ni berlanjutan sampai ke minggu2....masuk je jam 11.00 malam mesti aku nak tidur.....dan aku kena tidur....dan waktu tu aku tak sedar lagi yg aku dah berbadan dua.pastu aku nak cium bau sabun cap burung ( ala sabun yg dulu2 punya yg ada burung nuri ke apa) asyik nak cium sabun tu je...aku siap beli dan letak bawah bantal aku.....nak tidur...dan bangun tidur aku kena cium sabun tu dulu....patut la Dik Ya kecik je...huhuhuhu...


tak banyak ragam dan karenah bila aku mengandungkan Dik Ya, bab2 alahan tu biasalah...aku kalau nak muntah memang terus masuk bilik air....coz aku bukan setakat muntah je....aku sampai keluar air kencing sekali tau...punyalah sakit perut aku..sampai nangis2 aku di buatnya..tak tahan muntah2 sampai terkencing...berbulan jugaklah aku lalui saat itu...nak mandi pun malas....asyik muntah2 je...memang lembik tapi bawak kereta bleh plak..hehe..


selepas aku melahirkan Dik Ya , aku dok kat rumah jelah..melayan anak2...suka bila melihat anak2 membesar depan mata...dan suka tgk cara anak2 nak mula belajar bertatih..tumbuh gigi ...nak berjalan dan sebagainya...satu hiburan plak anak2 waktu kecik nih..tapi bila dah besar aku plak cam lanun.....asyik suara nyaring je...sampai ke rumah jiran aku pun pernah jugak suara aku nih...huhuhu..itu adalah lumrah biasa bagi seorang ibu..apa2 pun aku berbangga kerana aku adalah seorang perempuan yg sempurna dan aku bahagia kerana aku di kurniakan anak2 yg comel dan alhamdulillah aku mendapat zuriat dari keturunan yg baik2....


Semoga Dik Ya menjadi org yg berguna suatu hari nanti.....apa yg aku harapkan adalah semoga semua anak2 aku berjaya dunia & akhirat.

3 Comments:

ina said...

tak sangka ye dik ya sebaya anak saya Firdaus.Firdaus lahir 6/6/05.cepat dorang ni membesar.tak puas nak rasa masa baby lagi.

DatinDiaries said...

ina: o ye ke..sama baya lah ni..

tu la pasal..cepat dia org membesar kan..tapi nak besar pun adeiii mcm2 hal ye....masa baby memang best lah..bila dah besar aduuuuuu...

b.O.n.d.a said...

cOmei sungguh dik ya nih =)