September 21, 2010

DI PAGI RAYA....


Walaupun Hari Raya dah beberapa hari dah berlalu..tapi entry ni tetap akan aku keluarkan jugak.walaupun dah basi ..tapi bagi aku belum basi lagi..segala apa yg aku lalui semuanya indah2 belaka.akan aku hargai setiap detik waktu yg berlalu.

Raya tahun ni memang agak berlainan sedikit dari yg lepas2.takdelah kelainan sangat yg aku titikberatkan...cuma HANYA tang daun pisang je.hehhehe..kalau raya sebelum ni mana ada bab2 daun pisang nih..tapi tahun ni aku guna daun pisang sebagai hiasan utama aku.kebetulan plak pokok pisang keliling umah..so senanglah aku nak dapatkannya..

Pagi2 lagi aku dah bangun..dah la semalam tidur jam 4.00 pagi...adeiiii naik toing2 rasa bijik mataku..tapi tahan jelah..nak tak nak memang aku kena bangun pagi2 lagi.banyak benda aku nak kena settlekan kat luar nih.nasib baiklah dah banyak benda yg aku selesaikan semalam..so takdelah penat sangat aku nak kena buat semua skali..cuma di pagi raya ni aku hanya tolong apa2 yg patut je kat dapur nih.

kesemua makanan utk hari ni aku lapik dengan daun pisang..bukannya apa...aku cuma nak kan aroma daun pisang ni naik je....yelah bila kita letak lauk2 yg panas atas daun pisang ni rasanya lain mcm sikit..TAPI bukan letak gulai la.hehhehe...sampaikan sayur2 dan ulam2 pun aku lapik daun pisang gak..betapa rajinnya aku nih.hehhehe..

hurmmmmm..salad dan timun batang nih nok buat ulam utk makan dengan Beehun Goreng Thai nanti.hurmmmmm best...pastu letak ais sikit..kasi sejuk dan nampak cam ala fresh gitu....fuhhhhh besttt...

Nasi impit pun aku alas dengan daun pisang gak.hurmmmmm sebelum tu aku panaskan dulu la nasi impit ni..baru lah best makan panas2 nih.tahun ni aku order satay sikit....yelah teringin nak makan satay dipagi raya...takdelah order banyak sangat pun...cukuplah hanya utk alas2 perut je..lagipun budak2 memang takde nak makan satay atau makan banyak pun..cukuplah makan biskut sikit..minum air dan yg PENTING duit raya..hehhehehe..teringat masa zaman aku kanak2 dulu..makan takdelah sangat cuma nak duit raya je lebih.huhuhu.

Hurmmmmm bestnya 'beledor' ni weh....cute miut je nih..tapi sayang seribu kali sayang...kalau buat mcm2 kaler lagi nampak meriah kan.hurmmm takpe..next time nanti nak buat kaler2 lah..

Cup Cake pun dah siap disusun dgn kemas....walaupun lain yg aku nak..lain plak yg dibuatnya.hehehe...tak kisahlah mana2 pun janji ada..mungkin kat Muhibah ni belum cukup pakar dalam buat Cup Cake yg beraneka jenis dan design2 yg terkini....tapi ok jelah daripada langsung takde kan....janji budak2 suka...cukuplah..


Satay aku letak kat bahagian depan jelah..bolehlah budak2 dan aku makan skali.hehhehe..kalau makanan yg berat2 nih tak bleh letak kat sini..coz kat ruang tamu ni semuanya putih.huhuhuhu...kan terbalik kuang abih keh ..naye ko ambo plak...tapi budak2 bukan makan sangat pun satay nih....tapi serius Satay Baung ni memang sedap...lemak2 berkrim gitu..memang best...

Alhamdulillah akhirnya persiapan utk Pagi Raya nih selesai jugak akhirnya dari pagi sampailah ke tgh hari..semuanya dah settle...so hanya menunggu tetamu yg datang jelah....


* Disini aku ingin mengambil kesempatan skali lagi..memohon ampun dan maaf kepada semua diatas segala kesalahan ku selama ini..halalkan segala makan dan minum....dan ampunilah segala2nya....

3 Comments:

wan said...

salam kak..

selamat hari raya...mohon maaf zahir dan batin.

kak ayu

rumah kak ayu cantik sangat..teringinnya nak tgk live..hehehehe

yatie sawanila said...

selamat hari raya untuk datin gak ye.... satay tu mana nak carik? nampak macam sedap kot kot nanti balik kelantan boleh carik

DatinDiaries said...

Wan: rumah akak biasa2 je..nanti kalau balik kb mai la singgah umah kak u nih..


Yatie: satay ni mmg best....ni beli kat Baung pengkalan chepa....namanya satay baung..lepas jambatan baung tu je