September 27, 2010

MAJLIS BERTUNANG - PART 3


Dah siap make upkan anak dara ni..make up simple2 jelah ye..lagipun aku ni bukannya Mak Andam nak make up cantik2.hehhehe..ni pun dah kira nasib baik tau..taula jugak make up sikit2.hehhehhee..takdelah pucat lesi sangat anak buah aku nak bertunang nih.

Manakala Tukang Mak Andam time ni memang cam tukang urut pun ada gak.hehheh..biasala kena selesaikan org penting dulu..bila semuanya dah selesai..barulah aku punya turn plak..hehhe.

Rasanya dah cantik dan ok aku make up nih.hehehhehe..nak pi ambik kelas make up memang cam malas je..yelah aku pun bukannya selalu make upkan org sangat pun..5 tahun skali je.huhuhu...so bakal tunangan org dah siap..tetamu pun dah sampai kat luar tu..

Nasib baikla ada suami aku yg jadi Ketua Majlis bagi pihak perempuan.hehhehe..aku plak memang tak bleh nak tahan bila tengok suami aku dok bagi sepatah dua kata..nak tergelak pun ada gak..adeiiii tapi takpe..nasib baik u ada...kalau tak..tak tahulah macam mana nak mulakan.

Bakal mak mertua tgh pakaikan cincin buat anak buah..hurmmmmm...

Then pakaikan gelang plak..bestnya dapat mak mertua mcm ni ekss...buat anak buah aku..jagalah ibu mertua anda seperti mana anda menjaga ibu anda sendiri...dan jgn lupa hormati ibu bapa anda serta ibu bapa belah lelaki, walau mcm mana sekalipun org buat kat kita..kita kena sabar ..kalau ada campurtangan sekalipun selepas ini, kita kena banyakkan bersabar dan terus bersabar..melawan jangan sekali-kali...kalau dah tak tahan sangat...dok diam2 dan buat hal sendiri je okey..

cium tangan bakal mak mertua tu ye....

Sayang gitu....bestnya..bertuah Kak Long dapat ibu mertua yg baik..jaga keluarga bakal suami Kak Long baik2 ya...ingat pesan Cik U..hormat org tua dan jgn melawan cakap suami dan mertua..

Setelah segalanya selesai..bacaan doa bagi penutup majlis ini.

sarungkan cincin utk lelaki plak...sekarang u all berdua dah sah menjadi tunangan org...jaga tatasusila dan jaga adat serta jaga nama..

Nampaknya semuanya dah selesai.....aik aku ada jugak time nih..cepat jugak aku bersiap nampaknya .hehhee

bergambar kenangan bersama Kak Long yg sudah sah menjadi tunang org.

Apa yg aku dok belek2 tu...hurmmmmmm segalanya sudah selesai dengan begitu baik skali..


Sapelah yg letakkan bear kat belakang aku tu.hehhehe..ni mesti kerja anak dara aku lah ni..cuma tak pasti yg mana satu..tekaan aku ialah Kak Ngah.hurmmmmm...

Aik baju aku sama la plak bungannya dgn alas meja.hehhehhehe..arghhhhh..tapi kain lain2 tau.hehhehhe..aku ni kan peminat setia ala2 English la kononnya kan..tapi memang aku sengaja pun pakai..yelah nak kan suasana bunga-bungaan gitu.hhehehhee..

0 Comments: