December 24, 2010

PERSIAPAN TERAKHIR - PERSEKOLAHAN


Semalam aku dan HB serta anak kembar ..aku balik ke KB..manakala mak dan Dik Ya masih ada kat KL.Aku balik pun ada urusan yg perlu aku selesaikan kat KB ni.dan aku bawa balik anak kembar aku ni plak coz nak beli baju sekolah utk dia orglah jugak.nak beli baju ni kena tuan empunya badan ada barulah senang..mana bleh mai beli camtu je.

Kat KB sekarang ni memang hujan je manjang dan mendung je..memang dah lumrah alam masuk je bulan 12 ( musim tengkujuh ) hujan memang tak henti2.nak keluar pi mana2 pun rasa cam malas je.tapi malas atau rajin ke aku kena keluar gakla..nak settle baju sekolah utk anak2 nih.

Aku balik KB ni pun mungkin 2 hari je.pastu akan naik KL plak.tak lama la kat KB juz uruskan hal2 yg penting dulu..disamping tu aku balik utk kemaskan umah aku la jugak..adei beberapa hari tinggal rumah ni..cam sebulan plak rasanya.rindu plak kat umah aku ni.

singgah kat Canggih jap..nak beli baju yg skirt tu....beli pun sepasang je utk seorang..baju jenis skirt ni plak hanya dipakai pada hari ahad je.hari lain anak kembar aku pakai baju kurung.So mai sini beli baju + skirt + tudung sekolah.

Aiyaaaaaa...ini tahun utk baju kurung plak..aku pi beli kain kat Nagoya dan upah org jahit je.bukan apa Kakak punya size senang je nak cari tapi Kak Ngah punya size plak adeiii susah betul.so utk memudahkan kerja dan keselesaan anak2 aku jugak..baik aku pi beli kain je dan upah org jahit kan senang..dapatlah 3 pasang utk setiap seorang.


bila dah beli kain tu..terus aku bawak balik dan pi jahit kat rumah mak cik ni ha..mak cik ni dok dekat la jugak dgn umah aku..nak masuk rumah aku kena lalu depan umah mak cik ni jugak..kebetulan plak dia tukang jahit...so aku bagi kat dia jelah jahit baju sekolah anak2 aku ni..

Selesailah sudah segalanya tentang hal keperluan sekolah anak2 aku nih.baju sekolah ni plak aku ambik nanti aku balik Kelantan nantilah.lega plak rasanya hati aku ni..semuanya dah beres .tunggu nak masuk sekolah je..segala persiapan dah pun aku selesaikan awal2 lagi..

0 Comments: