October 23, 2008

HARI PERTAMA....




Hari ni adalah hri pertama diet ku......nak kata tak makan tu menipulah kan..mana boleh tak makan langsung kan tak boleh nak berjalan plak..memang diet aku ni belum sampai tahap gaban lagi ni.....kalau tgk supermodel punya diet lagi takut......kalau setakat nak check bukan hanya nak makan pil kurus ye.....byk benda nak kena fikir...dulu seorang ok lah..sekarang ni dah berdua nak kena pikir byk..kan tak pasal2 dah ada dlm perut tu......mak nya nak diet...kesian kat baby plak tak cukup zat....
hari ni aku makan la jgk nasi...tapi hanya ambik separuh senduk je.....tak nak terlalu drastik sgt nak cut2 terus...kan dapat penyakit lain plak...cuba kurangkan dr sebelumnya....kalau biasa bersenduk2...apa kata mulakan diet dgn separuh senduk....ikutkan mulut aku pagi tadi memang nak tambah je...tapi sabar...sabar...nak kurus ni bukan senang..nak gemuk cepat je....
tengah hari mcm ni memang berirama keroncong dan dangdut la perut aku sekarang ni....tapi dah set dlm kepala...kurus.....nak buat mcm mana sabar jelah kan...utk permulaan memang mcm ni..bila perut dah biasa ok la tu nanti...lagipun sebelum ni aku suka makan malam...tgh2 malam pun aku makan...tapi semalam aku cuba tak makan malam...memang rasa lain sgt badan aku hari ni..walau hanya 1 hari tapi mesti tak percayakan..badan aku rasa ringan sikit dr biasa....tapi aku tak berani timbang lagi....minggu depan baru aku nak timbanglah....mana tahu kot2 naik balik ke atau turun sikit....tak kisahla at least biar ada perubahan pun dah cukup bagi aku...
lagipun laki aku nak aku kurus.....cuma aku tak nak kurus cekeding mcm org tu....tak berselera plak nak tgk kan.....tapi tak nak gemuk mcm sekarang...cukupla dgn badan aku mcm dulu...hahhahhahaha.......ni tgh menahan kelaparan ni..malam ni plak ada dinner ulangtahun sekolah anak aku...WWWaaaaaaaaaaa...mcm mana la aku nak handle kes berat ni.......aku akan cuba katakan TAK NAK........dan Nak pada yg pandai mengoda aku...huhuhuhu....cepat ckit aku kurus..huhuhu

8 Comments:

DatinDiaries said...

hahhaa...tu la pasal....rasanya pasal takde selera la DILUPAKAN TERUS tu...nak buat mcm mana kan.....

DatinDiaries said...

mcm nilah ye....tak payahla anonymous cakap bab selera mera ni ye...apa2 hal pun kehidupan mesti diteruskan jgk...sebut2 bab selera ni kan terbukak pulak selera den susah ni....kan dlm proses nak diet ni...anyway hadapi dugaan hidup dgn tenang......

Anonymous said...

hipokrit sungguh la u ni datin..
cukup2 la hina org yg kurus..dlm x slera pn kuor gak 3 orang...
dlm berckp psl nk mendpatkan keberkatan perkahwinan,jgn lupa,tak ada bezanya u dgn org yg u ckp kurus tu...
hati kna selalu bersih..maklum la..kawin dgn bekas suami org ni,bukan benda mudah..walaupun dpt dgn jalan mudah..blm tentu lagi jalan yg akn dilalui esok lusa tidak berliku..jgn terlalu takbur..semuanya atas kuasa yg Esa..bkn menghina atau ape,cuma sebagai sesama muslim,ingat mengingatkan adalah perlu..yg selebihnya terserah pada empunya diri.i do love ur blog..but it doesn't mean u can simply hurt other people feeling..frankly,u better put hijab on ur head..tutup aurat lagi bgus dr menulis utk mendpt keberkatan hidup dan menguruskan bdn dan menjadikan itu sebagai santapan mata yg bkn muhrim..datin tentu dibesarkan dgn ajaran yg baik..memberi ank2 pendidikan agama yg baik,tetapi tidak mempraktikkan didalam kehidupan sendri.terpulang pada datin utk memcaci komen saya ini.saya telah menjalan kan kewajipan saya..assalamualaikum..

Evo 3 said...

PEMBETULAN: setahu saya dari sumber2 yg boleh di percayai.. hanya 2 sahaja anak halal yg lahir dari perkahwinan nya... yg satu lagi tu adalah anak haram...

DatinDiaries said...

salam...anonymous...emmm terima kasih atas nasihat berguna anda itu ye,....insya'allah sampai masa nya akan bertudung litup la datin ni....pasal hipokrit plak...u takde hak nak atau cuba nak mencari kesalahan org....ok...bagi saya bukan setakat BERKHAWIN DGN BEKAS SUAMI ORG je yg byk liku likangnya...berkhawin dgn BUKAN BEKAS ORG PUN byk jgk liku likangnya...semuanya terpulang kepada kehendaknya atau ketentuanya...seperti kata kawan saya USTAZAH tu...bukan manusia yg menjatuhkan hukuman atau meletakkan kesalahan dan manusia jgk tak tahu apa dlm hati kita sama ada ikhlas atau tak....hanya ALLAH saje yg berhak....emm dan satu lagi saya tak KUTUK ORG KURUS....malah SAYA PUN NAK KURUS NIH AHAKS....yg cakap tak suka KURUS TU ADALAH SUAMI SAYA.....MAAF ye.....terima kasih atas nasihat anda...yg baik PASTI saya akan ambik.....

DatinDiaries said...

evo 3: emmmmmmmmm.......

DatinDiaries said...

takpelah saling ingat mengingati memang di perlukan dalam islam....tapi kena INGAT sebelum nak mengata atau apa2 jelah biarlah kita tahu asal usul segala jenis cerita yg kita dengar dan bukan dengar hanya dr satu pihak..atau hanya tgk penampilan luaran saje...kalau nak ikutkan yg pakai tudung pun ada yg mencuri...tapi TAK SEMUA....walaupun tutup aurat tapi adakah ikhlas pada diri dan jgk ALLAH..kalau setakat nak tunjuk baik pada org yg kita tutup aurat baik tak payah...hipokrik jgk namanya tu....TU YG SAYA CAKAP...KALAU KITA IKHLAS MCM MANA PUN MANUSIA TAK AKAN TAHU DLM HATI KITA HANYA ALLAH YG TAHU...ini kata2 dr kawan saya nih.....saya mesti ingat nih..hehe....apa2 pun terima kasih kerana sudi baca blog saya ni.....

DatinDiaries said...

saya dah tahula evo 3...tapi dr mana ye awak dapat maklumat sulit ni....takpela..kita lupakan je kisah tu ye...buang masa je kalau kita nak ambik tahu pun....takde kena mengena dgn saya.......THANXS YE EVO...