December 15, 2008

TRAGEDI TAMAN BUKIT MEWAH........

Apasal muka aku ni nampak cam pelik plak...bukan aku nak senyum sangat pun.......aku hanya ambik gambar ni dan letak kat sini semata2 ingin BUKTIKAN yg aku berada kat sini je.......dan tak main la letak gambar2 yg copy kat internet beb.........huhuhuhuhu.....

kat sinilah punca tanah runtuh tu berlaku.......bila tgk dr dekat memang menakutkan jgkla keadaannya.....


semoga tabah menghadapi dugaan hidup....ini adalah salah satu ujian drnya......

nilah keadaan rumah2 banglo tu.......

ni kondo yg kat depan tanah runtuh tu......dah nampak cam senget skit.....mudah2han dijauhkan dr perkara2 yg tak elok berlaku nanti....Amin....




Hari tu sempatla saya melawat kat tempat Tragedi Tanah Runtuh tu.....sebelum ni saya hanya tgk dalam Tv maupun akhbar je.....tapi saya ni jenis memang susah nak puashati.....saya lebih suka tgk benda2 mcm tu depan mata...walaupun niat saya ni di tentang oleh DIA......tapi kalau dah saya nak tgk ...saya nak tgkla...hurmmmm...padahal dia pun nak tgk jgk...cuma ntahla tak faham kadang2 tu dgn karenah lelaki ni......Hurmmmm
walaupun kat situ sememangnya rumah2 banglo....dan mewah2 semuanya...tapi hakikatnya kita semua adalah sama....iaitu MANUSIA........memang keadaan tempat tu sungguh menakutkan dgn keadaan rumah yg hancur dan nampak mcm kotak je.....dan ada rumah2 yg bertindih di antara satu sama yg lain...kami tak di benarkan tgk dr jarak yg dekat..kerana keadaan yg sememangnya masih bahaya....tapi saya tak boleh gambarkan mcm manalah keadaan mereka pada waktu itu...dgn harta benda semuanya hancur...dan yang lebih menyayat hati ada nyawa yg terkorban....takziah dr saya sekeluarga utk mangsa2 tanah runtuh....dan diharap banyakkan bersabar dgn apa jua dugaan yg datang......walaupun pahit nak menelannya tapi kehidupan mesti diteruskan jua.......


Al - Fatihah......

2 Comments:

lily lotus said...

ishk2 tgk dlm tv tu pun ngeri..inikan pulak dpt view life..menginsafkan betul

DatinDiaries said...

ah a memang betul...sis tgk pun memang menyayat hati...apa2 pun semoga tabah dgn ujian dari ALLAH ....