June 18, 2010

CUTI2 MALAYSIA @ PENANG - JLN2 CARI MAKAN..

Tibalah waktu malam ..so kami nak keluar pi meronda kat Town dululah dan bleh la jalan2 cari makan.lebih kurang jam 9.00 malam baru aku anak beranak keluar.sementara menunggu HB aku pi ambik kereta , aku ajakla anak2 temankan aku pi singgah kat Hard Rock Shop kat dalam Hotel.tapi kat sini dia hanya jual barang2 Hard Rock Hotel je..kat banglo kat luar Hotel tu jual barang2 Hard Rock Cafe punya barang2...Sama Tapi Tak Serupa..hurmmm aku pun baru tahu..ingatkan sama je semuanya..

Aku juz beli Tshirt dan kelas kecik je.oklah nampak cam kelibat HB aku dah sampai..so bab2 shopping nih kita sambung plak ye selepas ini.

Cantik betul Hard Rock Hotel diwaktu malam.banyak lampu2 yg dipasang...memang cantik sangat.dan ini kat Lobby ...kat pintu masuk Hotel..dongak je kepala ke atas dan nampaklah benda alah ni.kesemuanya ini dibuat daripada lampu yg kecik2..memang cantik dan betul2 kreatif la...cantik sangat2.

Tempat yg menjadi pilihan aku kalau diwaktu malam ialah kat sekitar jalan Gurney Drive..ala ada tempat yg ala2 cam 'padang bas' gitu..semua makanan ada..masakan cina dan melayu diasingkan..bukan letak bercampur aduklah..walaupun tempat yg sama tapi ada bahagian2nya .

Mula2 skali kalau aku mai sini..aku akan pilih Pasembur la..Fuhhhh meletop Pasembur kat sini...best giler.

Laksa Penang adalah diantara menu yg wajib di makan..cuma kali ni aku kempunan nak makan cendol kacang je..huhuhuhu...bestnya...adeiiiii...

pasembur....fuh memang meletop la...memang best giler..

makan jgn tak makan....makan sampai kenyang..jap lagi balik Hotel blh terus tidur je..

mamak ni memang daya penarik betul la..kalau nak tengok kenapa aku cakap dia memang daya penarik..anda kena pegi sendiri kat tempat nih..dia lah satu2nya yg jual pasembor kat sini...memang kelakar dengan gelagatnya..dan dia memang ada cara dan gayanya yg tersendiri utk menarik customer.

Dia siap pasang lagu Techno dan dok menari dgn golok dia sambil mencincang makanan yg ada kat depan mata dia tu...pastu tang kuahnya plak siap pusing2 ala hindustani plak..memang kelakar gilerlah..promosi yg menarik yg boleh org ingat sampai bila2.

Last skali , sebelum nak balik ke Hotel..aku anak beranak singgah kat area Batu Feringgi punya pasar malam plak.beli apa2 yg patut je kat sini..aku beli baju utk anak2 je..aku punya bahagian memang takde.selesai yg anak2 dululah.mak nya hal kemudian2 pun takpe.

Jom balik sayang..mummy dah penat yg amat sangat..sampai Hotel kepompom mummy akan pengsan terus nih..

3 Comments:

CT said...

sonoknya gi Penang. Kita lom penah gi Penang bersama family, penah dulu dengan kawan2.

El-Zaffril said...

Huwaaa... jelesnye gi penang... jeles jeles

DatinDiaries said...

CT: memang seronok..yg paling seronoknya anak2 la..hehhehnanti kita pakat2 buat rombongan pi penang plak nak tak.hehe

Zaffril: jeles eksss..jeles....jeles..