October 28, 2009

KISAH BANJIR - 2004

Sekitar gambar dalam kawasan rumah...semasa banjir pada tahun 2004..iaitu masa Tsunami melanda

Mak aku dok temankan anak aku main air...di samping kami anak beranak dok sibuk ngangkat segala jenis bunga yg terselamat di bawa arus air sungai

bot yg di beli belah pagi....belah petang surut mendadak..dalam kawasan rumah aku ni..air paras pinggang tau..tak pernah2 di masuki air..tapi tahun 2004 semua nya habis musnah...tapi alhamdulillah aku masih ada lagi tempat utk berlindung dan anak2 semuanya selamat.

Hikmah dan Hidayah..hehhehehhehee

huhuhuhu...suka tgk gambar anak2 aku masa di org kecik2 dulu......








Terjumpa plak gambar masa banjir yg tahun 2004...masa Tsunami melanda dulu....tapi gambar tak banyak nak di kongsi..hanya ada 2..3 keping je..tak tahu mana menghilang plak segala gambar nih..takpelah saje jelah kita kongsi bersama..dan aku boleh abadikan di dalam Diaries kesayangan aku nih..


rumah aku memang tak pernah air masuk sampai begitu skali..paling2 pun sampai kat pagar luar je...memang dalam kawasan rumah tak pernah di masuki air..kalau setiap kali banjir..tapi pada tahun 2004 banjir besar berlaku kat Kelantan nih..di mana yg tak pernah di naiki air..memang habis semuanya..air plak naik begitu mendadak..1 inci je lagi nak masuk dalam rumah aku..kalau tak ..tak tahu la aku mcm mana ..dengan segala barang2 kat dalam rumah ni.....masa tu aku dok mengandungkan Dik Ya ...tapi betullah org mengandung ni malaikat dan ALLAH senantiasa melindungi dari perkara2 yg merbahaya...dalam rumah aku hari tu , blh di katakan semua binatang yg berbisa masuk..kala jengking . ular, lipan semua ada...dok palk sebelah kaki aku je...pernah terjadi..masa tu aku dok baring2 kat luar...tiba2 aku rasa kaki aku tak blh bergerak dan rasa cam seram sejuk je...lepas tu aku nak alihkan kaki aku..Ya ALLAH aku tgk dok kat sebelah kaki aku tu kala jengking dan lipan...dan binatang itu mati kat sebelah kaki aku..nasib baik ALLAH lindungi aku...buatnya dia gigit ke apa ke...tak tahu la apa nak jadi kat aku waktu tu...bersyukur sangat2.


yg seronoknya anak2 la dapat main air kat dalam kawasan rumah..cam tak pernah jumpa air aku tgk dia org nih....habis segala jenis bunga aku hanyut..dan aku baru saje upah org buat lanskap kat umah...habis semuanya hancur...segala pasu semuanya pecah...so aku pasrah jelah waktu tu...janji kami semua selamat...belah petang papa dia org beli bot..tak sanggup nak harung air banjir....bila je beli bot, belah petang airnya surut....so bot yg di beli tu ada la tersadai kat belakang rumah..enjinnya aku tak tahu la sama ada blh pakai lagi atau pun tak...bukannya aku reti pun nak pasang2 nih....tgk bolehla....banjir 2004 adalah banjir yg terburuk bagi aku dan begitu menakutkan aku.....dan alhamdulillah kami semua di lindungi..


Nota Tangan: harap semuanya enjoylah dgn segala cerita novel aku dan gambar yg ada dlm simpanan aku nih..hehhehehe...jgn cepat jemu ye ...huhuhu

6 Comments:

su said...

comel2 gegirl.... :)

DatinDiaries said...

su: anak2 masa kecil memang best..bila dah besar........huhuhu best terpekik je..hehhee

lily lotus said...

tembamnya memasing..bestnya ada anak kembar

DatinDiaries said...

Lily: hehhee..masa dia org kecik2 dulu memang tembam sgt2...boleh jadi bantal peluk tuh

b.O.n.d.a said...

geram nye kat hikmah & hidayah!!!! rasa nak gOmOl2 jek =)

herOes saya dua2 cekeding..Orang kata kalO kecik2 cekeding, besar sOk dia besarrrrr..Oh nOOO!!! tak machO nanti kang..huhuhu

DatinDiaries said...

boNDA: huhuhu....memang la dia org masa budak2 dulu...gemuk wehhh....
sedap dakap gitu...

hhahhahaha.....kena jaga tu kang tak macho plak..hehheee