May 24, 2010

ONE IKAN BAKAR - ISTANA


Setelah kedai Maggie Ketam kami tak jumpa...akhirnya kami singgah makan kat One Ikan Bakar jelah..kerana dek lapar yg teramat sangat..kami keluar tadi belum makan apa2 lagi..tu yg lapar tahap gaban nih.carik punya carik...tak jugak jumpa2 kedai tu....

Akhirnya kami berdua baliklah.....dan singgah makan jap.jom layan gambar jelah ye.

Fuyooooo..cantik betul....pandai betul aku ambik gambar nih...walaupun ianya datang dari hasil kamera murah aku nih...tapi ianya cukup menarik kan.percikan api yg menjadi seperti bunga api cinta itu....nak 'perangat' api lah tu..coz nak bakar ikan..udang ..sotong dan sebagainya....hurmmmmm lambatnya rasa weh..perut pun dok lapar doh nih...

Tiba2 je HB aku ni nak ngambik gambar aku....tiba2 je rasa sejuk la plak...aku rasa mungkin pasal hujan kot...masa kami dok tgh nak makan nih..hujan ala2 renyai-renyai gitu.....hurmmmm bestnya.....perut tgh lapar plak nih.....memang kepompom lah habis kami kerjakan.

Hurmmmm yummy...setelah sekian lama dok menunggu segala2 yg dipesan ni siap..aku sempatlah ngambik gambar mana2 yg patut.bila makanan dah sampai...sebelum nak makan...ambik gambar dulu.hurmmmmm bestnya....tak sabar rasanya nak makan ni weh..lapar doh ni...cari Maggie Ketam pah ceroh dok jupo..mai makan Ikan Bakar jah la....

Pelengkap yg penting utk makan ikan bakar......sambal + kicap kipas udang + asam limau...fuhh....sedap...kalau tak percaya ..cuba anda buat sendiri...gerenti meletop punya.

Kuah sup je...tanpa isi bagai..hanya semata-mata kuah sup utk dihirup begitu saja.hehehehhe..memang best.

Arghhhhhh tidak..tidak.....itu udang i punya.....huhuhuhu...nampak cam aku sorang je nak makan ekssss..tapi kami kongsi tau makan udang nih..segala apa makanan yg ada..semuanya kami kongsi.nasi tambah pun kongsi jugak tau.hehhehehhee.

Hurmmmmm bestnya sotong segar nih...pilih je nak yg size mcm mana....pastu dia org akan bakar la..dengan dapur arang..hurmmmm best.



Fuh licin selicin-licinnya.....lapar tahap gaban nampaknya aku dan HB aku nih rupanya..mau tak lapar...seharian dok mencari kedai Maggie Ketam..tak jugak2 jumpa..huhuhuhu..last skali aku dan HB singgah makan kat One Ikan Bakar kat belakang Istana Air Mata, Kubang Kerian nih.


Lepas makan..HB aku tak puashati la plak ..coz tak dapat makan Maggie Ketam..diajaknya aku pi Maiden Mall plak....huhuhuhu...dia menyinggah untuk beli Maggie dan Ketam.....nak balik masak sendiri kat umah...huhuhuhuhu...sedangkan aku ni makan cam nak pecah perut doh ni.....nak makan plak ko.......arghhhhhhhhhh..mcm mana la aku nak kurus....kalau asyik HB suka masak je nih...adeiiii.



6 Comments:

Wan S said...

klu baca blog ni,misti rs lapar sokmo..haaaiiihhhh

DatinDiaries said...

wan: hehhehe..mai la kita pi makan ikan bakar deh...

* senyum sokmo *

Eazy Izzuddin said...

wah sedap tu sis...
hehe
xD

El-Zaffril said...

Wah datin... mana ade menghilang... selalu je singgah... cume jarang tinggalkan jejak... ade je baca ur BBQ time semua...

btw I baru sihat... alhamdulillah... Umur masih panjang

haya_yaya said...

datin.,apepasai name istana tu istana air mata?hehehheee...
nape tak istana bijik mata ke,istana taik mata ke...pelikkan..?mesti kes nanges @ sedih ni..

DatinDiaries said...

Eazy:hehhehe..meh la nak join....best makan Ikan Bakar nih

Zaffril: huhuhu ye ke..eh..eh...tapi sakit apa..sekarang ni mcm mana..dah betul2 sihat ke


Haya:tu la..tak bleh cerita detail la..kat sini..kan nanti naya..

tu la kalau bijik mata ke...anak mata ke..takpe jugak..ni air mata..nampak cam sedih je..mesti banyak menangis nih..