May 26, 2009

BARANG2 DAPUR JE....

tak tahu la aku..kenapa la kali ni dia org pilih buku...semuanya buku hantu.......pontianak la...dan mcm2...tak nak beli..kan menghalang anak2 nak membaca plak...tapi di pilihnya buku ni...hehhehee...takpe bagi dia org release dulu sikit.....pastu baru kita tukar buku lain plak.....hurmmm

Kak Ngah memangla apa2 pun dia tak kisah.........semua buku dia baca......dan diantara anak2 dara aku ni......HIKMAH ( kak ngah ) la yg paling rajin baca buku........

Dik Ya mcm biasa la....memang tak lepas dgn buku colour jelah dia........takpe belajar kaler cantik2 kan.......sekarang aku dah cukup puas hati dgn umur 4 tahun..dia boleh colour lukisan atau buku dgn baik

baju merah tu anak buah aku...dulu aku yg jaga dia......dan utk pengetahuan rakan2.....aku lah yg sambut masa dia dilahirkan.......kakak aku lahirkan dia depan mata aku....dan aku yg sambut......sebelum ambulans dtg..tak tahan sgt nak keluar........aku memangla panik ...tapi aku tak tahu dr mana plak aku jadi kuat semangat duduk depan kakak aku dan sambut baby......so...aku ambik dia dan jaga dia....buat anak angkat aku la kejap......dan nama dia pun aku ( hurmmm ) yg letak iaitu Noor Maisarah namanya....lepas aku jaga dia..terus aku lekat anak kembar ni ha...hehhehhehe...rezeki la katakan.....alhamdulillah......

hehhehhehhee.......Dik Ya malu2 kucing la plak..ni lah dia jejaka yg selalu Dik Ya sebut2 rupanya...hurmmmmmm boleh tahan jugak ..hensem jugak..hahhahhaaa.......dia cakap org ni suka ganggu dia kat sekolah dan suka kawan dgn Dik Ya.......nama jejaka bertuah ni ialah Izuddin.......Dik Ya memang tak angkat terus kepala..malu la tu...huh.........boleh terserempak kat TESCO......yg jejaka tu plak...control macho tu.....kami kat depan memang gelakkan mereka berdua dan usik mereka la kerjanya......

eleh ..baru nak angkat muka...coz jejaka yg selalu mengusiknya kat sekolah tu dah takde......tapi masih lagi malu2 gitu......

mak aku ni plak....memang tak hengat punya asyik dok memilih udang......sampai 5 kilo beli.....tak tahu la nak habis bila gamaknya...huhuhuhu....udang kat TESCO ni memang murah tau.....

ha...........muncul plak kepala ikan kat camera aku ni ha...ni gerenti kakak punya kerja......hurmmmm...kalau buat kari kepala ikan ni best........tu kena tunggu HB aku balik la.........dia memang pandai masak......aku plak pandai makan je...hehhehee..

jom kita balik ye anak2......dah2 la tu......balik mandi2...buat homework......makan dan tidur........aduiiii..penatnya aku.......

waaaaaaaaaaaaaaaa............tak bleh balik lagi nampaknya aku ni...anak2 dah nampak atau hidu bau KFC la plak........adui........singgahla dulu kejap.....penuhi permintaan ramai.....

ha...makan.....makan....jgn tak makan...aku rasa kat dalam KFC tu...time makan table kat tempat aku jelah yg bersih..hehhehe.....senang staff KFC tu nak kemaskan.....coz aku dah buat apa yg patut masa anak2 aku tgh makan.......bila meja kemas dan bersih....kita makan pun rilex dan tenang kan.......

mak aku yg sememangnya senantiasa bersama.........mana boleh aku biarkan mak aku kat rumah je kan.....anak2 keluar dok berjalan hulur hilir.......mak di biarkan kat rumah....hurmmmmm.......tak bleh ni.....so aku bawa mak kemana2 je kalau aku keluar nak kemana2 .......wah banyak betul ayat mana2 ni...pening ......











Memang amat memenatkan nak kena buat satu2 kan....tapi dalam penat dan malas......boleh jugak aku buat...siap ikut turn lagi.......memang dah tak boleh dipisahkan lagi dah aku dgn diaries kesayangan aku sekarang ni agaknya......nak juga update...walaupun Q masih panjang.....takpe...dah aku pun tgh rajin kan...buat jelah ......lagipun aku tahu lalat2 aku di luar sana tu..memang gemar cerita aku ni...kalau tak..takkanla boleh tahu satu persatu apa yg aku tulis kan...hehhehehhee.....kesian.....


ok...lupa jelah bab2 lalat....aku nak tulis hal aku dan anak2 aku...serta perjalanan seharian aku je......sama ada yg tak suka tu....ada aku kesah....lantaklah......


ni lepas ambik anak2 sekolah..terus singgah kat TESCO jap...aku mcm biasala ..sebelum nak ke KL...aku kena pastikan semua barang2 dapur dan segalanya selesai.....dan tersedia rapi...cam nak pegi sebulan je aku ni..padahal 2..3.... hari je...huhuhuhu.....tapi dah memang itu cara aku ..nak buat mcm mana kan.......nak tak nak darling2 dan lalat2 di luar sana kena terima la hakikatnya ( ish ada lagi bab lalat )

kita layan gambar jelah ye.....kang panjang lebar..jadi benda lain plak.......

3 Comments:

lily lotus said...

wah...berani u sis sambut baby! pengalaman yg tak sume org dpt rasakan

ani_hasrul said...

adoi.....meremang bulu roma baca tentang sambut bayi tu....ingatkan time u sambut baby tu u dah beranak,rupenyer belum lagi,heheheheh....kalau kena kat orang lain maunyer x nak beranak...hehehehhehe.......sape n beranak mai kat sini n sambut baby maner tau blh dapat kembar cam datin gak...huhuhuhuhuuh....(ade berani ker?????)

DatinDiaries said...

lily dan ani : memang sesuatu yg amat luar biasa.....dan pengalaman yg amat menakutkan..hehhehee....kebetulan time tu saya sorang je yg ada..so nak tak nak memang kena buat la.....saya sempat tarik kepala baby tu keluar sampai paras bahu je....tali pusat tak berani usik..takut putus..kebetulan tgh pegang bahu..ambulans baru sampai..so kalutla dia org..tgk baby dah keluar...terus kami ke hospital....