June 8, 2010

INDAH SERUNDING - SERVIS KERETA.

4 hari kat KB sudah...esok nak ke KL plak..cuti2 Malaysia nampaknya dah bermula.sebelum nak memulakan perjalanan yg jauh nih..nak drive sorang2 tanpa HB disisi kena pastikan kereta berada didalam keadaan baik..kena hantar servis dulu..check mana2 yg patut dulu.Kena betul2 pastikan kereta dalam keadaan yg baik.Aku kalau setiap kali nak ke KL atau mana2 jelah, aku memang akan pastikan kereta dalam keadaan yg baik dan yg penting skali servis kereta tu kena selalu buat la...

Dan aku juga selalu pesan kat kedai tempat aku servis kereta tu..lepas servis je kena tampalkan sticker kecik kat cermin depan kereta aku ni ha..senang aku nak tgk.bila nak kena servis plak..Servis memang kena jaga..yelah..nak beli kereta..tak mampu ...pakai dan guna je mana yg ada...yg dah ada ni kenalah jaga betul2..

Lepas hantar Dik Ya sekolah tadi...aku terus pegi servis kereta..dan aku ditemani oleh insan yg paling aku sayangi dan juga insan yg banyak bersabar utk aku.Insan yg terlalu bermakna dalam hidup aku dunia dan akhirat.selain tu juga ..aku layan FB la kejap ye dan update kat Diaries kesayangan aku nih.

Dan inilah insan yg tersayang yg aku maksudkan..iaitu My Mom.....senantiasa di sisi aku walau dalam apa keadaan sekalipun.dan sekarang ni dia adalah peneman setia aku..di mana saja aku berada..sehinggakan aku nak servis kereta pun ..aku tetap bersama.kalau dulu aku sering keluar seorang diri..tapi sekarang tidak lagi...kalau bukan anak2 yg temankan aku...mak aku plak yg akan temankan aku..

Sampai tertidur dibuatnya..tunggu kereta siap di servis..hehhee..terima kasih buat mek tersayang..jasamu tetap dikenang...dan terima kasih kerana melahirkan aku kedunia ini, tanpa mak dan ayah aku..tiadalah aku didunia ini.segala pengorbanan mu memang tak terbalas hendaknya..selagi nyawaku dikandung badan..selagi itulah kau akan TETAP BERSAMA aku..

Pose ala malu2 ekssss...yelah muko pucak lesi weh..takde mood nak make up..lagipun biasalah...awal2 bulan camni..memang takde mood yg amat sangat.

Patutla lama betul kereta aku di servis hari ni....rupa2nya..dia org siap cuci lagi kete aku.huhuhu..aku tak suruh cuci pun..bagus betul lah servis kat INDAH SERUNDING kat Jalan Pekeliling nih.aku memang dah bertahun-tahun lamanya mai servis kereta kat sini...dan aku memang teramat berpuashati sangat mai servis kereta kat sini.

Lepas je settle pasal kereta...aku pi singgah ambik Dik Ya sekolah la plak...lepas ambik Dik Ya barulah aku pi ambik kembar.mcm nilah rutin harian aku setiap hari.Lepas ambik anak2 nih..aku nak pi hantar kereta kat kawan aku plak..coz nak suruh dia tgk apa masalah kat 'Temp' tu..kdg2 tinggi dan rendah..risau gak..apa masalah..kan rosak kereta tu....susahlah plak aku nak baiki...$$$$ takdok weh..

Esok dah cuti sekolah....dan hari ni Dik Ya wak balik umah hasil kerja tangannya kat sekolah..aku ingat tadi nak jumpa dgn guru kelas Dik Ya..tapi tak sempat la plak...nanti jumpa bukak sekolah ni jelah.cantik la Lion Dik Ya nih..mummy kecik2 dulu tak reti nak buat semua nih..hurmmmm Gud...gud..


Aku sampai je kat rumah...terus masuk bilik..dan rest kejap...lagipun anak2 takde kerja sekolah..pelik tapi benar...sepatutnya kerja sekolah memang berlambak tak hengat punya..tapi kali ni aku cam tak percaya je yg anak kembar aku nih takde homework..tambah2 cuti sekolah..Aku tak puashati dan terus tanya kat dia org..rupa-rupanya dia org siapkan homework tu kat sekolah lagi..sementara menunggu aku datang ambik..dia org dah siapkan semuanya kat sekolah...hurmmmmm cepat dan pantas nampaknya anak2 mummy nih..

Yelah...kalau dah buat cepat2...untuk acara nak bersantai kat rumah tu banyaklah masa kan.hurmmmmm pandai.....


Dan surat kat atas tu dari Kakak utk aku..hurmmmm suka sangat tulis surat..dan surat kali ni daru Kakak untuk aku sungguh istimewa skali.Siap ada pantun skali.huhuhu...Dah besar rupanya anak2 mummy nih.

2 Comments:

El-Zaffril said...

Sweet la surat tu... damn sweet... uikss... nak jugak...

DatinDiaries said...

Zffril: selalu sangat dapat surat dari anak2 nih