August 23, 2010

NOOR HIDAYAH..


Anak sulongku yg dah semakin besar nampaknya..cepat sangat masa berlalu..pejam celik...pejam celik kini anak sulongku dah berumur 8 Tahun.Dia kembar adiknya bernama Noor Hikmah...2 nama yg begitu unik skali bagi aku iaitu Noor Hidayah & Noor Hikmah...dan sekarang dah darjah 2.keputusan peperiksaan penggal baru2 ni alhamdulillah memang tak mendukacitakan aku.hehheh..kedua anak kembar aku ni memang rajin belajar cuma hanya ada 1 matapelajaran je yg dia org kena titikberatkan sikit.

Noor Hidayah ni orgnya memang akan Peramah sikit...dan memang suka bercakap..mungkin ada sikap ikut papanya kot..dan kalau bab masa memang tepat ..tak boleh tak tepat..contohnya kalau dia ada kelas jam 4.00 petang, jam 3.15 petang dah kalut....mcm ayam baru lepas bertelur aku tengok perangai dia..tak bleh dok diam..aku bukan tak nak hantar awal2..kan kalau hantar awal2 pun takde guna jugak bukan blh terus masuk kelas pun..daripada dok kat luar tu..kalau blh terus masuk kelas takpelah jugak.dia akan paksa aku sampai aku tak bleh nak buat apa2...hurmmm ini memang perangainya yg tak boleh diubah kalau bab masa...tak suka datang lewat...aku suka caranya...tapi tengok keadaanlah jugak...

2 hari yg lepas aku terlewat hantar dia ke sekolah..biasanya paling lewat pun aku akan keluar rumah jam 6.45 pagi utk hantar anak2 sekolah..ni puasa..lepas sahur je dan sembahyang subuh aku lelap kan mata jap...tengok2 jam dah pukul 7.00 pagi...hah punyalah kalut dia....dah lewat la..dan mcm2....hurmmm boleh dikatakan kalau bab masa memang aku sokong..tapi bab2 perangai lain2 tu biasalah...budak2 la katakan..


Kakak ni jugak memang jenis yg serius orgnya, orgnya agak tegas dan garang gakla..dalam dirinya memang ada sedikit sifat pemimpin cuma tang perangai yg memeningkan kepala aku tu memang tak bleh lari lah.aku fikir hanya mereka ni budak2 yg tak tahu apa2...so cool lah sikit.huhu..

Walaupun dengan susah payah utk membesarkan anak2 tapi aku akan tetap akan menjaga anak2 aku...walau aku susah sekalipun.dan aku yakin anak2 aku ini tidak akan diabaikan hak nya.dengan kehadiran mereka juga telah mengubah segala hidupku..susang..senang...suka ....duka...semuanya aku dah lalui disepanjang hidupku.terlalu banyak dugaan yg mendatang dalam hidup aku..dan bagi aku selagi kita ingin mendekatkan diri kita kepada Yang Maha Kuasa selagi itulah kita akan diuji kesabarannya...so hadapilah segala dugaan hidup ini dengan tenang dan penuh kesabaran..insya'allah ALLAH akan mendengar rintihan org2 yg teraniaya dan bagi aku memang tak rugi untuk menjadi seseorang yg penyabar...

0 Comments: