August 20, 2009

BALIK KB LA PLAK.....

baru je keluar rumah dan nak menuju ke kampung halaman.....Dik Ya adalah peneman aku pada hari itu...keciknyaaaa...anak mummy nih....hhehee

kat highway karak ni....mcm nilah suasana setiap kali aku balik ke KB atau datang KL.....ada2 je...aku ari tu pun hampir2 dgn lori..coz asyik dok tgk singboard Bukit Gambang punya phone number........lori tayar 24 tu siap hon dan bagi lampu kat aku..kawasan tu menuruni bukit..mcm mana aku boleh tak sedar dan khayal ..tapi kerana umur kami anak beranak masih panjang dan ALLAH telah jauhkan musibah utk kami...aku tersedar dan terus memecut dan masuk belah kanan jalan......memang bahaya.......dan memang dah serikla aku nak baca singboard lagi bila tgh drive......bahaya....

berhenti tepi jalan jap....untuk sarapan dengan Dik Ya....

dah sampai kat Kelantan rupanya aku ni.....cepat jugak rasanya..hehehee....lepas je aku dan Dik Ya makan......kami terus gerak ke kanan utk balik ke Kota Bharu...

apa2 pun petai adalah perkara yg tetap..dan pasti akan singgah beli...sampaikan tukang jual petai tu pun dah cam muka aku..........dia hairan tgk aku setiap minggu singgah beli petai....dia siap tanya tau....tak penat ke drive ke KL ni.....beranilah sorang2...huhuhuhuhu.....tawakal jelah...










Hehehehee...memang berulang alik mcm ni jelah kerjanya.....takpe selagi terdaya nak ulang alik..buat jelah....takde paksaan pun.....kira tanggungjawab dan sukarela jelah..


pagi2 lagi aku bangun..kemaskan rumah dulu......pastu mandikan Dik Ya.......dan barulah aku bergerak menuju ke KB......manakala HB aku dah keluar seawal pagi dah pegi kerja....aku tak masak la pagi tu...dan memang jarang sangat masak pun kalau pagi2 ni..............hehhehe....kecuali kalau 'di mestikan' barulah aku bangun dan rajin masak...biasala pagi2 ni bukannya kami makan sangat pun....layan tidur jelah...hhehe...baguskan...nasib baikla dapat yg memahami...


aku dan Dik Ya hanya singgah kat McD je..untuk beli sarapan.....dan makan je dalam kereta...kesian anak aku...tanpa di suruh dan di paksa..bukak je paper bag yg berisi makanan tu...terus makan je......tak cakap apa2 pun..lapar kot...hehhehhee.....perjalanan kami berdua...alhamdulillah takde apa2 yg berlaku....dan ALLAH melindungi kami berdua daripada malapetaka.......alhamdulillah......sampai je kat RnR Gua Musang..aku singgah makan dengan Dik Ya.......kali ni Dik Ya kena makan sendiri..malas la nak bersuap-suap ni....hehhehee...tapi nasi dalam pinggan nya tu habis....licin selicin-licinnya...lapar betul anak aku...hehhehee..kesian Dik Ya....dahla tuannya kecik kena diet plak tu......tapi aku tak boringlah....adala peneman utk aku bercakap........

6 Comments:

nasazfrog... said...

hai sis, salam singgah.. uhhh lori tu ngeri tgk..

DatinDiaries said...

nasazfrog: hi nasa....memang ngeri gak la..tapi ada yg lebih ngeri ...lori2 ni dah biasa kat highway....tak bleh nak kawal kot..

DatinDiaries said...

nasazfrog: hi nasa....memang ngeri gak la..tapi ada yg lebih ngeri ...lori2 ni dah biasa kat highway....tak bleh nak kawal kot..

Shifu67 said...

pegi kl hantar bekalan eii... rajin laaa drive nat2 minggu gi kl... kalu kawe, mikir 16 kali.... hehehe

DatinDiaries said...

Shifu: ni nok oyak ambo ni gagoh.....demo lembik doh takdok tenaga..hahhahhahahaa..
ho la hantar bekalan makanan la wei..

DatinDiaries said...

Shifu: ni nok oyak ambo ni gagoh.....demo lembik doh takdok tenaga..hahhahhahahaa..
ho la hantar bekalan makanan la wei..