April 4, 2010

MAKAN MALAM...

Diantara bahan2 untuk aku masak ikan siakap steam jap lagi..hurmmm

cuci ikan tu bersih2 ya.pastu letakkan ikan di dalam kuali atau yg sewaktu dgnnya.

masukkan sedikit air dan dicampurkan dgn ikan siakap tu.tunggu sehingga ikan masak barulah bleh buat kuahnya.

Dik Ya dah pun tukar baju.dok tgh layan games je ni Dik Ya.

Kuah bagi ikan steam aku dah siap..hurmmmmm bestnya

hurmmmm bestnya..tunggu HB je ni...pastu terus ngap...bestnya

balik dari kerja ....terus je aku hidangkan makanan.kalau tak buat mcm tu memang lagi lambatlah HB aku ni nak makan.













Dah tak jadi nak balik..so kena pikir la nak masak apa utk malam ni nanti.HB balik je blh terus makan.hurmmm segala lauk pauk dalam peti ni pun dah semakin surut nampaknya.aku dah nak balik so aku tak pi belilah apa2 yg patut.kalau beli pun bukan ada yg masak pun.so guna pakai je apa yg ada janji kenyang lah.hurmmmmm


Malam ni punya menu ialah Ikan Siakap masak Steam dan lauk Ayam Rose.hurmmm bestnya..dah lama rasanya aku tak buat ikan steam nih.mak aku memang suka makan ikan steam yg aku buat.cuma HB aku nih kalau Ikan Siakap je dia suka masak ikan 3 rasa..selalu sangat makan ikan 3 rasa bosan jugak kan.apa kata malam ni aku buat ikan steam jelah.sepatutnya aku nak Masak Lomak tapi tak menjadilah..last minit tukar menu nampaknya.


aku siap2 kat dapur apa2 yg patut.lepas masak je HB aku sampai.HB rest dulu kejap dan lepas tu makan malam sama2.Dik Ya ni plak sejak 3 hari aku dok KL dgn nya..memang makan banyak betul.kalau dok KB takdelah dia nak makan banyak sangat.mungkin dok dgn aku selalu kena makan lewat kot..tu yg bila makan terus makan banyak.huhuhuhu...sabor jelah ye sayang..apa2 pun Dik Ya memang seorang anak yg memahami.

0 Comments: