September 8, 2009

LAUK TUNJUK....

baru je sampai kat Kampung Laut...fuh bila kami sampai...serunding daging baru masak...hurmmmmmm sedapnya......

serunding daging 1 kilo....dan serunding ikan 1 kilo.......balik nanti nak buat popia goreng...hurmmmm bestnya.....

lepas je settle bab2 serunding tu......otw nak balik KB, singgah kat Palekbang , Kampung Laut jap..utk beli juadah berbuka puasa nanti....hari ni juadah tunjuk....mak aku tak nak masak....jom kita ikut selera dia...

ni plak gulai kawah....oh ye kat atas tu gulai kambing............atas dan bawah ni......aku beli utk buka puasa nanti...hurmmmmm sedapnya....HB aku pasti suka gulai kambing ni...

macam2 lauk pauk yg terdapat kat sini....semuanya cam nampak menyelerakan je....

ni bab2 goreng......aku kureng sikit.....tapi semuanya nampak sedap....hhehehhheee.....slurppppppp

ni plak paprik......hurmmmmmm sedap...

tugas maid aku utk ambik gambar kami ....ehhehehhee....pilih jangan tak pilih.....

semuanya baru masak nih...kiranya aku ni org yg terawal dtg lah.........banyakla pilihan sikit....lain kali bolehlah aku selalu beli lauk yg dah siap kat sini..........sedap je ni.......dan makan pun memang sedap....fuhhhh

ni......acar nenas......tapi aku tak suka...aku kalau manis2 ni kureng sikit....bukan tak makan langsung...tapi makan sikit jelah....

bukan lauk pauk je yg ada kat sini...tapi kuih muih juga turut di jualnya....

hurmmmmmm bestnya lauk pauk kat sini...orgnya pun cantik...hehhhehheee.....kedai ni kat sebelah kanan kalau anda dr KB la...nak menuju ke Kampung Laut tu plak sebelah kiri, kedai dia sebelum selekoh nak masuk Kampung Laut........











Hari ni satu rumah keluar utk hantar Dik Ya pi sekolah..hhehhee...ye la dok kat rumah pun boring jgk kan....tak tahu apa yg mak aku nak buat....anak2 semua pi sekolah....dan hari ni jugak memang banyak benda yg nak kena aku uruskan.mcm2 yg nak kena aku buat dan memang aku kena buat, coz raya pun dah tak berapa lama lagi....terlalu cepat masa berlalu...tahun ni rasa mcm cepat sangat puasa nak habis...walaupun tak cukup tapi terasa kehilanganlah....sekarang ni tak mcm dulu...dulu aku rasa dalam masa 1 hari punyala lama....sekarang ni cepat sangat ...


Lepas hantar Dik Ya sekolah..hari ni mcm biasa jugak...setiap hari masuk lewat....sekolah masuk pukul 9.00 pagi......tapi 10.00 pagi baru sampai...huhuhuhu......lepas je hantar dia...aku terus ke Kampung Laut utk beli serunding daging...tempat yg aku beli serunding dagingla...aku memang dah tak akan pi beli tempat lain...kerana bagi aku kat tempat tu punya serunding daging memang power.....sedap sangat dan terlalu sedap..hargapun berpatutan....otw nak balik KB , aku singgah beli lauk yg dah masak utk berbuka puasa..mak aku nak sangat makan gulai kambing...kedai tu kat Palekbang, Kampung Laut gakla..tepi jalan....nampak periuk besar2...tu yg kami berhenti..coz dok pikir mesti ada lauk2 yg best2 nih...hurmmmmm....


layan jelah segala jenis lauk yg ada kat kedai tu ye.......memang banyak betul pilihan....

3 Comments:

wan said...

salam sis...

akhirnya sis sampai gak kat kg mentua i...

raya ni jemputlah dtg umah ye sis..bwk anak2 yg comel tu ye...

Alicia said...

mak aiiii....sedapnye!!!!

DatinDiaries said...

wan : o ye ke....cik abg org Kampung Laut ke....hurmmmm....raya ni balik kelantan ke...kalau balik nanti singgah raya rumah sis..pada raya pertama nanti ye.....


Alicia: hurmmm memang sedap.......hurmmmm slurppp