February 20, 2010

RESTORAN KAMPOENG STRAWBERRY...

Singgah makan di Kampoeng Strawberry jap utk makan Nasi Liwet.....di dalam DatinDiaries2 ni memang penuh dgn gambar .....sabar jelah ye....aku memang suka letak gambar banyak2..sebagai kenangan utk di aku nanti dan tatapan utk anak2...serta utk dikongsi dgn anda juga...

kedai ni memang di perbuat dgn buluh je semuanya..sungguh unik dan cantik skali..

kami order Nasi Liwet utk 3 org makan....Angga cakap Nasi Liwet ni sedap...so aku nak cuba la mcm mana rasanya..

sebelum makanan sampai...apa kata layan kami posing dulu..hhehee

hurmmmm kalau aku mengandung ni..memang confirmlah aku tak masuk dekat dgn patung2 mcm ni..hehhee

HB aku pun nak jugak..hehhehhe....suka sgt jeles kat aku ni....nak jugak gambar dia...hhee

My Lovely HB....Muah....

posing lagi......hehhehhehe

dan Angga ni plak rajin bebenor ngambik gambar kami..kadang2 tu bila kami dok berjalan...pusing2...mau ambik gambar ni katanya..dia suka ambik gambar candid...hehhehhee

hurmmmm yummy...dah sampai..mcm mana la agaknya rasa Nasi Liwet ni ye

hah.....bau aroma nasi sedap giler ..tu belum bukak tudung lagi tu

fuh...sedap betul bau Nasi Liwet nih.....rugi kalau anda datang ke Bandung ..anda tak makan Nasi Liwet..tapi kalau nak sedap ..mai makan kat Kampoeng Strawberry la

hurmmmmm ni namanya empal ( ala cam daging goreng gitu ) rasanya memang sedap yg amat.

tibalah masanya aku punya turn nak 'bubuh' nasi kepada pria2 plak..

sayur nampak cam simple je...tapi memang sedap giler..

hurmmmmmm bestnya bau nasi ni....

yummyyyyy......wow.....memang sedapla Nasi Liwet ni...

ni ikan masin...tapi memang sedap..

ayam goreng kampung.....adeiiii sedapla..mcm mana la dia org masak ramuannya ye...memang sedap

sambal cam sambal belacan la..

ready utk di makan....sedappppp

licin.....rasa cam nak tambah lagi.....hurmmm sedap sangat2.

Licin HB aku makan....mesti sedapkan........










Selesai sudah segalanya di Kawah Putih...dan aku memang berpuashati sangat coz aku dapat melihat dgn mata aku sendiri keindahan Kawah Putih.....sungguh canti dan mempunyai air yg begitu menghijau.....tak pernah aku tgk sebelum ini dalam hidupku..kalau anda ke Bandung jgn lupa singgah di Kawah Putih ye..mesti anda akan teruja dgn keindahan alam semulajadi kat sini....sungguh2 cantik..tapi AWAS kepada penjual2 jalanan...kalau tak nak jgn dilayan dan juz bagitau tak nak je..kalau anda asyik tgk je kat dia org...dia oeg makin ramai akan mendekati anda...



12.00 tgh hari - Singgah makan di Restoran Kampoeng Strawberry..kali ni Angga memperkenalkan Nasi Liwet kat kami berdua...tapi sebutan org sana adalah Nasi Liwat...hurmmmmm adeiii..mcm2 betul nama makanan kat sana..so kami order Nasi Liwet untuk 3 org makan , ianya adalah RP65,000.00...kalau ikut RM plak adalah dalam RM20 kot...huhuhuhu...murah sangat2..dah la makan sampai tak hengat.


- Aku kat Bandung ni rasa cam jutawan plak..asyik cakap ribu2 dan juta2 je..hehhehhehehe....bila balik Malaysia nanti makan jadi jutaweng lah plak..takde duit makan je biskut kering tu...hehhehhehee...Nasi Liwet fuh sedap giler...bau nasi pun dah sedap...dan lauk pauknya memang fuh....sedap.....sedap yg teramat sedap....dan kalau aku atau anda datang Bandung lagi aku akan pastikan akan makan Nasi Liwet ni dan ditambah plak dengan empal ( gupuk ) ..

0 Comments: