September 26, 2010

SESI MEMBUAT GUBAHAN PERTUNANGAN...

Tak pernah2 aku tengok org letak susu pekat atas 'par'..hehhehe tapi aku buat..jimatkan budget ke apa nih.hehhehe..yelah nak kan kelainan sikit..biasanya org letak pulut kuning..atau apa2 lagilah...yelah last minute punya permintaan..nasib baik kat depan umah aku tu ada jugak Mini Market..dapatlah aku keluar pi beli susu pekat jap..nak ambik kat dapur umah aku ni rasa cam melampau plak kang.hehehhehe...

Lepas je beli barang2 tadi, aku terus bergegas balik ke umah, yelah banyak benda lagi aku nak kena uruskan ..malam ni tak tahulah tidur sampai pukul brapa..hurmmm esok lusa dah nak gerak ke KL..coz Majlis Pertunangan ni kami buat kat Rumah KL je..

Disebalik tabir org kuat Majlis Pertunangan ini ialah..tgk tangan jelah dulu...tangan yg mulus dan putih tu sedang leka dok balut susu pekat.muahahhahahhaha.

Tada bekas cincin dah pun siap..kalau sape2 yg nak sewa 'par' ni bleh la jumpa dgn aku ye.hehhehhee...

Tada.....susu pekat manis tadi dah siap dihias...cantik kan..dan aku betul2 tak sangka susu pekat tadi tu cantik mcm ni skali...memang kreatif betul la tangan yg tadi tu buat....best arrr tangan u...malam ni nak pinjam tangan tu bleh tak..

Bekas utk letak buah..beli yg kecik je..so tak payahla kena beli buah banyak2 sangat..hehehhe adeiii ni kedekut ke apa nih..bukan kedekut tapi utk tunang2 ni biasa2 jelah ye dulu..al maklumlah kami ni kan org biasa2 je...so kena buat pun biasa2 gak la.huhuhu

Tadaaaa...inilah dia org kuat Majlis ni.hehhe dan ini juga tuan empunya milik tangan yg aku nak pinjam tadi..sape lagi kalau bukan suami kesayangan aku yg sorang nih.hehhehhee..ni kain tuala dia nak buat Buah Epal plak...pelik bin hairan betul aku nih..mcm mana dia pandai dan tahu buat semua nih...pelik..pelik..

Aku dan suami bertungkus lumus sampai jam 3.30 pagi dok buat benda alah ni sambil ditemani oleh mak dan anak buah aku sendiri..last skali mak aku masuk dapur dan pi buat Maggie Curry la plak....fuhhhh besttttt..hehhehehe...

Buah Epal hasil tangan dari suami kesayangan aku ni pun dah siap..cuma yg tak bestnya tang daun je...kebetulan masa aku nak beli tu daun jenis ni takde kaler hijau la plak..tu pasal la aku ambik daun putih...tak kisahlah kaler apa2 pun janji nampak daun.


Nak buat gubahan utk Baju Melayu yg paling susah..mcm2 yg suami aku dok pikir nak buat apa ....yelah kami berdua ni bukan dalam bidang ni..so ni kira cam bidang terjun aku dan dia utk hari ni lah ye..sebelum ni tak pernah2 pun buat benda alah ni semua.hehehhe..

dengan selamba je suami aku cakap..kita buat itik jelah Baju Melayu nih..aku pun dok pikir mcm manalah nak buat itik..uishhhh manalah aku reti a.k.a tahu nak buat...so suami aku terus ambik kain tu dan dibuatnya ...disimpul itu dan ini....dan inilah hasilnya.hehehhehe dan aku plak hanya tambah riben je......tapi cantik jugak...jarang tengok itik atas 'par' ni..selain susu pekat hak pelik..kali ni itik plak..adeiiiiii sabor jelah....hehhee


Pada mulanya bila dah siap, mak aku tengok rupa bentuk itik ni tergelak sakan dibuatnya..yelah kepala cam kepala ular sawa jah nih..tapi badan itik...nilah dia gabungan diantara ular sawa dan itik so jadilah ia 'watik'....muahhahahhaha..

0 Comments: