November 21, 2008

BOSAN....

Memang betul dan kena dgn tajuk kat atas tu BOSAN....dan mcm tulah kehidupan aku dr semalam yg sememangnya betul2 membosankan....aku pun tak tahu kenapa dan mengapa.....apa yg pasti di antara sebab yg aku dgr ada jgk kebenarannya...banyak sangat benda yang aku tgh fikir skg ni..mcm2 hal yg bermain di dalam kepala aku....anak2 aku.....business aku dan sebagainya lah....sampai satu masa aku teringin dok jauh2 ...nak tenangkan fikiran aku.....tahun baru pun dah nak dekat....aku harap aku akan jadi lebih baik utk anak2 aku.........tahun ni adalah tahun yg paling teruk yg pernah aku lalui.....anak2 pun dah nak sekolah....aku akan pastikan anak2 aku tak akan ketinggalan dalam pelajaran nanti dan aku jgk akan pastikan aku akan uruskan business aku dgn baik......ni pun dah lama aku tak hiraukan business aku sedangkan dgn duit tu jgklah aku guna utk anak2 jg....tapi aku seolah2 hanyut dan tak hiraukan semua tu....sedangkan aku bersusah payah nak bangunkan business aku sorang2......dan sekarang senang2 je aku lepas tangan....ntahlah.....aku rindukan KB...teringin sangat aku nak balik.....dah cukup bosan aku kat sini......
mcm2 dugaan dan pengalaman yg telah aku lalui sepanjang hidup aku....ada suka dan duka...semuanya dah aku lalui..kadang2 terfikir jgk susah sangat ke utk mencapai kebahagiaan....ntahlah....aku tak ada jawapan utk soalan aku ini....yg penting dalam hidup aku adalah anak2 aku.....aku sama sekali tak akan abaikan anak2 aku.....semoga aku menjadi seorang ibu yg lebih tabah dalam menghadapi apa jua dugaan.dan yang pasti anak2 adalah keutamaan aku....sebelum aku takde aku akan pastikan anak2 aku tak akan susah seperti aku....aku tak nak anak2 aku hidup dalam kesusahan......dan aku kena sedar dan bangkit dr tidur aku sekarang....dah banyak masa yg aku bazirkan .....bukan mendatangkan duit bagi aku tapi menghabiskan duit adala.......aku kena fikir tentang anak2..aku bukan hidup lama pun...perjalanan anak2 aku lebih panjang dan jauh.....ntahla aku pun tak faham apa yg berlaku pada diri aku....aku rasa aku perlukan masa utk diri aku sendiri....setelah apa yg berlaku baru aku sedar ..penting sangat ke aku ni.....aku pernah dengar segala jenis cerita dan cara...tapi aku...apa yg aku dapat ye......takpe aku boleh uruskan diri aku dan anak2.....dan aku rindukan kehidupan aku ....................

2 Comments:

lily lotus said...

sabar yer sis..hope u kuat..i know u're a strong woman..ur kids need u..hope everything will be back as normal ;)

DatinDiaries said...

harapnyalah...hidup ni memang banyak dugaanya....bukan apa tiba2 je rasa cam sedih je....yelah manala tahu kan kot2 pegi lebih awal...tak nakla anak2 susah nanti....tu yg mcm2 fikir.....apa2 pun harap semuanya akan baik.....