February 10, 2009

sibuk nampak........yelah bukannya selalu dapat buat pun.....masing2 bz dgn keje yg ntah apa2....huhuhuhuhuhu........tapi kali ni nampaknya aku akan lebih banyak masa kat rumah la....

tak tahula apa yg di menungkan oleh aku ptg2 ni......sebenarnya aku dok perhati segala pokok kat umah aku ni.....dah banyak nampaknya yg dah layu di hujung mekar.........

kakak

rest dulu..........mcm mana nak kurus....buat keje ckit.......lepas tu duduk berjam2.......huhuhuhuhu

barula nampak jelas ckit pagar tu...ni asyik terlindung je pagar dgn pokok bunga kertas tu....ni pagar dr arah belakang...walaupun jarang guna tapi biarla nampak ala2 rumah jugak kan...hehhehhe....nasib baik tak jadi hutan.......kat blakang tu.......huhuhuhu

nak cuci lampu pagar jap........tapi ambik je.....tapi tak cuci pun...hahhahahhahhahahha..huh

Dik Ya tgh dok cabut rumput kat celah2 batu tu...tiba2 anak pacat terlekat kat tangan dia.....apa lagi melompatla menjerit.....terkejut aku..ingatkan apa......rupa2nya pacat....tapi kalau aku......aku rasa aku yg lagi kuat menjerit dr anak aku kot....hehhehheheheh

hhehehhehhee....ha nilah tukang ambik gambar aku kali ni........dah besar rupanya anak sulong aku ni ha..........kakak.....


dah lama tak lepak2 kat luar ni.....yelah asyik bz je kejenya...manala nak ada masa.....tapi hari ni kami luangkan banyak masa kat rumah....

hi sayang........

HB aku tgh siap2 dah nak bertolak balik ke KL..........i'm gonna miss u......c u on thursday ya....









Setelah seharian dok buat apa2 yg patut kat luar tu.........balik je rumah ...makan dan tidur jap.....malam ni HB aku dah nak balik KL...huhuhuhu.....

lusa aku plak yg ke KL nampaknya...hehhehhee...mcm nilah kehidupan kami..sebab tulah aku dah nak berpindah ke KL nampaknya...dah malas nak balik KB ni....balik pun kalau ada urusan penting je....anak2 pun semua kat KL kot...ini hanyalah perancangan je...belum tentu lagi...tgk pada keadaan NAK atau TAK je...semuanya terpulang pada aku.....

bila dah kat rumah ni memang mcm2 benda yg boleh aku buat...lagipun dah lama tak ambik tahu pasal hal2 keliling rumah ni....sibuk je kerjanya......yelah asyik outstation je tuan rumah..mcm mana la nak ambik tahu hal sekeliling.......nak tgk apa2 yg patut.....

birthday anak2 pun dah nak dekat...aku memang ingat nak buat sekaligus je senang....jimatkan kos dan tenaga gitu.....so nak tgkla mana2 pokok yg nak kena tambah...tapi nak kena tgk modalnya dulu nak tambah2 pun...hehhehehhe.......

main nak tambah je....gawat poket ni nanti......dahla zaman dah gawat dan dalam beberapa bulan lagi ekonomi kita akan bertambah teruk lagi.......ekonomi ok ke tak ke...bagi aku sama je....kalau ada duit adala...kalau takde dok diam2...dalam rumah....jgn pulak bila dok diam2 dalam rumah....nak ambik tahu hal org plak...dah namanya takde keje kan...so jgn cari keje dok ambik tahu hal org plak......kan tak pasal2 tambah dosa free....cukup2la dgn dosa yg dah ada..tak perlu tambah dosa tu........

satu lagi...kita ni sebagai manusia patutla saling maaf memaafi sesama insan.....bagi aku...aku dah maafkan pada semua2 org yg dah banyak menyusahkan aku....mengata aku...menfitnah aku........tak kirala sama ada dr dulu sampaila sekarang....aku pun dah malas nak ingat semua2 tu......buat apa nak ingat2...lagi ingat lagi sakit hati....sampai bila nak sakit hati dgn org...kita ni bukan tongkat langit...kita akan mati jugak.....bagi aku semua yg dah berlalu tu biarlah berlalu dan jadikan sebagai kenangan indah......dan pengalaman yg indah yg pernah berlaku dalam hidup aku......tak perlu nak pening2 kepala....kan muda2 dah kena darah tinggi ...sape yg susah...aku jugak yg susah......baik aku buat hal aku......org suka ke...tak suka ke...terpulanglah.....tak perlu nak saling nak mengata...buang masa je semua tu....takde faedah langsung....

yg penting sekarang ni aku dah bahagia dgn cara aku.........dgn kehidupan aku yg bahagia di samping suami dan anak2 tersayang.....tu yg penting dr segalanya.....tak perlu nak ambik tahu hal2 org.....buang masa je........dan dalam segala hal takde bab hasut menghasut.....cuma kita semua dah matang nak menilai.......

7 Comments:

Dato' S said...

Boring duk sorang kat KL nih.. lambat nyer hari KHAMIS.. aduss!

DatinDiaries said...

kenapa plak dgn hari KHAMIS.....

Dato' S said...

Hari khamis kan U nak datang KL! huh...

DatinDiaries said...

o ye ke...tgkla dulu mcm mana eksss..

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

huhuhu..
pasanGan r0mantis sGt!!!~

btw datin, thanks 4 da c0mment..
sy dh linkkn bl0g datin kt page sy..

;)

lily lotus said...

rajin anak beranak ni..klau dah dkt KL takdelah hubby merana merindu..hehe

DatinDiaries said...

alahai panjangnya nak sebut solo molo....kalau nak panggil molo je bleh ke..hehhehhe

lily lotus- yelah bukannya selalu...masih dlm perancangan sama ada nak stay kat kl terus atau tak..