November 17, 2008

I LOVE YOU......

Sayang nak bangun...so melepaklah sampai ke petang.......emmmmm.....LOVE U SO MUCH MY LOVELY HUBBY.......




Dah lama tak mengarang ni..emmmmmm......di pagi yg indah.....

Tanggal 19 April 2008 ( sama cam birthday dia ) adalah hari perkenalan kami berdua......masa tu aku baru je 4 hari joint kelab ni.....kebetulan dia dtg dgn group utk jalankan kerja amal kat Kelantan....tak silap ramai jgkla yg dtg hari tu.....dr situlah bermulanya perkenalan kami....kalau dia tak naik kete dgn aku mungkin tak jadi mcm ni kot...dah ketentuan dan dah jodoh ....kami mulakan seperti org lain jg..iaitu kami hanya sekadar berkawan....dan masing2 sama2 meluahkan masalah masing2....dan aku sememangnya waktu itu adalah seorang pendengar yg setia..malah masalah atau pengalaman aku jg..aku boleh berkongsi dgn dia.....kami takde hubungan yg serius...hanya seorang kawan......tapi aku sememangnya cukup senag dgn sikapnya yg suka berterus terang dan lembut.......( lembut pun ada kasarnya jgk )...tu kalau org yg memahami dia akan lebih memahami.. hubungan kami jadi rapat.......rapat.......dari bermulanya seorang kawan...aku dah mula sukakan dia...tapi aku tak bagitau la kat dia yg aku sukakan dia....dan dia pun takde bagitau yg dia sukakan aku..huhuhuhu.....tapi cara kami dan perbuatan kami iaitu selalu mengambil berat..memahami...banyak persamaan seolah2 menunjukkan pada pasangan yg kami saling memerlukan.....tapi masing2 ego utk berkata yg I LOVE U.....mungkin mcm2 dalam fikiran kot...tapi dr segi perbuatan kami berdua faham yg kami memerlukan di antara satu sama lain....setelah 4 bulan kami mengenali hati budi...perangai ...dan selesaikan apa yg patut...barula kami berdua nekad utk lebih serius.....tapi takde cakap pasal nak khawin.....semuanya berlaku secara spontan dan tanpa di rancang atau guna strategi ke apa ke.....semua tu takde dlm kepala aku maupun dia kot....cuma bila semuanya dah selesai...kami berdua secara spontan mengambil keputusan nak KHAWIN.....hheehe..aku pun mcm tak percaya betul ke apa yg aku buat ni...dah fikir habis2 ke aku ni...ramai kawan2...keluarga aku suruh aku fikir masak2 sebelum aku buat keputusan utk khawin.....tapi aku tak tahu kenapa dgn senang dan mudah aku memang nekad terima dia dan memang nak khawin dgn dia...inilah yg dikatakan jodoh.....rancang mcm mana sekalipun ..atau bercinta bagai nak rak kasut pun tak menjadi....apa hal aku dgn dia semuanya adalah secara spontan.....apa org nak cakap...apa aku peduli....nak suka atau tak..apa aku peduli...aku dah tak kisah apa org nak cakap...suka...ke..tak suka ke....semua aku tak peduli....yg PENTING aku khawin dgn org yg aku sayang dan cinta....aku yg nak hidup berkeluarga kenapa perlu aku nak pikir pasal hal org lain atau apa org nak cakap.....aku yg nak hidup bukan nya dia org yg nak khawin...... So...aku pun telah diijabkabulkan atau lebih senang dlm erti kata menikahlah ...dgn SHAMIL....suami aku sekarang ni yg dok tersengih2 tu....dan walaupun banyak dugaan yg kami terpaksa lalui sebelum khawin ....kami hadapinya dgn tenang dan bukan gelojoh...bagi aku apa org nak cakap aku tak peduli...yang penting kami bahagia....dan kami sudah SAH bergelar SUAMI ISTERI...... Tanggal 14 September 2008 Aku sah bergelar isteri kepada Shamil.....so kami telah berjaya harungi segala dugaan sebelum berkhawin....dan aku mula belajar utk hidup seadanya....walaupun perit tapi aku akan cuba...dan sekarang aku dah biasa...dan kadang2 ada jgk mcm aku tak sanggup kan..tapi aku kena fikir ke arah kebaikan ......setiap manusia biasalah kadang2 di atas dan ada ketikanya berada di bawah......dan sekarang alhamdulillah aku dah boleh belajar cara hidup seperti sekarang.....dan aku masih lagi dlm belajar....dan aku dapati aku jg dah banyak ada perubahan......insya'allah aku akan tetap bersabar dan terus belajar utk terus harungi kehidupan ini dgn baik...dan tugas aku seorang isteri adalah selalu mengembirakan suami...dan aku tak nafikan aku ada jg silapnya..bukan semuanya betul aku.....sekarang aku memang betul2 bahagia....dan dia jg terlalu sayangkan aku......dan sekarang aku sedar dan tahu bahawa dia sememangnya betul2 sayangkan aku.....dan aku hargai setiap apa yg dia buat dan lakukan dan cuba buat utk aku......kita akan bermula dr bawah...dan insya'allah rezeki allah akan tetap utk kita....cuba kesabaran itu adalah penting buat aku....itu je...pasal manusia2 lain yg suka atau tak suka.....aku dah tak peduli.....yg penting kami saling sayang menyanyangi dan dgn terjadinya keadaan seperti itu lebih kuatkan lagi kasih sayang kami.... semoga jodoh kami berkekalan hendaknya...dan sesungguhnya i nak u tahu yang I MEMANG SAYANGKAN U.......I LOVE U....dah lama u nak dgrkan.......

2 Comments:

Dato' S said...

Oh...! My...! God...!
Masyallah.... macam mimpi la...

hehehe... hingga tak terkata!

Oh.. Ok! I tak mimpi.. REAL ni kan?

I LOVE U TOO... and i'll Always do!
thanks my bby love.. muahhh...

Cheers!

DatinDiaries said...

love U SO MUCH...LAINKALI JGN TANYA.....i malu...huhuhuhu