October 2, 2010

PERSEDIAAN...

Aku singgah pi SSF hanya beli kotak yg kaler silver tu je..takde dok beli benda2 lain lah.dan akan diisikan sesuatu utk diberikan kepada tetamu yg datang nanti..

Pastu singgah kat Maiden jap..nak pi beli barang2 keperluan dapur..masuk je kat pintu masuk aku tenampak barang2 yg nak pegi Haji dijual..aku terus bawak mak masuk dan suruh je dia pilih apa yg dia nak...kat tingkat atas ni plak kebetulan ada baju jubah yg berwarna putih..so aku belikan 2..3 helai utk dia serta barang2 yg lain..nasib baik aku dah buat list awal2 apa yg patut aku sediakan.

Tikar bersize kecik..tuala...baju jubah...sarung kaki...sarung tangan...sejadah..buku panduan..dan mcm2 lagilah kalau aku nak buat senarai kat sini memang penuhlah dalam entry nih.hari ni mai beli sikit...esok lusa mai beli plak...beli sikit2 lama2 habislah apa yg patut dibeli.


Dah penat..kami terus pulang..sebelum tu singgah makan kat kedai cousin aku jap.yelah balik umah tak payah nak masak2 lagi dah...makan kenyang2 je dulu..balik umah bleh terus cuci kaki dan tidur...esok anak2 nak pegi sekolah plak..ni pun dah agak lewat dia org tidur..kalau tak biasanya dia org akan masuk tidur jam 8.00 malam..

Oklah nak layan Sup Ekor jap....lapar..nanti kita sambung plak ye...dan selamat membaca coretan harian hidupku bersama insan2 tersayang disisi aku..




0 Comments: