August 16, 2010

BULAN PUASA...


Alahai kesiannya anak mummy...hehhehhee..penat yg amat sangat katanya....ni hari pertama berpuasa.....tak pernah dok tidur mcm ni sebelum ni dalam kereta...ini Kakak ( Noor Hidayah )..manakala Kak Ngah plak tak nak aku ambik gambar dia....anak kembar aku ni kira pertama kali berpuasalah ni...umur pun dah 8 tahun aku nak anak2 aku berpuasa..mcm2 aku ceramah kat dia org kalau org tak puasa mcm mana...hehhehe..kena berenang dalam air liur org puasa la..masuk neraka la..dan mcm2 lagilah...


Hari ni aku ambik dia kat sekolah..dari jauh lagi aku nampak mukanya yg lesu dan tak bermaya.kesian pun ada jugak..tapi tak bleh la nak kesian2..aku nak kena mengajar dia org utk berpuasa..dan aku kena bagi semangat ....masuk je dalam kereta kakak bagitau aku..


" mummy..mummy Kakak nak mati doh..kakak nak pengsan doh ni....alohlah...nak pengsan doh ni..." hehhehehheh... nak tergelak aku dibuatnya..tapi aku tahan je..kalau aku gelak gerenti dia nak bukak puasa...so aku kena buat muka serius lah.ini bab Kakak...


Kak Ngah plak..." mummy...mummy....adik dahaganya air....sedap weh minum air batu hak sejuk2 nih...sedap weh..lapar weh.....lapar nasi weh....." hahahahaha...adeiii sakit perut aku..tapi aku kena tahan dan sabar jelah..dan hari ni aku akan pastikan yg anak2 aku akan berpuasa...



Alhamdulillah..akhirnya anak2 ku berjaya juga berpuasa hari ni...esok lusa tak tahulah mcm mana.huhuhuhuhu...

2 Comments:

mummysyafie said...

first day puasa mmg perit sikit..sementara nak menyesuaikan diri. hari ke 2 dan seterusnya insyallah dier ok lah tu

selamat berpuasa dear

DatinDiaries said...

MS: hehhehe tu la..mcm2 ragam nampaknya dia org ni nak berpuasa....kesian tu ada..tapi paksa jugak..

hari ni tak puasa....dia org bukak puasa jam 4ptg tadi...tak tahan katanya.hehe