November 13, 2010

KK HOME DECO - DI KB


Hari ni cam biasa gakla..aku keluar pi ambik anak2 sekolah.Kat rumah semuanya aku dah settle..rasa lega yg amat sangat bila semuanya telah selesai.Aku memang suka siapkan kerja awal2 supaya bila tiba masanya aku tak kelam kabut sangat dan bila dah kelam kabut nih..penat ni berganda-ganda.

Kawan aku call dan katanya dia nak jumpa ku kat Home Deco Mart..hah terkejut plak aku..bila masa plak kat KB ni ada Home Deco Mart plak.hurmmm katanya hari ni baru opening...ooo so kami dah buat temujanji lah kononnya nak jumpa kat sana..sambil2 cuci mata gitu..yelah nak tengok gak apa yg menarik nih..

Wah masuk je semuanya putih..memang my kaler yg paling aku suka lah..masuk je putih...cuma hari ni nampak cam berdebu la sikit..mungkin coz org ramai atau barang2 pun masih tak tersusun lagi kot....CUMA 1 je yg paling aku tak suka kat sini....Dahla 3 tingkat...tapi Lif takde..adeiiiiii penat naik tangga weh..kalau ada yg shopping banyak2 mcm mana la dia org nak bawak ye..adeii berat tu nak kena naik tangga gitu....Kenapa dia org tak pikir nak buat lif eksss..hurmmm

So tibalah masanya aku anak beranak mai cuci mata..tapi kalau pi kat Nilai , aku rasa lagi banyak pilihan dan lagi best....tapi apa pun memang meriah jugaklah dgn tema english kat sini.....semuanya putih gitu....i like..Ni kat tingkat 2 ada bermacam-macam pilihan utk hiasan rumah..

Jom Kakak naik..hehehhe buat senaman sikit eksss..tapi adeii mau berfikir 2..3 kali gakla kalau nak mai sini..kalau ada lif kan best..takdelah penat sangat aku nak naik sampai ke Tingkat 3 tu ha.huhuhu...barang2 pun masih banyak dok dalam kotak lagi.dan hari ni adalah hari pembukaan Home Deco so ada la staff dari KL yg datang...dan dibuka juga utk yg ingin menjadi ahli..Kalau sape2 yg jadi ahli hari ni dapat beli dgn harga yg cukup murah sehingga 80%..Tapi dengan syarat setiap pembelian pertama mestilah melebih RM50 keatas...

Dengan satu resitu tu anda terus pi tunjuk kat Kaunter pendaftaran ahli..bila dah dapat kad..blh la beli barang2 lain dgn diskaun yg hebat...Macam aku plak..aku ambik dulu barang2 sampai RM50..pastu pi isi Form utk jadi ahli pastu dapat Voucher RM5..pastu bila dah dapat kad..aku pun [i bayar la barang yg seterusnya ...yang aku ambik tadi.ha mcm tu...

Alahai tomeinya anak bongsu mummy yg kena pegang bakul nih.kesian plak kan..nampak cam bakul tu plak lebih besar.Ni dia lah yg rajin2 nak bawak..katanya dia nak aku shopping banyak2..pastu siap bagitau aku yg dia nak pi ambik bakul satu lagi.huhuhu sabar jelah weh..

Aku takdelah shopping banyak sangat pun..juz ambik apa yg patut dan yg penting cari yg murah2 jelah.hehhehe...Dik Ya adalah peneman setia mummy..aku memang seronok sangat bila anak2 senantiasa di sisi aku.kemana saja aku pergi..anak2 lah yg menemani aku...Nasib baiklah ada anak pompuan 3 org ni ha..dia lah kawan setia aku dan peneman setia ku walau dimana saja aku berada...

Aku berkenan sangat kat kerusi ni...berkenan sangat2...pada mulanya aku masuk dekat dan tengok harganya dalam lebih kurang RM2K...aku pun cakap ok gakla..lagipun kerusi ni nampak cam kukuh dan besar..selesa sangat2 dah la cantik...Tapi mata aku silap la plak..rupa2nya utk setiap satu ni harganya dalam RM2K ++ adeiiii tak termampulah aku nak membelinya..kalau dihitung semuanya dalam RM10K++ lebih gakla...adeiiiii ..baik aku pi Umrah daripada aku beli kerusi sampai harga 10K nih..yelah bagi yg tak berduit mcm aku ni..aku rasa ianya memang mahal...Tapi kalau bagi yg berduit tu lekat celah gigi je kot kalau setakat 10K tu.huhuhuh..

Kat tingkat bawah skali...hurmm sempat lagi anak2 aku nak pose kat sini..aku plak risau kot2 staff dia org nampak.yelah mana bleh ambik gambar kan....tapi ntahla..aku tak perasanla bleh ambik ke tak..tapi aku bukan ambik banyak pun..aku ambik dan letak dalam ni promosi percuma gak kat dia org.huhuhuhu

Tapi cantikkan warna putih ni..rasa cam bersih je bila tengok semuanya putih..Almari2 kat sini semuanya aku suka..tapi mahal gak weh..bagi aku la...bagi yg berduit tak mahal la kot...semuanya cantiklah.....sesuai sangat kalau letak gelas2 atau pinggan mangkuk nih..hurmmm cantik..aku dah dapat imagine mcm mana...memang cantik..

Alahai Kakak la plak..buat aksi minum teh ke apa Kakak weh..takpe nanti bila mummy dah kaya raya..nanti mummy buatkan bilik utk Kakak mcm ni ye..bukan Modern punya konsep ye ahaks.....tapi English punya stail utk anak2 mummy.hehhehhe..

Apa2 pun doakan semoga kita semua dimurahkan rezeki..diberikan kesihatan yg baik...dan di permudahkan segalanya..setiap kali mummy solat..anak2 juga kena mengaminkan apa yg mummy doakan, barulah berkat semuanya ye..Apa pun kita hidup didunia ini haruslah banyakkan bersabar...sabar ni banyak kategori...so kita jangan nak pilih kategori mana kita nak sabar....Kita sabar dalam segala hal...Ingatlah wahai anak2 ku...Mummy yakin satu hari Allah akan dengar dan makbulkan doa kita semua..yg penting kita jangan berputus asa ye...Untuk maki hamun org jangan sesekali ye anak2 ku..biarlah apa org nak buat apa kita...kita diam ...sabar dan senyum je..Ingat Allah ada..biarlah Allah je yg membalasnya...Ingat tu..





0 Comments: