February 22, 2010

SHOPPING TIME..

Beli kain utk Raya kat Pasar Baru....cantikla kain ni...katanya baru sampai...colour hitam gitu..dan ada corak bunga2...rasanya tema tahun ni utk Raya, aku sekeluarga adalah warna hitam....hurmmmm..i like..

beli kain sembahyang jap..utk aku..mak...dan juga untuk tetamu yang datang kat rumah.

cantik2 kain sembahyang kat sini..harganya plak..mcm2 ada..nak yg murah...mahal...semuanya ada...

tgh dok pusing2 dulu..ternampak plak 'toto' yg backgroundnya LV...so apa lagi beli jelah..kebetulan plak harganya memang murah....

Pemandu yg setia iaitu Mr Angga...hehhehe..ada satu cerita masa aku kat Pasar Baru....aku nampak dia dok cari aku..tapi aku buat derk je..alih2 jumpa jgk akhirnya..hehhehhe..hurmmmmmmm....apakah cerita itu..hanya kami bertiga je yg tahu..

aku beli baju ni 2 helai utk aku..ala2 cam baju kelawar la..tapi cantik sangat..pakai pun tak panas kain mcm ni..selesa kalau setakat nak keluar ambik anak2 sekolah ni..

beli kain sarung utk mak....dan jugak kain sarung jawa lepas yg tak dijahit..kalau ada kematian ke apa ke...kain dah cukup.....hurmmmm.....satu peringatan utk diri aku...semua yg hidup di dunia ini akan pasti dan pasti dan tak akan lepas dari KEMATIAN....

HB aku dah penat asyik dok mengikut aku je shopping.......hurmmm..nasib baik Pasar Baru ni dah nak tutup..kalau tak tidurlah mereka berdua ni kat Pasar Baru nampak gayanya..hehhehehe..

beli seluar kecik utk anak2 dara aku kat rumah.....murah giler..lebih murah daripada aku beli kat Duty Free..hehhehhehe...apa lagi borong jelah...

beli baju mandi utk anak dara aku..anak dara aku pun dah semakin besar...so beli baju mandi yg tutup aurat sikit...

HB aku terlibat dalam acara tawar menawar dgn tokey ni...sampaikan kami semua tergelak...dgn tokey2 tu skali..kira banyak kali pun sampai salah maa....hehhehhee..tu la banyak sangat dok ketawa..hehhehe

Selesai sudah tugasku di Pasar Baru..dan aku singgah di Factory Outlet plak...tgk bangunan bukan main cantik lagi buti Anakku..mesti banyak baju2 yg cantik..tapi bila aku masuk je kat dalam...barang takde pun....banyak yg kosong..tapi bangunan besar giler...Angga cam tak percaya aku masuk kejap je..huhuhuhu..

Singgah plak kat Amanda Brownies..

hurmmmmmmmmm best..

aku hanya beli 3 kotak je....tak sabar nak makan cheese..

jomlah nak balik...aku tak larat yg amat sangat ni...tapi betul ke nak balik nih...mcm tak percaya je aku nak balik awal ni..

tgklah muka aku ni dah jadi cam org asli plak.......berminyak giler muka aku ni..dahla muka penat ..huhuhuhuhu....sabor jelah..









Saat2 yg ditunggu-tunggu....esok dah nak kena balik KL..so hari ni last day kalau aku ada nak beli apa2 yg patut lagi....lepas je settle bab2 pagi dan tgh hari tadi kini tiba masanya plak aku nak pi shopping...aku ke Pasar Baru..dan kat sini jam 5.30 ptg dah tutup...aku kat Kampung Daun tadi terlalu lama..yelah terasa cam malas je nak tinggalkan tempat tu...tambah2 plak lagi dapat makanan yg best2...hurmmmm....tenang sangat.



2.00 ptg - Aku sampai di Pasar Baru.pada mulanya aku agak bingung gakla..tak tahu nak tuju kedai mana dulu..coz banyak sangat kedai2 kat dalam tu...boleh buat pening bijik mata aku..dah la murah2..tudung2 plak semuanya cantik2 dan murah..kalau kat Kelantan tudung mcm tu makan ratus2 gakla..tapi kat Pasar Baru ni tak sampai RM50 hehhehhee..aku hanya beli 2 helai je tudung utk mak kesayangan aku kat umah.kain sembahyang dan jugak kain utk buat baju raya aku dan anak2...dan adalah sikit lagi...kalau aku masih ada SPA mcm dulu lagi gerenti aku beli 1 batang ( batang ekss..atau org panggil apa eksss ) kain ..blh la aku buat baju kebaya utk staff2 aku..tapi itu semua tinggal kenangan..tak usah di kenang lagi..barang yg lepas usah di kenang....ada rezeki aku nanti...bolehlah aku bukak SPA lagi lepas ni..huhuhuhu..



5.45 ptg - Singgah kat 'Amanda Brownies' plak..ni adik aku yg kirimkan..aku pada mulanya tak tahu apa itu Brownies ni....jual apa..dan apa..ahhahhahahhahha ( darak weh ) aku hanya beli 3 je..1 cheese dan 2 original..hurmmmmm..nampak cam best je...tak sabar nak makan yg cheese tu....harganya adalah dalam RP85,000.00..aku tak tahu la mcm mana rasanya..yelah tak pernah makan lagi...tapi nampak cam best je..tak sabar nak makan weh..ingat nak bawak balik utk anak..tapi bila tgk date..hanya 3 hari je lagi..lagipun aku kat KL 4 hari plak lepas balik dari Bandung...so tak dapatlah anak2 aku nak merasanya..takpe..nanti mummy belikan yg lain ye...


- Singgah kat Yomart ala2 7E plak..ada kawan HB aku kirim rokok..tapi rokok habis..hanya ada 4 kotak je..so kami tak beli lah...dan beli bateri camera je..coz aku punya camera dah takde batt..mcm mana aku bleh terlupa bawak charger , aku pun tak paham betul..adeiii..nasib baik HB aku bawak yg 1 lagi camera lama aku tu..berguna la jugak dia time2 mcm ni..muahhhhhhh...

0 Comments: