August 9, 2010

BANDUNG @ JAKARTA - 9


Sudah banyak entry rupanya pasal Bandung ni ye..tak habis2 lagi nampaknya nih.Lagipun aku sekarang nih baru saja ada masa nak meulis kat Diaries kesayangan aku nih.semenjak 2 menjak ni aku memang betul2 sibuk skali, mcm2 benda yg nak kena aku buat dan mcm2 benda jugak yg memerlukan aku rehatkan diri aku.

Selepas selesai aku bawak mak dan anak2 ke Tangkuban Parahu tadi..perut plak terasa yg amat sangat.pada mulanya aku berhajat nak makan Nasi Padang Sederhana je..tapi supir kali ni bawak aku cuba makan kat Restoran Sari Pawon .apa maksudnya aku pun tak tahu apa.nama pun jawa..mana lah aku reti dan tahu nak paham semua2 nih.Sebelum datang tak pernah menyinggah kat sini, tengok dari luar memang agak cantik jugak Restoran nih.tu yg aku tak sabar nak masuk kedalam dan tengok apa yg menariknya kat kedai makan nih.

Rilexs nampak..penat ke..biasalah ..lagipun kita kan kesuntukan masa..next time kalau nak mai Bandung dok je kat Bandung...dan kalau nak ke Jakarta dok je kat Jakarta...so tak payahla nak terkejar sana sini..walaupun agak memenatkan tapi menyeronokkan jugaklah.

Kat sini kita pilih je nak dok kat wakaf mana, kebetulan plak aku dapat wakaf yg paling besar..hurmm memang sesuai sangatlah dgn family aku yg ramai nih.

Landskap pun memang cantik..tenang je suasana kat sini walaupun ini kat tgh2 kota Bandung..mcm dok dalam hutan la plak..ianya berkonsepkan ala Bali kalau tak silap aku.memang sungguh cantik dan begitu antik skali.

Ha ni anak,mak dan adik dah sampai..lamanya dok berjalan..mesti dok cuci2 mata kat depan dulu la tu.hehhehe.dan ini adalah 1st time aku singgah utk makan kat sini.

Dik Ya memang tak habis2 dok ngambik gambar.dan dia jugak tukang susun kasut nampaknya ye..dia bagitau aku..kenapala semua org letak kasut berselerak nih..mai adik susun jap..pastu baru kita maka.....huhuhuhu 'menurun' aku weh dorang nih.

Sebelum kita nak makan..dia org akan angkat ini dodol dulu..dan yg kat atas tu utk sample a.k.a tester la..kalau kita nak beli..blh terus ambik je kat depan mata tu ha...tapi aku tak suka la plak nenas2 nih.hurmmm...kalau dodol durian gerenti aku beli..

Kat sini pun aku makan Nasi Liwet jugak.Tapi nasi liwet kat sini tak sesedap kat Kampoeng Strawberry..

hurmmm dah tak sabar betul rasanya nak makan ni..ini aku ambik package la.so ia dihantar dalam 1 dulang..so pandai2 kitalah nak bagi sama rata..agar semuanya dapat makan.hurmmmm nampak cam menarik je nih.

Apalah agaknya anak kembar mummy dok tengok dan dok senyum2 nih..tak kanla senyum kat ulam petai kot...:-(

Makan sampai licin..memang lapar yg teramat sangat nih..habis licin kami makan..tak tinggal apa pun juz tinggal tulang jelah.hehhehe...sebelum tu lupa nak ambik gambar..lepas makan dan kenyang barulah sedar diri nih.hehhehe..Dik Ya ada kat blakang aku tu.hehhehe..aku suruh dia sembunyi dan tutup muka..uhuhu..

My Family yg tersayang...cuma ada 2 org je lagi adik aku yg takde dalam ini gambar.takpe nanti tunggu Raya la berkumpul ramai2 pastu pi ambik gambar

Pisang Bakar Keju. aku cuba gakla makan..nampak cam best dan menarik je nih..tapi bila aku makan takdelah sesedap kat Kampoeng Daun nih.tapi ini ok gakla..bawah pisang tu diletaknya susu..hurmmmm yummy ..cuma aku je yg tak suka makan.

Jom kita balik..coz lepas ni nak menyinggah kat Pasar Baru la plak..adeiii banyak benda yg nak kena settle hari ni jugak

Kat pintu masuk Restoran ni ditepi sudutnya ada dijual barang2 cenderahati...hurmmmm cantik..tapi kalau aku beli pun nak letak kat mana..so tak payah nak membazir.


Bersama dengan suami tersayang, didepan pintu masuk Restoran Sari Pawon nih.so jom kita mulakan aktiviti seterusnya..iaitu aktiviti terakhir kami di Bandung...
Saat2 yg ditunggu-tunggu oleh aku...tak sabar rasanya nak ke destinasi yg terakhir nih..makan pun dah kenyang..


Jom Shopping....

2 Comments:

Alin Marlini said...

slm perkenalan..syok kan makan kat restoran nih...nyaman bangat...

DatinDiaries said...

Alin: salam perkenalan jugak buat anda ya..terima kasih coz sudi terjah di sini.:-)

memang nyaman banget makan disini..hurmmmm best..