June 17, 2009

HAPPY BIRTHDAY TO ME.....

HB aku adalah org yg pertama nyanyikan lagu 'SELAMAT HARI JADI' utk aku tapi nyanyi pun dalam phone je....dia call aku semalam tepat jam 12 tgh malam.....17 JUNE 1976 ( 2009 ) maka genaplah sudah umur aku 33 tahun.....cantik jugak no ni ye.....dan catatan kali ni adalah terlalu istimewa utk diri ku.....dan bila anak2 aku dah pandai memahami apa saja tulisan aku ni..mungkin masa tu aku dah tak larat nak explain atau aku pun dah tiada.....so segala tulisan aku inilah yg menjadi bacaan anak2 aku di kala anak2 aku rindukan aku satu hari nanti....



sebelum aku memulakan segala tulisan aku ni..aku memohon maaf..sekiranya terdapat kata2 aku agak kasar atau yg sewaktu dgnnya....apa yg aku ingin kongsikan ini adalah realiti kehidupan aku sekarang dan apa yg aku tgh lalui saat ini....hidup ini memang indah dan terlalu indah jika kita di kelilingi oleh org2 yg tersayang........aku juga berasa amat bertuah kerana org2 yg aku sayang SENANTIASA bersama aku......anak2 adalah penghibur hati aku di kala aku di landa pelbagai masalah......dan anak2 jugaklah yg mampu membuat aku tersenyum..tanpa anak2 di sisi aku..maka hancurlah hidup aku..anak2 umpama nyawa bagi aku....aku terlalu menyanyangi anak2 aku....aku tak dapat bayangkan bagaimana kehidupan aku kalau tanpa anak2 di sini...berpisah walau sehari pun aku dah rasa rindu sgt.....semoga anak2 aku senantiasa bersama aku selama2nya....


IBU...aku adalah seorang yg terlalu istimewa dalam hidup aku....ibu aku sanggup melakukan apa saja demi kebahagiaan kami adik beradik....aku sungguh beruntung kerana mempunyai seorang ibu yg terlalu memahami.....penyanyang....ibu aku sememangnya seorang ibu yg terlalu kuat tahap kesabarannya..apa yg org buat padanya...dia mampu lagi tersenyum..apatah nak mengata org atau membenci org lain...bukanlah sikap ibu aku.....ibu aku sangat mementingkan kebahagiaan anak2...dan bukan seorang ibu yg sanggup melihat anak2 huru hara dan berpecah belah...dia terlalu sempurna utk aku.......dan takde bandingannya .....aku sungguh bertuah kerana memiliki ibu sepertinya..........dan insya'allah jikalau di murahkan rezeki dan sampai serunya ...aku ingin sangat hadiahkan ibu aku pergi ke Tanah Suci utk beliau menunaikan Haji....itu adalah niat yg utama aku sekarang yg belum terlaksana lagi......insya'allah...



SUAMI.....juga terlalu penting utk aku....kerana bagi aku dgn adanya seorang suami.....hidup kita memang akan lebih TERJAGA dalam segala hal....dan aku tak nafikan HB aku sememangnya seorang lelaki yg kuat tahap kesabarannya......dan terima kasih kerana menyanyangi dan menyintai aku sepenuh hati......dan sanggup buat apa saja utk aku...demi menjaga hati dan perasaan aku dan sekaligus membuktikan betapa kuatnya sayang dan cintanya terhadap aku....cuma aku ingin katakan HIDUP SEBAGAI SUAMI ISTERI ni banyak dugaannya....dan sekaligus seperti yg kita ketahui...bila dah bergelar SUAMI ISTERI....SUSAH DAN SENANG hendaklah di kongsi bersama.....bukan masa SENANG je kita bersama....malah masa SUSAH pun.....bila kita berada dalam keadaan yg betul2 terdesak atau SUSAH ..baru la kita boleh menguji sejauhmana kuatnya status SUAMI bagi menjaga isteri.....ini adalah aku..pendapat aku....aku juga akui dan sedar betapa besarnya pengorbanan dia utk aku.....dan aku sedar dia sememangnya terlalu menyanyangi dan menyintai aku.....cuma yg aku ingin kongsikan bersama dgn yg lain adalah SATU kata2 iaitu.....SUSAH dan senang hendaklah lalui bersama..BUKANNYA....kita seorang diri yg menanggung SUSAH......barulah hidup kita aman dan damai.........dan aku mengharapkan PERKARA itu di jauhkan dr hubungan kami......



Adik beradik sememangnya selalu dan senantiasa bersama........dan aku sungguh bertuah dan beruntung kerana MEMPUNYAI adik beradik yg memahami dan inginkan kebahagiaan aku....mengambil berat hal aku....susah senang aku bersama.....dan BUKANNYA yg jenis nak memecah belahkan org lain.....dan alhamdulillah dalam golongan keluarga aku ..takde yg perangai mcm tu.....syukur.......


sekian sahaja..segala coretan aku utk diri aku...sempena HARI LAHIRKU......

8 Comments:

wan said...

datin..selamat hari jadi...moga dipanjangkan umor dan dimurahkan rezeki...amin

DatinDiaries said...

wan : terima kasih wan.....

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

happy birthday datin...
selamat ulang tahun yg ke 33...
m0ga panjang umur dan murah rezeki...
sem0ga hari2 yg mendatang membawa seribu kemanisan...
amin...

;)

dhamizah said...

happy 33rd birthday datin.may Allah bless u & ur family.

DatinDiaries said...

solo molo: hi dik..lamanya menyepi ye......terima kasih..


dhamizah: terima kasih atas ucapan tu...hargai sgt2 ...semoga anda semua ceria2 selalu...

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

sy tiap2 ari singgah kt bl0g datin...

bOnda said...

HEPI B-LATED BEDAY!!!!!
lama sungguh tak masuk blOg..
sOrry ye lambat wish =p
33? Ok lagi tuuuu...life start at 40 kan Org kata =)

DatinDiaries said...

solo: bila la nak jumpa agaknya ye.....hhhhhee


Bonda: hehhee...tq..tq....muda lagi nih........huhuhu