January 19, 2009

BOLEH BLAH........









Ni bukan apa.....dan bukan cerita sensasi la..tapi ini adalah cerita AKU....AKU.... dan AKU.......kalau tak suka baca Diaries aku ..anda di persilakan beredar cepat2 dr blog ini ye......bukan aku dapat duit atau menguntungkan pun kalau ada sesetengah yg busuk hati baca diaries aku......kalau sekadar nak baca diaries aku pastu nak fikir yg bukan2...tak payahla...menambahkan dosa hang je....baik hang dok baik2.....ingat ALLAH...daripada dok buruk sangka pada org...betul tak...ada yg setuju tak dgn cadangan aku ni.....kalau ada angkat tangan sekarang.........:-)
aku ni bukannya apa....bukan nak membebel kat Diaries aku sendiri....tapi kalau nak ikutkan hati...suka hati akulah nak tulis apa...nama pun Diaries....luahan hati suka...duka....manis...pahit....mahit dan mcm2 jenis lagi lah.....nak kata aku ni baik sgt pun..takdelah jgk....biasala manusia biasa memang sesiapa pun tak pernah lepas membuat kesalahan...... apa yg aku nak bebelkan ni sebenarnya ye.......nak cakap pasal pengalaman manis dan pahit aku...mau tak tidur korang membacanya....tambah2 plak pembaca setia aku....naik jenuh nanti membacanya.....hidup ini sebenarnya memang terlalu indah kalau kita tidak di kelilingi oleh manusia2 yg menyusahkan hidup kita.....kerana banyak manusia yg bermasalah ....pelik..pelik...dan pelik....aku pun pelik jg kenapa aku nak tulis yg bukan2 kat sini......tapi aku bukan jenis yg Hipokrit la....aku tulis semua ni coz ianya pernah berlaku dalam hidup aku ....aku ni sebenarnyakan dah PENAT la asyik nak kena SABAR je kerjanya...mcm takde benda lain yg nak kena aku buat.....
memang bagus dan ALLAH memang sayangkan orang yg penyabar....tapi bagi aku tahap kesabaran seseorang manusia tu ada batasnya jgk......jgn bila org dok diam....senyum.....buat bodoh......sampai boleh nak pijak kepala dan suka2 hati nak cakap apa......aku sememangnya tak mengharapkan apa2...cuma HANYA satu je yang aku harapkan semoga ALLAH bukakan pintu hati mereka yg selalu memandang serong pada seseorang....tidak kemananya ego dan sikap panas....dendam...benci tu.....takde maknanya semua tu...merugikan diri sendiri dan menambahkan dosa yg dah sedia ada.......maaflah ye..aku bukan nak bersikap kurang ajar dan tak berniat nak menyindir sesiapa pun.....kerana bagi aku manusia2 mcm ni memang wujud di luar sana..sama ada aku....dan jgk org lain.....ini dah lumrah kehidupan namanya..... sampai bila nak terus hidup mcm ni...tak kanla sampai dalam lubang kubur nak bawak perasaan mcm ni.....sekurang2nya...bila tgh nazak tu.....sempatla kita memohon ampun dan maaf ...bukan dr ALLAH sahaja..malah sesama manusia jgk....wah ceramah la plak.....
aku tak layak nak berceramah tapi aku berhak bersuara...kerana bagi aku diluar sana tu..ramai yg mengalami keadaan seperti ini kan.....cuma nasihat aku.....SABAR....SABAR....SABAR.......biar ALLAH je yg balas......tak perlu kita sebagai manusia nak membalas dendam....kita tkde hak nak membalas dendam.........apa hak anda nak membalas dendam...nak menambah dosa yg dah tersedia ada ke apa......so insaflah cepat2......dgn aku2 skali la kena insaf...hehhehhehe.....tapi alhamdulillah sikap SABAR masih lagi apa....tak kisah dgn apa yg org nak buat......cakap pasal aku ke......bagi aku...aku tak berhak nak membalas dendam....lagipun aku malas nak layan benda2 mcm ni...buang masa aku je......baik aku dok diam2...jaga mana2 yg patut....lagipun bukan aku tak bahagia pun sekarang...aku memang bahagia sgt dgn apa yg aku ada sekarang ni....semoga kebahagian ini akan menjadi milik aku selamanya....cuma ayat SABAR tu aku memang tak bleh tinggal lah.......( sabar aku pun ada tahap jgk ok ) oklah dah panjang lebar ni...kan tersasul kearah lain plak......bubye......

4 Comments:

lily lotus said...

sabar yer kak..jgn terpengaruh dgn bad energy yg kacau bilau tu ;)

DatinDiaries said...

sebab sabar la...todak tak menyerang kelantan ni.......huhuhuhu...apa2 pun sabar itu adalah penting dalam hidup akak

Dato' S said...

Sabar tu kan SEPARUH dari iman....

Dan yg separuh lagi tu baru merangkumi benda2 lain... Insyallah kita akan BAHAGIA dunia akhirat... aminnn...

DatinDiaries said...

iyo la tu....