February 15, 2009

BERTOLAK KE KL....

bakul ni utk di isi barang2 makanan je......coz aku bersama dgn family nak ke Bukit Gandah....boleh letak banyak ckit barang2 makanan kat dalam bakul ni nanti........

ni bakul yg aku ubah suai sendiri tau......hehhehehhe...tapi bakul tu bukan aku yg buatla.......kat kelantan memang banyakla org jual bakul2 rotan mcm ni.....harganya plak berpatutanlah.....

aiyakkkkk.......dah banyak rupanya kasut Dik Ya ni..........ingatkan tak ambik lagi....sekarang ni dia dah pandai nak ambik sendiri apa yg dia nak.....kasut ke..baju ke.....dia yg akan pilih sendiri.....

bukak kasut tu dulu ye sayang.....sebelum kaki letak atas seat tu ye....hehhehhehe.......jaga kebersihan...kete mummy baru je cuci tu....huhuhuhu

hye mummy...Dik Ya dah ready ni.......cuma kakak2 je yg belum turun2 lagi nih.......huh

alahai kesiannya kat Dik Ya ni....tidur kat bawah je....katanya lebih selesa dan luas......kepala letak kat kerusi dan kaki plak letak atas 'armrest'......

anak2 semua dah tidur.....sunyi sepi dalam kereta tu.....cuma aku je yg tak tidur.....kalau aku pun tidur jugak memang confirm tak sampai2 la.........

sedang bz ambik nasi masing2.....memang dah tak tahan dah ni...memang betul2 kami tgh kelaparan...dr KB tak makan2...hhehehhehhehhe....

My Mom........masing2 memang tgh kelaparan semuanya.........

bangun je tidur...terus makan.....kesian memang betul2 kelaparan ni semuanya.....hhehhehee

hehhehhehehe........makan petai ye.......alahai mana lauknya....takpe mummy nak ambik gambar ni dulu...pastu mummy suapla.......masa ni dah pukul 10.30 malam....kami semua dah kelaparan dah....aku yg penat.....drive sorang2 dr KB -KL....tapi nasib baik la aku dah biasa sgt2.....ni kat Petronas Felda Kechau......singgah buang apa2 yg patut nak berhenti makan jap....
Kelantan jumaat dan sabtu sekolah tutup atau cuti la....aku memang bercadang nak bawak anak2 ke kl dan hari ahad baru balik kb la......sepatutnya sabtu lepas anak2 sekolah ganti.....tapi tak pegila coz kami ke kl.....










sebelah malam tu semasa anak2 dan tidur memang mcm biasala aku kena siapkan barang2 keperluan utk di bawa.....aku kena pastikan apa brg2 yg nak dibawa tu semuanya dah tersedia....esok pagi senang terus ambik je....bangun je tidur.....mandi...makan2 dan terus bertolak......mcm tulah selalunya yg aku buat kalau nak ke mana2....senang...supaya keesokkan harinya takdela kalut sangat...

dalam kereta plak semuanya perempuan dr kecik sampaila yg besar....hehhehhee....memang dah tradisi aku sekeluarga kemana2 je asyik pompuan je.....hehhehhehe.....yelah adik lelaki dah khawin dan yg bongsu plak kat KL......manakala HB aku plak kat KL jugak.....tu yg tgh pikir ni sama ada nak pindah terus ke KL atau mcm mana....semuanya terpulang pada aku lah......kalau aku cakap nak pindah.....hari ni jugak aku boleh buat....hehhehhhe.....takde halangan utk aku buat semua tu..........

dalam kereta plak....mcm biasala kalau perjalanan yg jauh ni...mcm2 karenah la anak2 aku ni...bila dia org tidur baru la aman dalam kereta tu.....tapi sunyi plak kalau dia org tidur......bab kata aku la...semuanya tak kena la........kalau anak2 bising nak suruh tidur...kalau anak2 tidur plak aku nak suruh bangun plak.....huhuhuhuhu....mummy sendiri pun pening.......

ni belum tambah sorang lagi.....kali ni mudah2han aku mendapat seorang hero plak........tiga2 dah puteri .......semoga ALLAH memberikan kami cahayamata lelaki plak......HB aku nak sangat anak lelaki ni.......senang nak temankan dia pergi SEMBAHYANG JUMAAT katanya aku lah...hehhehhehhehhe...

5 Comments:

cik wanie said...

wah bertolak ke kl ye akk,
hurm...

mesti best kan,
wanie pun hujung bln nie nak ke kl jugak,
hehehehehe

DatinDiaries said...

o ye ke....wanie dok kat mana......yelah bawak anak2 cuti dan jumpa HB kat kl..hhehehe

cik wanie said...

wanie jauhlah akk,
wanie kat alor star,
sebulan skali kena trun kl,
sbb nak beli brg pengantin,
hehehehehehehe:)

DatinDiaries said...

oo....bukak kedai pengantin ke....kat mana tu...

cik wanie said...

butik wanie kat alor star akk,
nanti kalau akk dtg alor star,
blh ar singgah butik wanie kan,
hehehehehehe:)