May 10, 2010

CAMERON LAGIKS - PART 8


Sebelum nak masuk toilet nih..apa kata kita posing jap.hhehhehe..koya dok oversea ko gano kita nih.hehehhehee.takpolah apa2 pun janji bahagia.huhuhuhuhu...


uhuhuhuhu..nampak real je kan..tapi kalau lah jumpa dgn aku benda alah ni...memang jgn harapla aku nak bergambar dan sama jgk cam HB aku..gerenti takde maknanya nak pi sentuh2 kaki gitu.hhehhee.


Mak ai besar giler 'lighter' ni weh..mau terbakar bulu hidung nih kalau nyalakan nih.tapi bentuknya memang klasik.ala2 senapang zaman koboi gitu.tapi aku memang tak minat nak kumpul2 benda mcm ni..so aku hanya bergambar jelah ye.


Hehehhehhe nak jugak dia bergambar kat sini..kat mana je ada gambar aku..mesti gambar dia pun kena ada jugak.huhuhuhu..


Fuh memang giler la bunga2 kat sini.mcm plastik pun ada gak..tapi semua ni bunga betul tau.nak sangat aku beli bunga semua ni.tapi HB aku cam biasalah..mana la dia nak bagi aku beli bunga..nak harapkan dia belikan bunga utk aku memang sampai sudah tak terima pun bunga dari dia.hurmmmm....nak buat mcm mana ..sabor jelah.


Wah cantik giler bunga ni..aku selalu gakla beli bunga ni dan letak kat umah ni..tapi memang tak tahan..nak kena jaga betul2..bunga ni memang terlalu cerewet..tak nak kena panas sangat...dan air yg terlampau banyak pun tak bleh.air nak sikit je...bagi tanah basah je....

Aku memang betul2 berkenan kat pokok ni..so aku suruh je bangla tu turunkan bunga ni..harga RM25 je.kalau kat luar bunga mcm ni punya banyak tak silap aku bleh sampai RM35 tau.bila bangla tu bawak turun dan pi letak kat kaunter bayaran..tiba2 tak jadi plak aku nak membelinya..coz aku tgk batang2 pokok atau akar2nya cam dah nak kering2 gitu...daripada aku beli..sampai umah terus mati pokok ni buat apa..tapi bila tgk bunganya memang berkenan habis.maka dengan ini aku tak jadilah nak beli bunga ni..nanti lain kali aku singgah beli..

Pilih jgn tak pilih..kat sini memang ada bermacam-macam jenis Teh.pilih je nak Teh yg jenis mcm mana...semua ada.aku jadi model Teh jap ye..dan cameraman tu cam biasa gakla.u all paham2 jelah yo.


Sempat lagi tu aku posing sebelum bayar apa2 yg patut.Teh Bharat dan Boh adalah perkara yg sememangnya aku akan beli.posing kat kaunter bayaran pun kira jadik gak la.

Bab beli sayur dan bunga Kea Farm dah pun selesai.aku memang suka betul beli bunga2 kat sini..dahla murah2...fresh plak tu.hurmmmm..yg HB aku pegang tu bunga orkid apa ntah..5 pack RM10 je..memang murah dan banyak plak tu..dan kita blh pilih nak campur dengan bunga jenis apa..maksudnya bunga2 dari yg berlainan jenis la.

HB tengah susun atur barang2 yg dah dibeli..senang nak letak benda2 yg lain plak.jimatkan ruang..bukan setakat jimatkan duit je sekarang nih..ruang pun nak kena jimat jugak.hhehehee.


Aku ke Cameron hanya 1 hari je.dan kebetulan hari ni aku nak balik jatuh plak Hari Pekerja..punyalah jalan jem teruk.lebih kurang 10KM punya jem yg nak naik Cameron nih.kat Tanah Rata dan Brinchang time nih tak tahu lah aku mcm mana keadaanya ye.dan harga bilik plak sudah pasti melambung 4 x ganda.hurmmm...


HB ku bergaya dengan pucuk labu nya.hehhehhe..3 ikat RM5 ...adeiii sayur2 kat Cameron ni kenapa semuanya murah2 ye.memang seronok shopping sayur dan bunga je kalau aku datang Cameron nih.dahla sayur2 tu segar ...murah plak tu.


Fuh memang amat 'mengiurkan' la buah 2 tomato nih.kalau lah dapat kat aku semua ni..gerenti aku kutip semua skali nih.tgk la begitu subur dan gemuk2 weh tomato nih..geram weh lok aku tengoknya.aku singgah beli sayur kat sini pun kerana tomato inilah.dah nak balik terpandang ke kanan jalan.tgk dia tanam tomato..buah punyalah lebat..tu yg aku singgah tu sambil2 nak beli pucuk labu etek.

Lepas ni destinasi aku seterusnya ialah ke Ladang Teh.ni kira destinasi yg terakhirlah utk hari ni.dah tak larat nak berjalan doh weh.dah la banyak tempat yg KIV dulu.yelah tak sanggup nak redah jem yg 10km panjangnya .kebetulan time aku pegi ni jatuh pada hari Pekerja iaitu pada 1 Mei...so faham2 jelah bila dah semuanya bercuti.lain kali memang kepompom lah aku tak nak mai lagi doh kalu ada cuti umum nih.tak sanggup la nak redah jem atas bukit nih.

0 Comments: