July 12, 2009

BUAH RAMBUTAN.......

jom...........kita pakat2 serbu pokok rambutan yg satu tu je yg ada....hehehhehhee

ambik galah tolong tunjukkan.......saya budak baru belajar.....katanya abg ipar aku...hehhehhehee

kutip jgn tak kutip...........

kalut....pakat dok cari...manalah lagi buah rambutan yg org dr atas pokok tu lempar.......huhuhuhuhu.....

ha...tu dia.....hati2.......kan jatuh ..........tak pasal2 kaki patah plak kan.....

aku dan mak aku.....cam biasala.....tukang makan jelah....hehehhhehehe













Kat belakang ni adala jugak tanah sekangkang kera dan arwah ayah ada la jugak tanam pokok buah2han......cuma arwah tak sempat nak makan je.........cuma dalam banyak2 pokok tu hanya pokon rambutan je yg berbuah setiap tahun....pokoknya rendah dan rendang ala2 manis gitu....tapi buahnya mak ai....kalau nak setakat 5...6 bakul penuh tu boleh lah sangat........



petang tu kakak...abang ipar dan anak2 buah aku dtg ke rumah...apa lagi dia org tu...pakat2 panjat pokok rambutan la....manakala anak2 bahagian tukang kutip buah je...memang seronoklah......kalaulah semua pokok tu dah mengeluarkan buah...alangkah seronoknya kan....ni pun nasib baik la ada 1 pohon yg tak henti berbuah......



kita ikuti .......kegembiraan aku sekeluarga pada petang itu........

0 Comments: