July 16, 2009

KAIN UTK RAYA......

sampai je terus pilih kain......rabun gakla mata nak memilihnya......takpe.....bagi mak aku buat pilihan...kain mana yg dia nak dan dia suka.....

salah satu pilihan mak aku....hurmmmm cantik jugak........nak kena alas ni..........bunganya pun cantik...

aduii.....memang aku pun pening jugak nak yg mana satu.......berkenan sangat yg colour pink tu......takpe..nanti akan menyusul kemudian lah.......selesai satu persatu dulu..

pilih punya pilih...mak aku berkenan yg ni plak....cantik jugak colour purple ni....ada batu bata gitu......memang cantik..harganya pun cantik jugak.......

ni pilihan aku lah...hehhehehhee...tak tahu nak pilih yg mana..........takpelah utk permulaankan.....

tak lupa kain utk buat baju qira'ati anak2 aku juga........baju dah ketat nampaknya.........

dalam dok pilih2 kain tu....mcm2 la gelagat anak2 aku ni...nak marah pun ..nak tergelak pun ada jugak....

tgklah dia org ni....buat ala2 kena karen.....adui...nasib baikla wayar tu tak berfungsi.....yg kak ngah tu plak...dia tgk benang terlekat kat dinding......dia pegang dan buat2 mengeletar.......aduiii..penatla dgn dia org ni...

Dik Ya pun tak ketinggalan jugak........nakal jugak...adui pening kepala la aku nak melarangnya....

aku beli kain yg colour biru yg hujung skali.......RM38.00 utk 1 meter......bolehlah kami pakai sedondon nanti......dan aku nak pilih colour merah....dr kain Thai Silk plak...tapi kat situ takdela plak......memang cantik kain tu......beli colour merah...mesti menarik punya......

sampai sudah kat rumah...selesailah sudah episod utk bab kain kali ini...kita jumpa dalam entry lain plak bab2 kain ni ye.........













Hurmmm...dah nak raya ke...puasa pun tak lagi.......


lepas je aku bawak anak2 pi makan kat KFC......aku singgah kat Laila Rawas plak......gedung kain yg boleh di kira terbesar jugaklah kat Kelantan ni...hehehee...cuma tak banyak sangat pilihannya lagi....nak kata tak cantik.......ok la...ada yg cantik...cuma kualiti kain tu boleh di pertingkatkan lagi.....tempat dah menarik .....iaitu 1 bangunan dia yg punya....tapi kena letak banyak lagi kain2 tu......yg lebih bermutu......sekarang pun dah bermutu jugak separuh tu...cuma lebihkan lagi...



aku beli pun tak banyaklah....2...3... dulu...utk mak dan aku dulu.....sebagai tanda nak jahit baju utk raya...kan tukang jahit tak ambik plak..naya aku.......hhehehhee.......kira kain yg seterusnya akan menyusul nanti bila aku akan ke KL nanti.....kalau kat KL...Gulatis ( betul tak ejaan aku nih ) dan Maya memang banyak pilihan...kain2nya pun cantik.......nanti2 lah..aku pun dah janji dgn tukang jahit tu..kain akan menyusul.....cukuplah 2 helai je baju raya aku...tu pun ntah pakai ke tak........tunggu turn HB aku belikan utk akulah plak....tak kanlah aku yg nak kena beli semuanya kan....hhehehhee...utk mak aku dah belikan..cuma anak2 je belum lagi....takpe..akan menyusul nanti...cuma dok pikir nak tema apa je...rasanya tahun ni kalau tak biru gelap atau merah menyala....hehhehe..tgh pikir lagi ni......


harga kat Laila Rawas ni boleh tahan jugaklah......tu utk kain2 yg di tingkat 2 la...boleh pilih yg mana anda suka..........boleh pening kepala kalau tgk kain banyak2 sangat tau.........kita boleh jadi sampai satu tahap....tak tahu nak pilih yg mana...hehhee....alih2 pilih yg ntah apa2....hehhee..


* entry utk bab2 kain raya ni....di lain episod plak ye..........cukuplah yg ni dulu....

7 Comments:

joegrimjow said...

wahaaa
nak kene beli jugak ni
ish2

DatinDiaries said...

joe: hi joe.....dah beli ke utk persiapan raya tu..hehhee

lily lotus said...

borong jgn tak borong :D

DatinDiaries said...

lily; hehhehe..bab nak borong yg plaing best...cuma yg plaing tak best....bab bayar tu plak...hehheee

solo molo said...

kalo akak turun kl lagik, singgah JAKEL kt jln masjid india...kt situ p0n banyak kaen murah2 n cantik2...

bOnda said...

lama tak ber-blOggig! bizi manjang kih kih kih
ekceli sis, petang smlm bOnda terjah LAILA nih..tapi tak sempat nak pilih cOz herOes ni meragam! huhuhu..
memang agak 'kurang' pilihan laa..masih baru lagi agaknye..
=)

DatinDiaries said...

solo: ah a...memang kat situ pun blh rabun mata gak tu....hehhehe.....tunggulah nanti poket tebal...skg dah nipis la..huhu...


Bonda: tu la pasal...masih baru lagi kot...tapi sygkan kedai besar..tapi kain nampak cam sama je kan..apa2 pun cantik jgkla kain kat situ...