May 20, 2010

MENERUSKAN PERJALANAN KE TERENGGANU..

Ni baru je selesai makan kat Penarek...makan udang celop tepung tuh..hak harganya RM225 henget tuh.hhehehhe..puah hati buleh makea sinih.hehehhehe..


Dik Ya tak perasan yg aku candid gambar dia dok tengah berdoa...coz setiap kali aku naik kereta dan nak memulakan perjalanan yg jauh..dia memang selalu berdoa...aku dah ajar dia kena berdoa supaya perjalanan selamat.nampaknya dia ingat tuh...dan doanya berbunyi mcm nih.

" Ya ALLAH Ya Tuhanku..selamatkanlah perjalanan kami...Amin..".......bila dia dah berdoa..maka kakak2nya kat belakang tu turut berdoa jgklah.hurmmm happy bila tgk anak2 mcm ni kan...alhamdulillah.

ehhehhehhehe Kak Ngah bukan main baik punya landing weh.....dan anak buah aku siap buat bantal plak tu..buatnya keluar kentut mcm mana.hehehhee..masing2 dah kekenyangan la nih...cute je tgk tangan Kak Ngah ni montel2 nih.hhehehee...Selamat Tidur sayang.

Baru saja nak memasuki Jalan ke Airport Terengganu..nak menuju ke Batu Rakit...nak singgah beli keropok lekor jap...dan Dik Ya plak memang posing di mana-mana saja.mesti dia tgh bosan sekarang nih..yelah tinggal dia dgn aku je...kakak2nya semua dah tidur ..

Stadium Terengganu yg runtuh hari tu...masih mcm tu jgk lagi...dan nasib baik masa runtuh tu takde org kat dalam tu..lepas je Sukan Sukma kat Terengganu......Stadium tu runtuh..kalau dibuatnya runtuh masa org tgh ramai tak tahulah mcm mana agaknya ye..nauzubillah...

Mai kepok RM20 henget deh..pah tu nak RM3 ..nak makang dalam keto....sedap weh makana hak rebus nih...pastu hak panas2 plak .....goreng atau rebus...aku lebih suka makan hak rebus ( steam )....sedap weh lok.

Wah bestnya Keropok Lekor nih....memang power...aku kalau bab2 nak beli keropok lekor nih aku suka dan aku pasti akan beli kat Batu Rakit.lepas je selekoh sikit belah kanan kalau dtg dari KB la..keropok lekor kat sini memang best daripada tepat2 lain yg dah pernah aku singgah beli.kalau tak percaya ...cuba anda pi sendiri beli..kat Batu Rakit , Terengganu...

Beli jgn tak beli....

Tgklah api tu...panas membara......aku dok jauh pun terasa bahang panasnya...dia org rebus keropok kat luar.satu daya penarik buat pelancong seperti aku ..hehhehhhe..nak tgk bagaimanakah caranya dia org buat Keropok Lekor...

Dok tengah kira sama ada cukup ke tak keropok yg dibelikan utk diberikan kepada adik beradik belah HB aku tuh.nampaknya semuanya dah beli.....keropok ni memang best..setakat ni kat sinilah aku rasa Keropok Lekor yg paling best kat Terengganu.


Wah anak dara mummy yg paling kecik skali nih..kalau bab bergaya memang mengalahkan mummy dan kakak2nya..memang suka sangat nak melawa.apa saja yg aku punya memang mcm hak dia...walaupun 'spek mato' tu dok jatuh sokmo2...pah ceroh kena angkat coz batang hidup pun nak timbul dgn toksea timbul sama banyak jah Dik Ya nih.hehehhehe..tapi tetap jugak mantain dengan gayanya.

Ni dah nak menghala ke bandar Terengganu..lepas je settle bab2 beli keropok lekor yg tersohor kat Terengganu ni...

0 Comments: