July 19, 2010

KUEW TIAU JUMBO....


Entry makan lagi nampaknya nih, dan seperti selalunya kalau hari Khamis memang sampai ke petanglah anak2 aku pakai baju sekolah.hehhehee..yelah seperti biasa la..hari khamis kan mak aku kena pi kursus..jam 5.00 petang baru habis.So lepas je ambik anak2 sekolah aku terus hantar mak....pastu bawak anak2 makan dan buat apa2 yg patut jap..tgk2 jam dan pukul 5.00 ptg.Takkanla aku nak balik umah dan keluar plak..malas dan membazir minyak keter je.hehehhe..baik aku terus pi ambik mak aku terus kan senang.

Hari ni aku bawak anak2 makan Kuew Tiau Jumbo dekat dengan Bangunan 13 tingkat..kat belakang2 rumah kedai ..ada satu pokok besar..kat bawah pokok tu lah kedainya.ni pun cousin aku yg bawak aku tempoh hari..hurmmmm boleh tahan jugak...sedap gakla...Hari ni bawak anak2 plak makan kat sini sementara tunggu mak aku siap.

Hurmmmm yummy..cam sedap je kan..tapi memang sedap...tukang yg jual ni org Siam..tu yg sedap nih...bila la nak pegi makan dengan HB aku nih..asyik tak sempat je nih..kalau tak sempat aku pi makan dengan anak2 jelah dulu.Supnya plak memang sedap..cuma hari ni aku makan rasa cam agak masin sikit.huhuhuhu

Aik biar betul nih..Dik Ya nampak cam dah gemuk sikit nih.hehehe..yelah asyik makan je kalau ikut mummy..Aku suruh kakak ambik gambar tapi dia pandai2 je mai dok melekat kat sebelah aku.nak jugak posing Dik Ya sorang nih.hehhhehe.

Kak Ngah yg senantiasa berada disebelah mummy.makan tak sah kalau tak licin.huhuhu..Kak Ngah kalau bab makan ni memang tak akan membazir punya.kalau Kakak dan Dik Ya kadang2 tu makan sikit je..dia la yg tolong habiskan.tapi kalau depan aku memang dia tak berani nak makan banyak sangat...belakang aku la dia buat..sekarang ni aku tengok badan dia dah semakin chubby, risau plak aku dibuatnya..yelah ni kan anak perempuan..kalau badan besar2 tak nampak cantik plak..hurmmmmm risau betul..

Lepas je makan, aku singgah kat Tupperware jap..aku singgah nak beli satu barang je..tapi kalau mai kat sini memang faham2 jelah..mesti ada yg tersasar 2..3 benda...yg koleksi warna hijau ni ni adalah yg terbaru utk keluaran Bulan Ramadhan..cantik kan..senang nak bawak kemana-mana..kot2 nak pegi picnic ke apa ke...senang, anak2 plak bleh guna bekas air tu utk bawak pi sekolah.

Ha yg ni pun set yg baru gak..siap ada alas meja lagi..aku beli yg set hijau dan set gambar diatas ni lah.tak bleh beli banyak2..takde duit lor...beli sikit2 lama2 banyakla.hehhehee.lagipun bekas2 tupperware ni memang tak rugi kalau kita beli...yelah mana tau kot2 bekas ni rosak ke apa ke..kita bleh tukar dengan yg baru tanpa perlu membayarnya.

Alas meja warna pink ni pun cantik..ada background tulisan Tupperware gitu..bukan setakat nak buat alas meja..nak letak atas rumpu time dok landing2 pun bleh jugak nih...

Settle bab makan tadi..terus pi ambik mak yg baru je keluar dari kursus....pastu kami pi makan plak..huhuhu...sabor jelah..kali ni anak2 nak makan kat McD la plak..aku ni sebagai ibu mithali kepada anak2 kesayangan aku ni..nak tak nak mengikut jelah, lagipun anak2 belum makan nasi lagi balik dari sekolah.mestilah dia org lapar kan..tadi hanya makan Kuew Tiau je..kalau makan kat McD ni bleh la aku rest sikit...makan sambil bersantai.

Hurmmm ada resepi yg baru nampaknya kat McD sekarang nih..kalau nak tau cuba la pi McD sendiri...memang sedap sangat2....lain kali aku nak makan lagi..


Kalau mai kat McD..sudah pastilah anak2 aku akan mintak nak Happy Meal..kadang2 tu bukannya nak makan sangat pun..dia org nak hadiah yang ada dalam Happy Meal je.huhuhu..dan aku plak memang tak lepas dengan McChicken .hurmmmmmm sedap banget .

Kalau dah dok kat dalam McD ni mau 2 jam gamaknya weh..yelah sambil makan..sambil tunggu anak2 aku dok main.hurmmmmm....


selesai sudah tugas aku utk hari ini...semoga aku senantiasa bersama anak2 tersayang...dan semoga aku dipanjangkan usia dan diberikan kesihatan yg baik agar aku terus dapat menjaga dan mendidik anak2 aku...Amin..




0 Comments: