July 18, 2009

MENCARI.......CARI.....

inilah yg ku cari.............akhirnya pencarian ku berakhir juga pada pagi itu.........

di samping itu......buku pasal tafsiran mimpi jugak.........yelah mana tahu kot2 bermimpi ke apa ke....boleh terus bukak buku...hehhehee...takde la dok pening2 pikir apa maksud mimpi tu.....

buku anak2 memang tak pernah ketinggalan ..kalau setiap kali aku menyinggah ke kedai buku.........lagipun anak2 aku memang suka membaca........













Aku dah mula belajar betulkan membaca Al-Quran dan hampir 1 minggu......berbelit2 jugak lidah aku...sampai lidang tergulung guling pun ada jugak..hehhee..nak baca dgn sebutan yg betul....dan dgn id'ram yg betul dan sebagainya.......sampaikan ustazah tu tersenyum je kat aku...kalau dah susah sgt nak sebut 'dho' kena lidah kedalam dan mcm2 lah......bukan ustazah je yg tergelak kat aku....aku sendiri boleh tergelak sama...sebelum dia gelakkan aku..baik aku gelak dulu...hehheheee....


apa2 pun memang amat menenangkan jiwa aku....belajar mengaji ni.....dan bukan belajar mengaji saje..malah banyak lagi benda2 lain yang aku dah pelajari sedikit demi sedikit....banyak benda yg aku tak tahu...samar-samar tahu....kini dah terjawab semuanya.....dan alhamdulillah bersyukur kerana dipertemukan dgn ustaz dan isterinya...


pagi tu aku di temani oleh mak tersayang utk membeli apa2 yg patut dan juga Al-Quran......sementara mak aku dok mencari buku utk belajar .....dan cara2 nak menunaikan haji......dan aku plak dok mencari bahagian aku......dan alhamdulillah jugak pencarian aku tu di permudahkan...walaupun duduk di bahagian belakang...tapi kaki aku melangkah menuju ke belakang dan terus menemui apa yg aku inginkan...

2 Comments:

solo molo said...

alhamdulillah...
(^^)

DatinDiaries said...

solo: hehhee.....:-)