June 3, 2009

YEEHAAA........JOM CUTI2....

berhenti kat traffic light ketereh tu.....aku asyik dok tgk je pakcik tu dok nak buat roti canai........banyak betul..................nampak lembut je.......ish bestnya dapat makan roti canai ni.....

lepas tu kami singgah makan 'nasi berlauk' kat depan sekolah apa ntah.....atas sikit dr bandar ketereh tu...tepi jalan belah kanan .....memang sedap......dah la lauk banyak....

kat situ memang mcm2 ada...serati...ayam kampung......itik.......kami sempat makan ikan gulai tongkol je......lauk2 yg lain semuanya dah habis.........kira kami ni dtg agak lewatlah......kalau awal sikit..bolehla makan gulai serati......hurmmmmm bestnya......

ni kira satu kemestiaan la........setiap kali nak ke KL....atau balik KB...aku akan pasti singgah beli daging kat sini.......( atas sikit dr telekung....lepas jambatan menuju ke Kuala Krai )kali ni kami beli daging agak banyakla sikit......

pastu beli tulang rusuk plak...buat sup ni memang sedap.......hurmmmmm

pastu...beli ekor plak.....ni lagi sedap kalau buat sup.........fuh....memang hangat dan tak hengat la.....

selesai sudah bab beli daging ni.......sampai je kat Gua Musang.....aku singgah beli kuih baulu yg rakan2 aku tu pesan.....mcm jual kuih baulu pun ada aku hari tu........adalah dalam 150 biji HB aku beli.....tapi memang sedap...makan plak bila panas2....hurmmmmm

ha...ni pun boleh di kira 1 kemestian jugak...beli petai.........hehhehee........memang tak selera la makan kalau takde ulam....inikan aku punya SUSUK....jgn tak tau plak.....

lepas beli apa yg nak beli tu....kami sekeluarga singgah makan kat tempat rehat...iaitu kat Sg Yu......sambil makan2.....anak2 mandi gitu.........tapi kali ni agak ramai sikit...biasala cuti sekolah la katakan.....tgkla Kak Ngah tu......

kakak memang anak yg baik.....tgk je aku nak makan....mesti tolong aku .....dia tahu mummynya suka petai...hehhehhehee.....kalau dapat buat udang tumis petai...kan sedap....

baju hitam adalah model tetap utk Datin Diaries2........mesti ada...di mana saja aku berada....huh

ni lah menu petang kami.........nasi goreng pedas lagi...dgn ulam petai dan telur mata kerbau.......hehhehhehhehehehe...sedap tau dapat makan mcm ni.....

kakak ni berak ke apa ni...hehhehhehhehee.......nak berenang takut.......mandi mcm tu lah.....airnya memang sejuk......air bukitla katakan........aku pun kalau takde org memang nak sgt mandi ni......

kak ngah je yg tak mandi....malu katanya......org ramai sangat.......takpe dok sebelah mummy ...dan temankan mummy ye.....

Dik Ya dah selesai..........hurmmmm kan segar badan tu......bestkan dapat mandi air bukit ni.....

jom..gerak ke destinasi seterusnya.............













Hurmmmmm....wahhh penatnya badan.....dah semalam kami tidur lewat.....jumpa rakan2 kelab.....pagi2 lagi nak bertolak ke KL....yelah ...sekarang dah bermulanya cuti sekolah......maka bermulalah jugak acara aku dan anak2......tapi kali ni program aku dah lari banyak..bukan lari sikit...huhuhu...biasanya kalau 2 minggu cuti..memang 2 minggu jugaklah kami menjelajah mana2 tempat yg menarik...tapi kali ni memang agak berlainan sikitla....


yelah...HB aku kan kerja..mana bleh nak cuti suka2 hati.....kena la tunggu hari jumaat..barula dia free...so aku kena aturkan segala jadual bermulanya pada hari jumaat la....


ni kami sekeluarga menuju ke KL........kira destinasi tetap kami adalah KL dulu baru lah seterusnya....kalau dgn anak2 ni biasala....mau sampai 10 jam la bawak kereta...berhenti sana....sini.......mcm2 hal la..anak2 la kan.......singgah mandi manda lagi....huhuhuhu.....tapi memang menyeronokkanla..walaupun agak kepenatan....tapi takpe coz HB aku yg drive.....biasanya aku sorang je kehulu hilir dgn anak2.....hehhehhehee.....kini nasib baiklah ada HB aku yg begitu memahami aku........dia sememangnya seorang suami yg PENYABAR dgn segala karenah aku buat masa ni ( ye ke..sabar ..hurmmm )....dan terlalu SAYANGKAN aku....itu lebih penting sebenarnya........

0 Comments: