September 15, 2010

ACARA KE PASAR..


Hari yg betul2 boleh buat aku mau pengsan hendaknya.Hari ni adalah hari terakhir umat islam berpuasa..coz esok dah nak menyambut Hari Raya.dan hari ni aku ditemani suami menyelesaikan beberapa tugas yg harus aku kena selesaikan hari ni jugak.seperti sebelum2 ni..sehari sebelum Raya adalah hari yg betul2 sibuk...aku akan ke Pasar membeli lauk pauk dan mcm2 benda lagilah yg harus aku lakukan.

Pagi2 lagi dah keluar ke Pasar.aku dan suami ke Pasar Besar Siti Khadijah.jarang skali aku ke sana bersama suami..benda yg pertama suami aku nak beli ialah daging...ekor lembu ..dan kambing.hurmmmm bestnya.masuk2 je kat Pasar terjumpa plak dgn rakan lama yg dok meniaga daging ni ha..so beli jelah kat tempat dia.kebetulan plak ada ekor lembu...fuh best kalau dapat buat sup ekor...bukan senang nak dapat ekor dalam masa mcm nih.dan tengoklah gelagat suamiku yg mcm2 ...adeiii sabor jelah..dan aku plak sebagai isteri hanya mengikut perintah jelah..hehhehee..

Sementara suami aku dok beli esok dan kambing tu..aku pi beli ayam kampung..nak sangat aku makan ayam kampung nih..balik ni terus goreng dan makan..opsssss mana bleh terus makan...kena tunggu bukak puasa dulu la kalau ye pun nak makan.tapi ayam kampung memang best...tanyalah sape2 pun..mesti ramai yg suka ayam kampung yg fresh....hurmmm best..

Beli Ikan Tongkol a.k.a Ayor adalah wajib.setiap tahun kat rumah aku pasti mak kesayanganku akan masak Nasi Dagang.hurmm best betul..Nasi Dagang yg mak aku masak memang tiada tandingannya..memang sedap yg teramat sangat....hurmmm bestnya..

Selalunya selain daripada Gulai Ikan Tongkol...mal aku pasti akan buat Gulai Udang jugak utk dimakan dgn Nasi Dagang.

Ni ada satu cerita yg nak dikongsikan bersama...adeiiii nasib baiklah kereta suami aku parking takdelah jauh sangat.barang2 yg dibawa nih dah la berat cam batu.Tapi suami aku punya barang2 tu lagi berat aku rasa.hehhe..biasalah lelaki kenalah tahan lasak sikit kan.dan yg paling best waktu ni ialah aku ke Pasar dgn memakai selipar suami aku.walaupun ada sedikit kebesaran disitu tapi aku pakai jugaklah..tak kanla aku nak pakai sandle kesayangan aku plak..baik aku pakai selipar suamiku..senang nak cuci kaki nanti lepas keluar dari tempat jual ikan nih.

Tapi bila semuanya dah selesai, maka aku dan suami pun mulakan tugas membimbit ( betul ke ayat aku nih ) barang2 yg dibeli tadi utk diletakkan didalam kereta.suami aku plak bukan main laju giler berjalan ni..dan aku plak cam terkejar-kejar plak rasanya.dalam aku dok banyak songeh berceloteh iaitu bagitau kat suami aku supaya jalan tu pelan2 sikit...tiba2 je selipar suami aku bleh plak putus tang2 tu jgk.adeiiii..dahla ramai org plak time tu...aku tgk muka dia org semua cam nak tergelak je kat aku..mungkin dia org control kot ..dia takut aku malu ke apa ke.hehhehhehee..dan aku plak buat2 lawak jenaka la plak dgn suami aku..konon2nya nak tutup malu aku lah nih.hehhehhee...

memang seronok dan banyak perkara yg manis2 je hari ni.hehhehhee...nasib baiklah suami aku ni tak parking kereta jauh2.ngam2 je depan Parkson depan Pasar kami dapat parking.

Lepas aku tukar selipar suami aku kepada sandle aku sendiri...aku dan suami terus singgah Parkson jap..pi beli seluar dalam anak kembar aku la plak...mcm mana la seluar dalam anak2 bleh takde dan semuanya cam tak muat.huhuhuhu..bila dah sampai kat sini ..cam biasalah yg takde dalam senarailah yg kami akan beli..dan suami aku plak pi beli bantal utk tidur coz nak bau Lavender katanya.huhuhu..


Semuanya dah selesai utk hari ni...dan aku terus bergegas balik ke rumah..kerana dirumah nanti ada tugas yg banyak yg perlu aku selesaikan hari ni jugak..coz esok dah Raya..sebelum nak Raya tu aku kena selesaikan semuanya skali....so semuanya agak memenatkan skali..harap sangatla suami kesayangan aku ni dapat menolong aku hendaknya.hehhehe..

2 Comments:

Shifu67 said...

baru cerita last puasa ni.... dah raya yg ke6 ni

DatinDiaries said...

shifu: lama sunyi weh dio..hehhehe.....
nak update bukan main bz lagi nih.huhuhu...adei..entry pun jujuk2 nih..