October 11, 2009

DI RUMAH AJE.....

angin dah mula bertiup dgn kuat......tapi tak sekuat yg mcm hari tu la.

hari tu pokok kelapa yg kat seberang rumah aku tu...di tiup angin cam nak jatuh ke bumi.....ni dah kurang sikit.....tapi dalam kurang2 pun angin kuat tau......kali ni sempatla aku ambik gambar.......

pokok kelapa pandan kat luar pagar rumah aku tu ...risau plak aku tgk.....cam nak tumbang je......tapi nasib baik kecik.......kecik pun bukan sebarang kecik tau......

sambil2 ambik gambar dan jantung berdebar2 takut angin kuat mcm ari tu....sambil makan ice - cream ...hurmmmmmmmm bestnya......ice cream Tiramitsu...

anak2 dan mak aku plak layan keropok lekor goreng dgn pisang goreng panas....hehhehehhhee....kat sini lah selalunya kami sekeluarga lepaking..iaitu di luar rumah kat dapur nun ha......kalau kat ruang tamu hanya setahun sekali je kami duduk......hhehhhee

hurmmmmmmm bestnya goreng pisang panas ni..............aku suka pisang yg kecik2...pastu goreng garing2 plak.....fuh.....makan..makan...makan dan makan..












Beginilah rutin harian aku sekarang.....dok kat rumah je...kadang2 tu boring jugak.....dah biasa kerja ..pastu nak kena dok kat umah plak..memang memboringkan yg amat sangat....pikiran pun rasa cam buntu je..coz tak tahu nak buat apa2..kalau dulu..mcm2 org yg aku jumpa...memang seronok sangat...melayan karenah customer yg mcm2 hal..tapi menyeronokkan dan berasa sungguh puas...tapi sekarang dok kat umah..melayan karenah anak2 yg mcm2 hal plak....pening jugak kepala perangai anak2 ni..kalau yg tak sabar tak tahu la....jaga anak2 ni memang memerlukan kesabaran yg amat luar biasa tingginya....tapi kalau bab2 sabar ni alhamdulillah lah setakat ni..kalau tak sabar pun ada la tersasul satu dua kan...


kini hidup aku sepenuh masa di rumah bersama anak2...bangun tidur hantar anak2 sekolah..pastu ambik anak2 sekolah plak....pastu dok rumah lagi...pastu malam nya hantar anak2 pi qira'ati plak....dan begitulah seterusnya...tgklah tahun depan aku dah nak pindah ke KL kot...cuma aku dok pikir tentang sekolah mana yg sesuai utk hantar anak2 aku nanti dan siapa yg nak mejaga rumah kat KB ...itu yg memeningkan kepala aku sekarang ni...tapi bila di fikirkan balik..sampai bila nak asyik berulang ke KL dan KB je kerjanya.....mungkin bila dah tua2 nanti..barulah kami balik dok KB....hheehehehee...jaga kebun ke apa ke....heh heh heh...


petang ni angin begitu kuat..tapi tak sekuat mcm ari tu...tapi masih dalam kategori angin yg kuat jugaklah....risau tu memang ada...dan tak sanggup nak hadapi angin ribut seperti beberapa minggu yg lepas.semoga semuanya di lindungi hendaknya.....Aminn....

2 Comments:

Shifu67 said...

hujan oh hujan... kenapa engkau turunn... macam mana aku tak turun... errrr.. aiskrim sikit

DatinDiaries said...

Shifu: uishhhh mintok ice cream kito plok..huhuhuhu..

hujan dok dumoh loni....ni dumoh saya hujan nih......gurus sabung menyabung gitu...