August 29, 2010

TUGAS HARIANKU..


Ambik anak2 sekolah adalah tugas rasmiku.Sepanjang bulan puasa ni aku memang tidak kemana-mana pun..hanya dok kat rumah je.bulan puasa anak2 Qira'ati belah petang..so takde siapa yg nak menghantarnya nanti..sebab tulah kalau sepanjang bulan puasa ni aku bercuti untuk kemana-mana walau ke KL skalipun..HB aku jelah kena balik ke KB nampak gayanya..takpelah berkorban masa dan wang ringgit sikit utk balik berjumpa dgn isteri tersayang.hehheh sayang ke...kalau tak sayang pun takpe..kita sayang mcm mana sekalipun last skali dikebas org yg tak bertimbang rasa plak.dah tahu tak bleh nak bermadu..jgn ambik laki org...tak gitu.adeiii kurus puasa aku hari ni...Astagfirullah hal azim.......rezeki...jodoh...dan ajal ditangan Allah..mungkin hari ni Allah beri apa saja keinginan kita..satu hari nanti Allah akan tarik semuanya..hari ni kita melukakan dan esok lusa kita akan dilukai jugak..Allah kan maha adil....

Anak2 adalah segalanya bagi aku, selain daripada HB lah.hehhehhee...tanpa anak2 disisi sudah pasti hidup aku boleh jadi gila dibuatnya.anak2 adalah nyawaku.susah senang kita akan terus bersama.Apalah yg happy sangat nampaknya Kak Ngah ni ye.hurmmmmm Muahhhhhh sayang anak mummy.

Kakak dan Dik Ya kat belakang tu tak tahulah apa yg dibuat olehnya.memang seronok yg tak terkata bila tengok anak2 membesar didepan mata.exam dia org pun dah lepas..nampak gayanya ada 1 mata pelajaran yg merosot..nak kena pantau lagi nih..dan aku pun dah banyak beli buku latihan untuk mereka ulangkaji , cuma belum diberikan lagi buku2 tu..tunggu hari cuti aku akan berikan pada mereka..Hari persekolahan dia org dok sibuk buat homework je..so aku ingat tak nak campur adukkan..nanti dia org jugak yg pening banyak sangat nak kena buat.sekolah cina ni memang homework banyak yg amat.tapi takpe...daripada dok umah balik sekolah takde kerja sekolah buat apa...

Hari ni takde yg istimewa utk lakukan bersama nampaknya, al maklumlah tgh2 bulan kan...so dok rumah jelah ye anak2.banyak lagi nak kena buat nih...bulan depan dah nak Raya, mummy kena berjimat cermat sikit..Alhamdulillah anak2 memahami kesusahan dan masa kesukaran aku.kesian anak2 ku yg terpaksa menahan apa saja sedangkan????? takpelah wahai anak2 ku...kita bersabar dan bersyukur jelah dengan apa yg kita ada ye..dan semoga Allah akan terus membuka pintu rezeki utk kita semua...Insya'allah...yang penting wahai anak2 ku...hidup ini kita haruslah bersabar...bersabar dalam segala hal..bila dalam diri kita dah ada sifat penyabar..insya'allah semua hal kita akan dapat atasi dengan tenang...ingat tu pesanan mummy ye...

Walau apa sekalipun, anak2 mummy harus tahu..yg mummy ini amat sayangkan kamu semua.jadilah org yg berguna dan berjaya satu hari nanti.masa anak2 mummy masih lagi terlalu panjang dan banyak lagi yg harus anak2 mummy lalui.Insya'allah mummy akan senantiasa bersama kamu semua tak kira dalam apa jua keadaan sekalipun...insya'allah....Amin..

0 Comments: