November 13, 2008

PASAR LAGI.......

Ha tu..dah nampak mak aku..( pakai baju merah ) hhehee...mcm nilah suasana petang kat Pasar Chabang Tiga, Pengkalan Chepa....senantiasa meriah dan penuh sesak dgn org ramai....coz kat sini memang ikan2 segar yg baru sampai ke darat...katanya lah.......

cari2 jgk mana mak aku ni...tak nampak pun....mana plak dia pegi ni.......lama betul menunggu ni...huhuhuhu

ni plak mak cik yg jual sotong......dah lama mak cik ni meniaga jual sotong..seingat aku...aku zaman muda2 remaja dulu..dia dah meniaga sotong kat pasar ni...memang lama betul.....

wah........tgk barang kemas dia ..besar2 tu......dia orgnya peramah...baik..selalu la aku beli ikan kat tempat dia.....dapat murah ckit......




Lepas je ambik anak2 sekolah......terus balik rumah....sebelum tu aku singgah jap kat pasar tu nak beli barang2 basah ...kat rumah dah kering katanya mak aku la....so apa lagi tugas aku la tu...faham2 jelah kan..hehhehee.......mak aku pegila apa2 barang yg dia nak......aku dan anak2 tunggu dalam keter je..parking ptg2 memang susah sgt nak dapat..... nak balik je rumah aku ni...aku dan mak aku singgah jap kat salah satu rumah kat kawasan tu....coz pagi tadi aku tgk ramai sgt org kat rumah tu mcm ada kematian je.....yelah kita dok sekampung ni kenala ambik tahu gak..cuma JGN AMBIK TAHU HAL ORG JELAH...lagipun aku dok lalu lalang je depan rumah dia...tak berhenti tanya khabar rasa cam melampau plak kan..biarlah tak kenal pun...kita ni org islam dan org melayu yg penuh dgn adat ni tak boleh kira kenal atau tak..... singgahla jap rumah dia org dan tanyala apa2 yg patut..dan bagila apa2 yg patut kan...tapi sorry aku tak ambik gambar...kan tuan rumah cakap aku ni apa hal plak tiba2 nak bergambor...saiko ke apa.....kan tak pasal2 jadi saiko..cukup org2 tertentu dahla jadi saiko.....dah salam2 tu baliklah aku....dan singgah plak lagi satu rumah ada kematian jgk..baru semlm baru dapat tahu...so singgah la jgk..dan buat benda yg sama cam rumah tadi......mcm nilah kita dok berjiran..manalah tahu kot2 depan hari kita plak yg susah dan memerlukan pertolongan org plak.....YANG PENTING JGN SUKA MENGATA DAN MENFITNAH ORG JE KOJERNYA......

4 Comments:

Anonymous said...

btul la tu...jgn suka fitnah org...
dan jgn lupa,JANGAN AMEK HAK ORG...
tp kalo da nak jgk,xleh la kata ape,kan..sndri mkn pengat,sndri mau ingat...
perli2 org dlm blog...da 'dpt' pn masih tak bole hakis rase sakit hati.tu maknanye hati tu kotor..penuh hasad...yang sepatutnya dduk diam2 kalo btul2 redho dgn ketentuan Allah...
-datin z-

DatinDiaries said...

huhuhu.........best jgk dapat makan pengat free ni...ish ...adakah anda terasa ke...tak tuju kat sesiapa pun...JGN AMEK HAK ORG....rasanya ada yg ambik hak org ke..kalau org ambik hak saya adala...oklah datiz ziz zag ye...nak makan pengat jap..ada org nak belanja..Bubye...

Dato' S said...

oopss... nak mkn pengat juga lah...

sib baik ada org belanja.. ahakss!

DatinDiaries said...

ok..sayang...nanti i belanja u ekss....kita pakat2 makan pengat ye.....