July 21, 2009

BERSAMA ANAK2...

sampai je kat TESCO...terus meluru ke tempat timbunan buku ni....dok syok ambik gambar anak aku.....guard pompuan dtg dan bagitau aku..tak bleh ambik gambar kat sini......aku cakap...okey........sorry...dalam hati......kecek banyokla guard ni....kat TESCO pun tak bleh ambik gambar ke......KLCC pun tak larang nak ambik gambar2 ......huh...

tapi aku curik2 jugak snap 1 lagi gambar...hehhehehe.........mcm org mencurik plak..anak2 aku gelakkan aku je...tgk aku cepat2 letak kamera dalam beg...hhehehhehee.

lepas berhabisan jap...singgah nak makan dulu...kali ni pilihan kami anak beranak kat Chicken Rice Shop..makan utk 3 org...tapi RM68+..mahal gak kan....tapi takpe..perut dah kenyang..tak baik merungut nanti tuhan marah.......huhuhuuhuh..

ni si kecik...punyala keras betul.....nak suruh makan pun tak nak......aduiiiii...

kakak makan sikit je.....dia memang jenis yg tak makan banyak mcm aku...hehhehehhee

anak kembar kesayangan aku..yg senantiasa kena marah kat aku.............

jom kita makan dulu.......














Aku ni kan setiap hari..ada je yg nak di buat dgn anak2....kalau dok kat rumah ..bosan jugak....baik jalan2 dulu lepas ambik anak2 sekolah......sampai je kat rumah ...tgk anak2 buat homework plak..pastu tido..malam pi Qira'ati plak.....aku ni plak dah dekat nak seminggu dah bercuti ni....cuti yg di buat2...bukan cuti bersebab....yelah....banyak benda yg nak kena aku uruskan.....aku ni mcm biasala..kalau nak ke KL...aku kena pastikan kat rumah ni semuanya dah settle...dan cukup bekalan....mcm nak pegi sebulan..padahal 2 hari je...hehehehhehee......dah terbiasa mcm tu.....keperluan anak2 dan rumah memang tak pernah dan tak akan aku abaikan......itulah tugas aku dari dulu sampailah sekarang....



lepas ambik anak2 sekolah...kami terus ke TESCO ...bulan ni 2 kali aku nak kena beli barang2 dapur nampaknya.....maid aku ni kadang2 melampau jugak...sekali tegur baru la reti nak berjimat ...kalau tak mewah mengalahkan tuan rumah kalau bab2 nak cantik2 ni...sabar jelah.......aku sound je dulu.....2...3....4... kali aku cakap benda yg sama..mulalah aku akan membebel tak hengat......membebel bersebab...bukan gila mulut......



beli apa2 yg patut kat TESCO tu dulu...lepas tu aku singgah makan kat Chicken Rice Shop...makan punya makan...kenyang dan perut dah membuncit...bila dah bayar tu...hati aku berkata...hurmmmm..boleh tahan mahal jugak ye...hehhee..makan 3 org dah 68++..hehhehhe.....takpe itu dah rezeki aku dan anak2 hari tu...alhamdulillah..hehehehhe..( cover nampak bab bersungut tu ).....takde apa saje je nak berkongsi....hehhee..

2 Comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

maid kadang-kadang dia ingat kite kaya. kawan akak pun selalu merungut, keluarga dia kecik mengalahkan keluarga ramai belanjanye. minyak goreng ikan boleh buat mandi.sabo jelah

DatinDiaries said...

ina:hehehe..tu la pasal...kalau kita kaya takpelah jgk...maid sy ni terlebih mewah....sampoo..sabun...semua tk kongsi2 lah...dahla ambik yg besar2 gajah...buat keje plak..aduiiiii...kena ckp benda yg sama..nasib baiklah sabar ni kuat tahap gaban...hehehe ..tapi apa pun ada dia ringanla sikit keje...huhuuu