October 19, 2008

LEMBU OH LEMBU.......

Inilah Lembu yg kami akan di jadikan Qurban utk Raya Haji kali ini......dan jikalau rezeki kami ada sampailah jua lembu ni di tangan kami adik beradik....mak.....suami.......nanti.....lembu ni akan di jaga oleh tuannya dulu utk di beri makan dan minum..kami mengupahnya......bila 2 hari nak raya barula lembu ni sampai ke rumah kami...insya'allah......

Shamil dok tgh perhatikan lembu yg nak di jadikan Qurban pada Raya Haji tahun ni....dan kata sepakat dah kami ambil.....dan kami bersetuju utk membeli lembu ni....buat sementara ni kita org bayar upah utk org jaga dan bagi makan lembu ni lah....yelah aku mana la nak ada masa nak jaga lembu ni plak.......huhuhuhuhu......2 hari nak raya baru la dia org akan hantar ke rumah aku nanti...

Chop2.... aku takde kat dlm gambar tu ye.....aku yg tukang ambik gambar ni.....siapala yg pakai baju merah dan badan dia dah semakin melampau2 naik sekarang ni.........DIET SKIT TUUUUUUUUUUUUUU......Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hehhhehee......mak cik ni mula2 malu nak bergambar..........tapi bila dah biasa dgn kami..memang selamba je bila nak ambik gambar dia......tapi mak cik ni memang best lah...sporting dan baik hati....

Suasana kampung memang menenangkan fikiran aku....kami semua di hidangkan dgn keropok goreng...keropok lekor....dan air oren.....wah memang sedap betul...cakap plak kat tangga...sejuk je rasa dgn kehijauan pokok2 kat kampung ni......nak tambah air tapi malu....buat derk jelah..pandai betul mak cik ni buat...tak manis......cuma ada masam2 ckit...best betul..

Haa...ni Mak Cik yg anaknya jual lembu....mak cik ni memang baik sgt2...memang tak kering gusi dan mcm nak pecah perut je kami melayan cerita mak cik ni....dia bercerita pasal hal2 dia zaman muda2 dulu.....dan zaman dia sekarang.....walau baru hanya 5 minit kenal..mak cik ni memang cepat mesra dan baik.....memang byk idea betul mak cik ni buat kita org ketawa.....shamil plak asyik melayan dan buat lawak je.....sampai tergelak makcik ni di buatnya...

aku plak nak tgk lembu suka sgt pakai baju merah......lembu ni asyik pandang aku dan MbbOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHH......TAKUT LA AKU NAK TURUN KETE.....aku nak turun je ......bunyi suara kuat dia tu....last skali tuan lembu ambik lembu tu pegi ikat tempat lain....huhuhuhu




Hari ni aku dan Shamil ( suami aku la ) ada appointment dgn tuan punya lembu........nak tgk mcm mana rupa paras dan keadaan bentuk badan lembu tu utk di buat Qurban bagi Raya Haji nanti....so aku bersama adik no 2 ...adik ipar dan shamil pegi ke Pasir Mas...nama kampung aku dah lupa ....bila dah bincang2...cakap2..tilik2....selak2......dan mcm2 lagi lah kat lembu tu...so kami berkenan lah kat lembu tu....harga pun memang berpatutanlah....lembu pun besar..bukan jenis lembu 'chalorlea' aku pun tak faham apa maksud ayat ni......so kami pun booking la lembu ni......kira confirmla kami nak ambik lembu ni nanti......