June 28, 2010

SELATAN THAILAND JAP..

Dah lama rasanya aku tak masuk Golok nih.biasanya aku akan pegi dengan HB aku je.Tapi HB plak kali ni kena out station ke Miri la plak.so aku pegi je dengan my cousin lah jawabnya.Lagipun barang2 pencuci pakaian kat umah tinggal 2 pack je lagi.aku memang selalu beli stock lebih sikit coz senang tak payahlah aku nak selalu berulang alik ke Golok senantiasa.aku suka pi beli pencuci kat sana coz bau pakaian nanti memang harum giler..dah la murah2...bau wangi yg teramat...

So sebelum nak memulakan tugas habiskan duit yg sememangnya yg dah takde ni...kena tukar duit dulu.kalau guna RM memang rugilah.duit RM memang rendah kalau nak dibandingkan dengan Baht.

Memula sampai tu...cousin aku terus bawak aku pegi makan Nasi Goreng Ketam.biasanya kalau aku dgn HB hanya tahu makan Nasi Kromok je.hehhe..kali ni cousing aku bawak aku kesemua tempat yg best2.senang aku nak ajak HB aku makan plak lepas ni.

Tengok Nasi Goreng Ketam ni adeiii best giler....penuh dengan ketam tau..telurnya plak memang best giler...tak sabar aku nak makan nih..dari umah belum makan apa2 lagi nih.licin giler aku makan NGK nih..memang sedap giler dan sedap yg teramat.Tapi cousin aku cakap siam lah..aku ni plak tak reti nak cakap siam..lahir je kat Thailand..tapi nak cakap siam tak reti..huhuhu...Cousin aku ni plak memang cair lah cakap siam..

Ha...ni harga Menu ...tapi aku memang sepatah haram tak tahu apa...cuma aku ambik jgkla gambar sebagai bukti yg NGK nih memang sedap kat Golok.hurmmmm..

Lepas acara makan tadi..aku nak settle bab2 yg sepatutnyalah dulu..cuba tengok..mcm2 pelembut ada kat sini..pilih je nak yg mana...semuanya murah2 dan baunya memang sedap giler.

Aku dan cousin dah selesai bab2 shopping...mula2 beli pelembut..pastu pi beli seluar utk anak2...pastu pi beli sepit rambut baru plak...memang cantik dan harganya memang boleh tahan la..dan lepas ni memang kepompom aku tak nak beli lagi dah..baik aku beli Evita Peroni punya sepit je kalau harga 1 kepit je dah sampai RM91 satu..hehhehee..tapi aku beli gakla 3 set..coz berkenan sangat2..siap ada diamond2 lagi.huhuhuu..kalau takde duit nanti..kekohla kepit rambut tuh.

Hurmmmm ni lah dia K.Teow Jumbo yg original mari...memang best...adeii makan lagi..kalau aku keluar dgn cousin aku nih memang jgn haraplah aku bleh diet..dia ni memang suka makan je kerjanya..dan sama jugak dgn aku ..aku pun suka makan gak.hehhehe

Adeiii makan lagi...tapi kali ni memang tak sanggup aku nak makan lagi..perut cam nak pecah ni weh...adeiii...tapi aku beli gakla..bawak balik utk mak dan anak2 kat umah.Pulut Ayam kat sini memang best..tapi kena pilih gakla tempat yg sedap..coz kat Golok nih ramai yg jual Pulut Ayam..cuma tempat yg best hanya ada 2 tempat je.

Kuih muih adalah wajib.biasanya aku singgah beli kat makcik sorang tu..tapi sekarang ni dalam seminggu dia jual 5 hari je.adeii demand betul mak cik tu sekarang..makin laku jualan dia makin kerap plak ditutupnya kedai tu.hehhehhhe...kempunan la gamoknya aku nak makan kuih muih yg makcik tu buat.kuih2 dia memang 5 star lah punya sedap..ni yg aku beli kat tempat baru plak..tak tahu lah sama ada sedap atau tak.


Selesai sudah..berjam-jam lamanya aku kat Golok..tiba masanya nak balik umah la..coz anak2 baru je call dan tanya aku bila nak balik.Sampai umah je nanti terus nak bawak anak2 pi Pantai Timur plak.coz ada nak beli barang2 utk dibawanya ke sekolah plak.adeiii bz betul aku nih.tapi keperluan utk anak2 memang aku tak akan abaikan...

Setelah perut pun rasa cam nak pecah barulah kami ni reti nak balik.selesailah sudah segalanya hal kami kat sini..tak sabar tunggu HB balik...coz aku nak bawak HB aku pegi tempat2 makan yg best2 nih nanti...sama2lah kita membuncitkan perut plak nanti ye sayang.hehehhee.

4 Comments:

wan said...

sis..yg jalan2 kat golok ni jauh dr pintu sempadan ke? kene naik keta ke atau within walking distance aje...ingat nak masuk gak tp ntah bilalah????

DatinDiaries said...

Wan: takdelah jauh sangat..blh jalan kaki tu..cuma mungkin agak penat sikitla..kalau nak best..bawak masuk kereta je..lagi senang nak bergerak mana2..

kat golok mmg best utk shopping2 ala2 lite2 gitu dan syurga makan.hehhehe...tapi kalau utk lelaki plak syurga lain lah.uhuhu

wan said...

la ye ke...bahaya ni kene pantau betul2 ni..

layan blog sis mmg x rugi..bab2 makan mmg x boleh tahan,teringin sgt nak masuk tp hubby saya tu x penah bagi w/pun dia org sana tp dia x berani...

bila tunjuk blog yg sis slalu masuk so dia pun dah ok.Insyaallah balik nati nak masuk golok.nak makan nasi kromok..wehhh mengidam suda

DatinDiaries said...

Wan: hhehee..mmg kalau masuk Golok...tak sah kalau tak makan Nasi Kromok..nanti sis letak pasal nasi ayam plak kat Golok...

Kat Golok nasi ayam pun sodap.hheee