October 7, 2009

BARANG2 DAPUR..

sebelum tu singgah kat ANAKKU jap..beli sabun bagai utk anak2 aku dulu.....dah kehabisan stok...

pastu kami singgah makan Mee Sup jap kat Arked Uda...hurmmmmmm sedap....kedai warung tepi jalan..tapi yg dok kat tgh2 ye.....memang sedap la Mee Sup dia.....HB aku pasti akan suka jugak....coz selera dia memang sama je dgn selera aku.....

ha..kat sini je kami makan.....tapi memang sedap........yg dok kat situ pun cantik2 ...hhehehhee

kakak memang suka bergaya.....kadang tu anak2 aku ni kalau bab posing aku tgk selalu sangat gunakan gaya yg sama..hehhehheee..

Kak Ngah bersama dgn anak buah aku yg sememangnya betul2 rapat dgn aku...namanya Noor Maisarah..nama dia aku yg letak dulu....dulu aku takde anak lagi....dan jgn tak tahu..akulah bidan yg menjadi tukang sambut dia masa kakak aku lahirkan dia...mula2 tu agak panik bila nampak kepala baby...tapi nak tak nak aku kena sambut ...bila baby dah keluar baru lah nurse datang....kakak aku tak sempat bersalin kat Hospital.....semua hal dari A-Z aku yg uruskan dan aku berniat nak ambik dia jadikan anak aku..lepas aku jaga dalam 20 hari...aku dapat anak kembar...syukur alhamdulillah ALLAH telah lipat gandakan rezeki aku......

Noor Maisarah dan Noor Zaheera.....kedua2nya mummy sayang.....anak buah aku bahasakan aku ni mummy jugak....

agak lama gakla aku menunggu Mee Sup nih..tapi takdelah sampai 1 jam..hehehhee...biasala nak cepat2 coz langit dah nampak nak mencurahkan saki baki nya di atas........risau gak...kan kami makan dalam keadaan basah kuyup plak......

sampai je kat TESCO...pilih mana barang2 yg dah di buat senarai...dan mcm biasa jugakla...barang yg takde dalam senarai pun terbeli hendaknya....udang tempura ( Butterfly cut prawns ) tu memang sedap.....sedap sangat...kalau tak percaya cuba anda beli......memang confirm sedap....

makan ice cream dah habis 1 kotak...tapi bayarnya belum lagi....nasib baik aku tak buang kotak tu...kalau tak mcm mana nak bayar......yelah kalau beli bawak balik..mau cair ice cream tu...baik terus makan je...pastu kena bayar...jgn nak makan free plak...tak baik haram namanya tu...

hah..pilih yg mana2 takde stock jelah ye.....

ok...semuanya dah settle nampaknya...jom balik...dah 'berdamas' doh mummy nih....huhuhuhuhu....

nak balik pun sempat jugak suruh anak2 posing....sabar jelah ye anak2 semua...mummy ni kan ada diaries yg perlu mummy update dari masa ke semasa.....hehhehee

stock dah takde.........kat sini aku letakkan semua barang2 keperluan rumah..

Uishhhhhh seksinya Dik Ya.......hhehehhehe

ok dah siap aku kemaskan.......cukupla sebulan semua perkara di atas tu.........takdela aku nak kena selalu beli..kan tgh2 bulan habis....ambik je stock yg baru ni...tgh2 bulan almaklumlah ......ada kekeringan sikit kan..hehhehehhee.......tu yg baik terus beli utk stock sebulan terus....











Tugas yg sama utk setiap bulan...di awal bulan memang aku akan kena pastikan segala barang2 dapur kat umah dah tersedia.....sebelum nak keluar pegi shopping barang2 dapur tu.....belah malamnya aku check dulu la...sebelum ni tugas ni di berikan pada maid aku....dia yg buat list apa yg nak kena aku beli...sekarang ni aku yg kena uruskan sendiri coz maid aku yg ni memang tak tahu menulis..kesian pun ada tapi nak buat mcm mana.....kira dah nasib baikla dia ada...blehla bantu aku ringankan kerja umah ni...tapi kalau bab2 kemas rumah....dan pakaian memang di serahkan pada dia lah...ambik mahal2 tak kanla aku yg nak kena buat semuanya...setakat tolong2 apa yg patut tu takde masalahnya...


bila list dah siap...nampak cam tak banyak je bulan ni yg nak kena aku beli....so bolehla jimat sikit..kata nya aku dalam hati lah.....lepas ambik anak2 sekolah aku bawak anak2 pi makan jap..kali ni aku makan kat Warung yg betul2 warungla...agak buruk sikit warung tu tapi Mee Sup dia Fuhhhhhhhh sedap giler...tak semestinya kedai buruk tu makanan tak sedap tau...kadang2 tu Hotel yg bertaraf 7 bintang pun kalau tak sedap...tak sedap jugak...aku pernah makan ke kat Hotel yg bertaraf 7 bintang tu.....hahahhahahaha.....main sedap mulut je cakap..hahhahhahah..tak mampu nak makan..makan kat warung jelah ye.....huhuhuhuhuhu...


pastu aku bawak anak pi TESCO mcm biasa la..beli barang2 dapur...aku suka ke sana kerana nak bali udang dan ikan memang murah sangat kat sana.....pastu yg lain2 tu mcm biasala alat cucian rumah la....beli mana2 yg dah kehabisan stok...aku ingatkan bulan ni jimat...rupa2nya terlebih dari bulan2 yg lepas la plak.....padahal bukannya banyak sangat barang yg aku beli...tapi kenapa bil mahal sangat.....adeiiiii......cuma yg takde dalam senarai tu adalah aku ambik jugak..yelah beli seluar dalam..baju dalam...seluar...dan mcm2 kat maid aku ni......asyik yg sama je aku tgk..berapa helai je yg dia bawak....tak sampai hati plak kan....takpelah janji dia buat kerja betul2 aku memang tak sayang nak belanja la utk dia....belanja setakat yg termampu jelah ..nak lebih2 aku tak mampu plak....

6 Comments:

pB said...

arked UDA


kat mana tu??

Cik Ina Do Do Cheng said...

kenapa ngan mata kakak tu?.mcm seram je.

DatinDiaries said...

pB: hurmmm ARKED UDA tu tempat yg jual baju2 gitu...dok tgh2 bandar...dekat dgn Pasar Lama MPKB tu....tapi dia seberang jalan...
gini , awk cari Butik ANAKKU...dia dok sebelah jah...warung yg bertudung dgn khemah jah...tapi Mee Sup dia memang sedap..


Ina : hhehhehe..tu mata Kak Ngah yg ala2 mengoda atau ala2 nak jadi hantu..tak tahu la...kih kih kih

Sham said...

suka baca diari datin diaries ni. tabik spring kat datin coz wlpn pnat berulang alik kl-kb tp urusan rumah dan anak2 tetap dijaga.

DatinDiaries said...

Sham: tak tido lagi ke..

thanxs ye..jadilah pembaca yg setia..hehhehhe..

tabik spring je ke....memang amat memenatkan tapi kedua-duanya adalah tanggungjawab..nak tak nak mesti kena buat gakla....apa yg penting adalah semuanya terurus dan di jaga..

Erman Muzahar said...

Assalamualaikum semua,
sila lawat dan beri komen untuk blog saya... thanks
http://smallofficehomeoffice-soho.blogspot.com/