October 14, 2010

PERSIAPAN LAGIKS..

Nampaknya khemah yg aku tunggu2 hari ni akhirnya dah sampai..risau betul aku dibuatnya.esok dahla majlis nak mula..pagi atau tgh hari takde la plak nak sampai2 lagi, dahla petang2 sekarang ni hujan.dan mcm2 lagi lah yg aku fikir dalam kepala aku ni.

Aku dok kat bawah sampai dia org siap pasang.coz aku nak suruh apa2 nanti senang.dan aku juga boleh perhatikan cara dia org letak khemah tu nanti.Aku tak nak letak khemah atas padang tu coz aku risau kalau hujan..jalan mesti 'becak' plak..tu yg aku suruh budak2 tu pasang dalam kawasan umah je.

Aku memang setia menanti dia org dok pasang khemah, disamping aku dok susun atur dan kemaskan apa2 yg patut.sebelum tu sempat gakla aku cuci simen kat bawah tadi..blh letak meja makan.kawasan rumah aku ni bukannya luas sangat ..ngam2 je..jadi nak kena betul2 pikirlah nak letak segala meja yg ada ni kat mana.

Sewa canopy ni dalam package, dapat 1 khemah, 50 bijik kerusi, 4 meja makan dan 2 meja lauk.aku rasa memang dah betul2 memadai..nak buat dalam rumah plak..rumah bukannya besar dan luas sangat pun nak muatkan saudara mara yg dtg, Tapi alhamdulillah syukur kerana ada juga tempat aku dan anak2 berteduh daripada panas dan hujan.

Nampaknya kerja dah nak semakin siap nih..lepas ni blehla aku kemaskan semuanya.bila dia org dah balikla.aku hanya sewa 1 canopy je..nak sewa banyak2 takde guna jugak..bukannya panggil ramai org sangat pun..cukuplah tetamu yg datang tak kena panas dan hujan.sekarang ni setiap petang hujan dan angin kencang.dan yg penting skali...hanya mampu sewa 1 je.ni pun nasib baik dapat..kalau tak makanlah berpanas dan berhujan nampaknya.huhuhu sedey...:-(

Last punya kerja dari dia org nampaknya nih.dok tgh pasang meja plak.lepas ni aku kena terus bagitau dia org lah nak alih meja tu semua kat mana.kan kalau aku angkat sendiri , rosak plak.

aku dalam ini gambar nampak kecikla plak.hehhee..kecik pasal nampak dari jauh kot.ni segala gambar diambil oleh Dik Ya.hurmmmm ada2 je gambar yg dia ambik..dan aku plak setiap gambar yg ada akan aku abadikan didalam Diaries kesayanganku ini.

Semuanya dah selesai dan meja makan bulat ni nak kena letak kat tepi tu satu..coz tak muat nak letak 3 meja kat bawah khemah ni, yelah kawasan tak luas kan.so aku kena pandai2lah ambik ruang yg sesuai.Dik Ya yg senantiasa bersama mummy.

Bunga Manggar, alahai cam khawin la plak.huhuhu....tapi aku terpaksa gak letak.bukan apa aku dah tak larat nak bagitau benda yg sama dan jawab phone bagitau yg sama.huhuhuh..senang cerita baik aku letak bunga manggar je..pastu kalau ada yg mencari umah..aku juz bagitau ikut bunga manggar biru je..i ni kan Like Blue so..kena letak blue2 lah gitu.ahaks..


Hah letak je kat Lorong nak masuk kerumah, kan senang mcm ni..jauh2 lagi org dah nampak bunga manggar biru nih...aku dan abang aku yg mai letak benda alah ni malam2 buta tadi.hehhe..yelah nak buat siang hari nampak cam bersungguh benor.baik letak malam2 takdelah org nak tengok sangat pun.

Apa pun semoga Majlis Kesyukuran ni diberkati dan berjalan seperti yg dah dirancangkan hendaknya..amin..

0 Comments: