January 19, 2009

HARI TERAKHIR KAT SABAH.....

besar betul nafsu makan kami berdua ni .......sampai penuh meja ni......semuanya habis tau.....tak baik membazir.......rezeki jgn di tolak...musuh plak jgn di cari......org nak bermusuh dgn kita lantak pi lah..bukan kita rugi apa pun......dapat pahala free adalah........sabar dgn fitnah dan tohmahan org........

Miss You......

kali ni memang kami makan banyak giler...sampai nak pecah perut di buatnya.....

dalam perjalanan nak ke pasar Filiphino.....memang meriah lah dalam kereta tu....tambah2 plak yg tukang bawak kete tu memang jenis pak lawak.....memang orgnya peramah.....single lagi tu...muka iras2 Zul Yahya....so aku letak nama dia papayas.....la

hurmmmmm.......senantiasa ada yg kat belakang dan tepi tu.....hehhehehhee........cover macho nampak.......apa2 pun borong jgn tak borong ye......ni pun dah pokai kat dalam bag hitam tu...hehhehe asyik shopping je kerjanya.....

Hurmmmm.....saje je ...hehhehehhee....nama dia Din JB....tapi nama glamer Tarzan malaysia seluar biru.....hehhehhehe...mana gambarnya tu.........tak dapat di curik lagi tu......

sorang bergaya dgn topeng nya......sorang lagi dgn lidah terjelir....dan ada jgk kat belakang tu ye.....jgn lupa kita pi Honeymoon kat BALI plak lepas ni.....bulan JUNE ke....

kat pasar Philipino....beli tshirt memang murah2 kat sini....tapi kalau bab2 mutiara memang MAHAL GILER kat sini.......ingat MAHAL GILER......hehehheh nampak jgk SURI ni ye......mana la u all semua ni ye.....lama tak jumpa

Kayu Manis ni nak letak kat SPA.....utk hiasan...bukan utk bomoh2 ye.........SYIRIK tu percaya kat bomoh2...buatnya mati tgh dok percaya kan bomoh tu........mcm mana....nauzubillah.....

ehem...ehem...beli apa tu....hehhehhhe...tersengih sampai ke telinga nampak.....beli G***** ke......( igt lagi tak gaya spontan i tanya alah tu ) hahahhahahhahahhahha.....apa2 pun memang.....apa ekkkk........shhhhhh rahsia....kang kena KRITIK plak.....mcm budak2 la plak...padahal dah laki bini...suka hati aku la....

lepas gambar dia....pasti akan ada gambar aku yg menyusul...YANG PENTING.....suka hati akulah.....

nilah dia model asli kopi tenom....kerja aku dok menenom je ye........dan jgn sampai aku menenom cukup2 dah la.....

kat pasar .....dia org tgh bz dok bungkuskan kopi tenom.......30 pek yg sempat aku beli...next time beli banyak ckit....tapi org cakap kalau nak beli lain kali kena beli yg ada Chop Kapal Laut.....betul ke....mana org2 sabah ni...bagila cadangan ke apa ke.........dan teringin nak pegi kat Kampung Air dan yg telinga panjang tu.........

kami bahagia dan takde masalah.......dan jgn bagi masalah kepada org yg tak bermasalah.....

tgh memilih rantai2 mutiara ala2 muda mudi..utk diberikan kepada anak2 buah

ehem...ehem......bagi peluang terus je lajunya...bukan nak buat ala2 segan gitu.....hurmmmmmmm

Gigit hidung adalah hobi baru aku.......suka hati aku lah kali ni nak BERGAMBAR mcm mana ye.....dah laki aku...aku punya suka la...laki aku pun tak kisah...apa ke hal aku nak kisah pasal org lain.....


nilah kawan aku dan kawan HB aku jgklah......dia la yg bertunang...jauh baaa...nak kenduri kendara baaa...hehhehhee.....rasa mcm sedih plak nak berpisah dgn mak dia....walau kami baru saje kenal....apa yg aku perhatikan ..beruntung shah mempunyai SEORANG IBU seperti itu....seorang ibu yg memahami.....tinggi budi pekertinya...lemah lembut orgnya.....walaupun dia agak terkejut kerana mendapat menantu nun jauh di sabah...tetapi dia tetap menerimanya..kerana ingin MELIHAT KEBAHAGAIAN anaknya....walaupun sedih terpaksa berpisah buat sementara...tapi hati seorang IBU....memang tak sanggup nak melihat anaknya hancur dan MERANA........dia sanggup berkorban demi kebahagiaan anak LELAKInya......dan seperti jgk ibu aku..terima kasih aku ucapkan kerana terlalu memahami aku...tak pernah menolak segala pilihan aku....menerima setiap apa Qada dan Qadar yg ALLAH berikan.....inilah yg sebenarnya seorang IBU...yg mana tak sanggup nak tgk anak2 menderita......malah menitiskan air mata utk melihat anak2nya bahagia.......BERTUAH AKU MEMPUNYAI SEORANG IBU seperti IBU AKU.......

bersama ibu dan bapa kawan aku ....kebetulannya dia bertunang dgn org sabah.....kami hanya mampu buat apa yg perlu dan patut sahaja.......sebagai seorang sahabat....menyokong benda yg betul adalah di perlukan...bukannya yg jenis suka mengata...dan membuat fitnah semata2 utk memburukkan yg lain.....( ish aku ni dah terkeluar dr topic ) bukan apa saje je nak release kepala dgn keadaan yg mcm SIAL sekarang ni.....1st time aku guna perkataan SIAL.....bukan apa aku rasa perkataan itu amat sesuai.

posing kat lobby ni dulu la...sebelum dia org ambik kami plak......aku punya suka la nak posing mcm mana kali ni........takde MAKNANYA aku nak menjaga hati manusia yg tak reti nak menghormati org lain .....

kat lobby hotel..sebelum kami meninggalkan segala mcm kat hotel tu...ahaks.....

KOPI TENOM.....aku beli kat pasar....utk di berikan kepada yg SUDI menerimanya........

gambar terakhir kat coffee house .......dah nak balik ni....huhuhuhu...







Selama 4 hari di Sabah memang begitu menyeronokkan.....aktiviti pun padat..walaupun masih banyak lagi tempat yg aku belum lawati...insya'allah ada rezeki ...umur panjang sampai lagi aku kat sana....semasa berada di sana....aku sememangnya akan keluar seawal pagi...dan balik hotel pun sampai jam 12 tgh malam...mau badan tak penat.......sampai je kat KL...terus pegi massage dgn tukang urut traditional......mula2 tu tak ngam....pastu tukang urut yg kedua tu memang betul2 ngam dgn aku...sampai sekarang pinggang aku tak sakit....nenek tu asal dt Jawa.....nanti kalau ke KL aku pasti akan singgah rumah nenek tu.....

2 Comments:

ani_hasrul said...

uiks..... bahaya tu gigit hidung,nnt hilang plak hidung dato' s...... huhuhuhu..........

DatinDiaries said...

hehhehee..takpe..hilang pun tak kisah....baru org ada org sedar.....kalau tak cukup pun masih ada yg sayang....ko guane Dato s KU SAYANG.......hahhahahha